- רדיו קול חי - -

תעלומה ומבוכה: השוטרים יצאו לאילת, עשרות תיקי חקירה נעלמו

שוטרים וגנבים: 27 תיקי חקירה נעלמו ממשטרת גבעתיים, ועד כה לא נמצאו עקבותיהם, כך חושף עיתון 'הארץ'. בכיר במטרה אמר לעיתון כי לא יהיה מנוס מביטול הליכים משפטיים בתיקים שנעלמו ומביטול כתבי אישום.

הפרשיה החלה עם יציאתם של שוטרי התחנה לפני כחודש לחופשה קצרה באילת. משחזרו, גילו כי 27 התיקים נעלמו. מדובר בתיקים פתוחים שהיו בשלבים שונים של חקירה, ביניהם כאלו עם חמרי חקירה מתקדמים כמו ראיות ועדויות. בנוסף, ישנם תיקים הנמצאים בשלב גביית עדות ראשונית מהקרבנות, בהם מחויבת המשטרה בסודיות.

דבר ההיעלמות דווח למפקד המרחב, זה הקים צוות מיוחד לבחינת האירוע. כבר מהחקירה הראשונית ניתן לקבוע כי לכאורה השוטרים חרדו מהנהלים המחייבים נעילת תיקי החקירה בסוף כל יום עבודה, והותירו אותם בשולחנות העבודה.

למרות חוסר הבהירות סביב ההיעלמות, והתהייה האם מדובר בגניבה מכוונת או בזריקה אקראית שלהם לאשפה. במשטרה חוששים מאוד כי יגיעו לידיים לא רצויות, ויותר מכך חוששים למצוא חלקי עדויות ופרטי קרבנות ברשתות החברתיות, דבר העשוי למשוך אש לכיוונם ולהביא לתביעות משפטיות ולביקורת ציבורית.

דוברת המשטרה, ניצב־משנה מירב לפידות, מסרה בתגובה ל'הארץ' כי "משטרת ישראל מבצעת תהליכי פיקוח ובקרות עתיות, וככל שעולה סוגיה הטעונה בדיקה, היא נבדקת בתיאום עם הגורמים המוסמכים".