עוקץ היהלומים • מנכ"ל הבורסה: "סוחרים צעירים איבדו את עולמם"

    ישנם מקרים שהנפילה של הסוחר היא בגלל קושי כלכלי אמיתי. נניח סוחר שלקוח אמריקאי שלו נכנס לקשיים ולא משלם. במקרים כאלה הבורסה יודעת להתייחס בצורה הומאנית
    ישראל פריי 2 Comment on עוקץ היהלומים • מנכ"ל הבורסה: "סוחרים צעירים איבדו את עולמם"

    דרמת ענק מטלטלת את ענף היהלומים הישראלי: סוחר "עקץ" את עמיתיו בהיקף של מאות מיליונים • מנכ"ל הבורסה בראיון מקיף על השיטה, היקף הנזק, הסיכוי למצוא את הכספים וגם: מה הוא חושב על הסוחרים החרדים?

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    ישנם מקרים שהנפילה של הסוחר היא בגלל קושי כלכלי אמיתי. נניח סוחר שלקוח אמריקאי שלו נכנס לקשיים ולא משלם. במקרים כאלה הבורסה יודעת להתייחס בצורה הומאנית
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בורסת היהלומים ברמת גן כמרקחה: מרכז המסחר המבוסס על היכרות ואימון הדדי, מתמודד עם אחת הפרשיות החמורות בהיסטוריה שלו, שבמרכזה סוחר גדול שרכש את אמון חבריו, ונעלם עם יהלומים בשווי מאות מיליוני שקלים.

    היקפי נזקיו של אותו נוכל מקיפים עשרות פירמות גדולות לצד סוחרים רבים – ביניהם לא מעט חרדים – שמוצאים עצמם ללא כספם ורכושם, וללא קצה חוט שיוביל אליהם. בשיחה עם בצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר', משוחח מנכ"ל הבורסה על התחושות הקשות בקרב החברים ועל היכולת להתמודד עם "עוקץ" שכזה.

    "אותו חבר ניצל קוד אתי ומוסרי שקיים בינינו", אומר אלי אבידר, "הוא לקח סחורות, דרס ברגל גסה את הקוד האתי ופגע בחברים. זו הסיבה שהחלטנו לפנות למשטרה כי כזה נוכל מקומו בכלא. אי אפשר להיכנס ללבו ולמחשבתו של נוכל שמתכנן את זה זמן רב. הוא לקח תכשיטים, הבטיח לשלם, ובמשך מספר חודשים הוא אכן לקח ושילם, כך הגדיל את הרקורד שלו, ואז, ברגע אחד, אוסף סחורות בסכום פנומנלי, ושבעה חודשים מספר סיפורים ומבטיח הבטחות – וכסף אין".

    אבידר מוטרד מכך שהפרשיה עלולה לערער את אמון הסוחרים בענף, והפציר לראות בפרשיה הנוכחית מעשה נוכלות של בודד, ולא תופעה. "כשמוצאים תפוח רקוב אחד לא צריך לזרוק את כל הארגז", אמר, בלי להפחית מחומרת הנזק שנגרם: "זו הונאת ענק ופעם ראשונה אנחנו מתמודדים עם הונאה בסדר גודל שכזה".

    במין כותלי המוסד הפיננסי אפוף הילת המסתורין, שיתף המנכ"ל בדרכי הפעולה שלהם במקרים שגרתיים, ומדוע המקרה הנוכחי שונה. "ישנם מקרים שהנפילה של הסוחר היא בגלל קושי כלכלי אמיתי. נניח סוחר שלקוח אמריקאי שלו נכנס לקשיים ולא משלם. במקרים כאלה הבורסה יודעת להתייחס בצורה הומאנית. מחבקים, פורשים תשלומים, אפילו עוזרים, אבל פה מדובר בנוכל שניצל אנשים טובים וישרים לגזול צעירים".

    "ומה שהכי כואב לי זה שלא מדובר רק בפירמות ענקיות אלא גם בסוחרים צעירים בגילאי השלושים לחייהם שזה להם כל עולמם והם איבדו אותו באחת. האיש הזה ניצל את הנאיביות שלהם". המגיש ניצל את ההזדמנות לשמוע על העבודה המשותפת של החילונים והחרדים במקום שמתאפיין בשילוב גדול של שני המגזרים. "הציבור החרדי היא קבוצה מאוד גדולה, מכובדת, מרשימה, שמתנהלת בצורה מאוד יפה. כל עם ישראל צריך לראות בבורסה איך כולם חיים באמונה ובשלום".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזה שפיץ המנכ"ל הזה