הלב היהודי לא מפסיק להמציא: ליל הסדר בשפת הסימנים

    ישראל פריי 1 Comment on הלב היהודי לא מפסיק להמציא: ליל הסדר בשפת הסימנים
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "עמדתי שם מול השולחנות הערוכים. המפות המרהיבות, הכוסות, היין, ההגדות שחלקן היו בסמלים עבור אותם אלו שמסוגלים לקרוא באמצעות סמלים בלבד, והגדות מונגשות עבור אלו שמסוגלים לקרוא מתוך ההגדה. אלו היו רגעים מרגשים שאינני זוכר דוגמתם".

    הדובר הוא אבא לילד מיוחד. היה זה בטקס עריכת ליל הסדר לפרטיו ולדקדוקיו שנערך בבית הספר 'בית שי' של 'אהל שרה'. בבית הספר לומדים עשרות תלמידים בוגרים עם צרכים מיוחדים שעמלו במהלך החודש האחרון בלימוד הלכות חג הפסח.

    את הסדר ניהל הרב שמואל קלוגמן, מחנך אחת מכיתות בית הספר. כשהוא חבוש בספודיק של שבת ועטוי בקיטל הסביר הרב לתלמידים את מה שכבר למדו כל אחד בכיתתו. הפעם זה היה מוחשי לגמרי. חלוקת היין לקדש, נטילת ידיים לרחץ, יחץ ומוציא מצה. לא ויתרו שם על כל שלב.

    קשה היה לכלוא את ההתרגשות למול קריאת ההגדה, שאלות ה"מה נשתנה", עשרת המכות וטבילת האצבע בגביע היין ושירת ההלל שעלתה מגרונם של התלמידים המיוחדים. כל מי שנכח שם הרגיש בחוש את ההתרגשות וההתפעמות. אפילו גניבת האפיקומן לא חסרה שם. לרגע אנחנו האורחים התבלבלנו האם אכן ליל הסדר הוא זה היום או רק הדגמה למה שיקרה בעוד ימים ספורים הבאים עלינו לטובה. הילדים המיוחדים זכו אף ל'גילוי אליהו'.

    "המטרה היא להביא את התלמידים לקראת ליל הסדר האמיתי. כל אחד ואחד במשפחתו באופן שיהיה מסוגל לקחת חלק פעיל ולהבין את מה שמתרחש סביבו", מסביר הרב אמיתי סרויה, מחנך בביה"ס "רק לימוד מוחשי וממשי מאפשר לתלמידים שלנו להפנים. הלימוד הוא חוויתי, התוכן והשפה מותאמים לתלמידים. התלמידים חוזרים הביתה כשהם מצפים בקוצר רוח לשולחן החג. אנחנו מקפידים בבית ספר לעסוק הרבה בלמידה מעשית. בלימוד הלכה, משנה, פרשת שבוע וכו'. חשוב לנו בבית הספר להקנות לתלמידים ידע ותכנים תואמי גיל. התלמידים יוצאים ומשתלבים בבתי המדרש, יוצאים לתפילות ומרגישים חלק בלתי נפרד מהקהילה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מרגשששששששששששש, שגם הילדים האלו ירגישו בליל הסר בני חורין