שיתו"פ נדיר בצ'צנ'יה: מוסלמים ישקמו את בית העלמין היהודי

    המשלחת ביקרה בשטח בית הכנסת הגדול שהופצץ ונהרס כליל וחבריה נפגשו עם כעשרה יהודים שומרי תורה ומצוות המתגוררים במקום
    ישראל פריי No Comments on שיתו"פ נדיר בצ'צנ'יה: מוסלמים ישקמו את בית העלמין היהודי

    "כי לא ידח ממנו נידח": משלחת רבנים שהגיעה לאזורי הקרבות בצ'צ'ניה, הופתעב לגלות כמניין יהודים שומרי תורה ומצוות • בית העלמין ובית הכנסת העתיקים נמצאו חרבים ושוממים, וכעת עמלים על שיקומם ועל ארגון הקהילה מחדש • הסיפור המלא מלווה בגלריית מסע

    המשלחת ביקרה בשטח בית הכנסת הגדול שהופצץ ונהרס כליל וחבריה נפגשו עם כעשרה יהודים שומרי תורה ומצוות המתגוררים במקום
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הגענו לגרוזני לבקשת כמה יהודים המתגוררים במקום כדי לעמוד על צרכי הדת ולהכין את התשתית לקליטת הרב הראשי החדש של צ'צניה, הרב מיכאל פרומין. במהלך ביקורנו בבית העלמין היהודי נדהמנו לראות עצמות אדם מפוזרים כדומן על פני השדה בשל ההפצצות הכבדות שספג ביה"ע במהלך הקרבות הקשים שניטשו במקום. הכאב היה נוראי. ליקטנו את העצמות וערכנו קבורה מחדש כפי המסורת היהודית – כך מספר בהתרגשות רבה הרב שמעון לוין, סגן הרה"ר למוסקבה וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' שעמד בראש משלחת יהודים שביקרה ערב חג הפסח בגרוזני בירת צ'צ'ניה.

    את המשלחת ובה מספר אנשי עסקים יהודים מרוסיה ומישראל ליוו; נציג לשכת נשיא צ'צ'ניה, תמירלן מג'ידוב, דובר עברית, שהתגורר זמן מה בישראל ונציג נשיאות 'ועידת רבני אירופה', הרב ישראל גולדשמידט מישראל.

    המשלחת ביקרה בשטח בית הכנסת הגדול שהופצץ ונהרס כליל וחבריה נפגשו עם כעשרה יהודים שומרי תורה ומצוות המתגוררים במקום. עם סגן ראש הממשלה, קשאן קקימוב. שר האנרגיה והתשתיות הלאומיות, גאלאס טימאשקאנוב וסגן ראש העיריה.

    חברי המשלחת הבטיחו לתושבים כי יזרזו את ההליכים לבנייתו מחדש של בית הכנסת. במהלך הפגישה עם סגן ראש העיריה הודיע הלה כי הוא נדהם לשמוע על ההרס הרב של בית העלמין היהודי וכי יגייס את תושבי העיר ויחדיו יעלו לבית העלמין לשקם את ההריסות ולקומם את המצבות שנפלו בפיקוח הרב פרומין; "אנו המוסלמים מבינים היטיב את ערך כבוד האדם ואני מבטיח שאפעל מיידית בעניין".

    חברי המשלחת הביאו ליהודי המקום תשמישי קדושה החסרים להם. מצות סידורים וחומשים. התושבים היהודים סיפרו כי בגרוזניה במיוחד ובצ'צ'ניה כולה מתגוררים יהודים רבים נוספים שכעת אינם שומרי תורה ומצוות וכי יש כר נרחב לפעילות קירוב כאשר יבוא הרב להתגורר בעיר לגבש את הקהילה ולייסד מוסדות חינוך וחסד.

    ובתוך כך, "ארגון הקהילות האורתודוקסיות ברוסיה" חילק השנה כ 100 אלף ק"ג מצות ברחבי רוסיה. נשיא 'ועידת רבני אירופה', רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי גם השנה, עם הקמת קהילות נוספות גבר הביקוש והקונגרס היהודי באירו אסיה הביע את נכונותו לסייע לקהילות החדשות. עפ"י התוכנית סופקו השנה עוד 20 אלף ק"ג מצות לקהילות היהודיות ברחבי רוסיה. הארגון יערוך גם השנה סדרי פסח ציבוריים בקרב כ 100 קהילות ברחבי רוסיה.



    0 תגובות