- רדיו קול חי - -

אברי גלעד: "החרדים מטנפים את פארק הירקון"

את הזמן אותו ניצלתם לטיול בין הזמנים קצר או להשקעת זמן איכות עם ילדיכם ביציאה לפארק, יש מי שבחר לנצל להשתלחות כוללנית במשפחות החרדיות, אותם הוא מציג כבעלי היגיינה ירודה, מטנפי שטחים ציבוריים, וככאלו שאינם מתחשבים בזולת.

בתכנית 'משפחה גרעינית' בגל"צ, שיתף איש התקשורת אברי גלעד את מאזיניו בביקור שלו השבוע בפארק הירקון, ביקור ש"נהרס" בעקבות הנוכחות החרדית הגדולה במקום. לא נגענו: "אתמול הלכנו לפארק הירקון כמנהגנו מדי שבוע – שבועיים ואיך שבדרך בשביל של פארק הירקון ראיתי המון המון חרדים נוהרים בהמוניהם לאגם, לאטרקציות, אמרתי לעצמי: יהיה פחות נעים היום".

בשלב הזה ניסתה עמיתתו להנחיה למנוע ממנו להיכנס לפרטים, אך זה בחר להתעלם, והמשיך בדבריו המחפירים: "מכיוון שהחרדים… וזה מבוסס על שיחות עם עובדי הפארק – שאמרו לי מה שראיתי בעיני אח"כ איך זה קורה – שהחרדים פשוט מטנפים את הפארק בצורה שאף מגזר באוכלוסיה לא עושה. ראיתי מול עיני ילד חרדי לוקח שקית של כל הפסולת של המשפחה שלו, רץ ו… הופ למים. המים היו מלאים בשקיות אשפה מדופן אל דופן, זה היה ממש מגעיל".

גלעד לא עצר: "…ואני שואל את עצמי מה, במשפחות החרדיות לא מלמדים ניקיון? לא מלמדים התחשבות בזולת? או שכשהם באים לפארק הירקון בתל אביב הם מרגישים באיזה ארץ אויב שחובה לבאס אותה? מה בדיוק… אנחנו הרי יודעים שניקיון הוא לא הצד החזק של רחובות וערי החרדים, יש יוצאים מהכלל, אבל… ואני לא מבין למה זה סותר את היהדות?!".

מאזינים ששוחחו עם אתר 'קול חי' הביעו הלם מדברי המגיש הבכיר. "התקשינו להאמין למה ששמענו", אומר אחד מהם ל'קול חי', "לשמוע איש תקשורת משתלח על גבי במה מכובדת בציבור שלם, זה נשמע הזוי, לא הגיוני, ובעיקר: משפיל. האם אנחנו חוזרים כמה עשורים אחורה לימי האטימות והמשטמה שנשלחה בציבור החרדי?!".

"הפשע הכי גדול הוא להכליל ציבור שלם", אומר לאתר 'קול חי' ראובן מ. אברך מקרית הרצוג, "הרי זה שורש כל הפנאטיות, לקחת מעשי בודדים – בהנחה שכאלה קיימים – ולהשליך אותה על ציבור שלם?! זה בעצם להפוך כל חרדי באשר הוא, ולו המטופח, אשף הסדר ושוחר איכות הסביבה, לאדם עם היגיינה נמוכה ואת ילדיו למטונפים. בושה וחרפה".

אברי גלעד מסר בתגובה לאתר 'קול חי': "רבותי הזועמים, במקום לזעום עלי, שדיווחתי אמת, ולא בפעם הראשונה, על הטינופת שהציבור החרדי מפזר בפארק הירקון בכל פעם שיש חופשה למגזר, זעמו נא על ההורים שמחנכים את ילדיהם לזרוק שקיות אשפה למי האגם ולא לפח. לא מדובר בקומץ, מדובר בהתנהגות כללית, משפחות משפחות יושבות על הדשא וסביבן הרי זבל.

"עובדי הפארק גם סיפרו לי על כך והוסיפו שבשום מועד אין להם עבודה כה קשה כמו בימים שהחרדים באים. ההכללה היא הבעיה שלכם? מזל שהכללתי, אחרת הייתם צריכים להתמודד. והרי גם אמרתי שכחילוני נעים לי לשהות בפארק עם חרדים וילדיהם, שהם בעלי נימוסים ודרך ארץ, אבל זה לא מתאים לאווירת הקורבנות והמסכנות, אז ערכתם החוצה.

"זכותי לדווח את שרואות עיני, זכותי להכליל כאשר זה רלוונטי. איני שונא חרדים, איני עויין אותם, אבל בשמירה על ניקיון במרחב הציבורי הציבור הזה משתרך מאחור. חג שמח , נקי וכשר לכל בית ישראל".