אברי גלעד: "החרדים מטנפים את פארק הירקון"

    ראיתי מול עיני ילד חרדי לוקח שקית של כל הפסולת של המשפחה שלו, רץ ו... הופ למים. המים היו מלאים בשקיות אשפה מדופן אל דופן, זה היה ממש מגעיל
    ישראל פריי 72 Comment on אברי גלעד: "החרדים מטנפים את פארק הירקון"

    איש התקשורת הבכיר השתלח בשידור במשפחות חרדיות: "מה, במשפחות החרדיות לא מלמדים ניקיון? התחשבות בזולת? או שכשהם באים לפארק בתל אביב הם מרגישים באיזה ארץ אויב?" • גלעד לאתר 'קול חי': "זכותי לדווח את שרואות עיני"

    צילום: Oren Nahshon\ Flash 90
    ראיתי מול עיני ילד חרדי לוקח שקית של כל הפסולת של המשפחה שלו, רץ ו... הופ למים. המים היו מלאים בשקיות אשפה מדופן אל דופן, זה היה ממש מגעיל
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את הזמן אותו ניצלתם לטיול בין הזמנים קצר או להשקעת זמן איכות עם ילדיכם ביציאה לפארק, יש מי שבחר לנצל להשתלחות כוללנית במשפחות החרדיות, אותם הוא מציג כבעלי היגיינה ירודה, מטנפי שטחים ציבוריים, וככאלו שאינם מתחשבים בזולת.

    בתכנית 'משפחה גרעינית' בגל"צ, שיתף איש התקשורת אברי גלעד את מאזיניו בביקור שלו השבוע בפארק הירקון, ביקור ש"נהרס" בעקבות הנוכחות החרדית הגדולה במקום. לא נגענו: "אתמול הלכנו לפארק הירקון כמנהגנו מדי שבוע – שבועיים ואיך שבדרך בשביל של פארק הירקון ראיתי המון המון חרדים נוהרים בהמוניהם לאגם, לאטרקציות, אמרתי לעצמי: יהיה פחות נעים היום".

    בשלב הזה ניסתה עמיתתו להנחיה למנוע ממנו להיכנס לפרטים, אך זה בחר להתעלם, והמשיך בדבריו המחפירים: "מכיוון שהחרדים… וזה מבוסס על שיחות עם עובדי הפארק – שאמרו לי מה שראיתי בעיני אח"כ איך זה קורה – שהחרדים פשוט מטנפים את הפארק בצורה שאף מגזר באוכלוסיה לא עושה. ראיתי מול עיני ילד חרדי לוקח שקית של כל הפסולת של המשפחה שלו, רץ ו… הופ למים. המים היו מלאים בשקיות אשפה מדופן אל דופן, זה היה ממש מגעיל".

    גלעד לא עצר: "…ואני שואל את עצמי מה, במשפחות החרדיות לא מלמדים ניקיון? לא מלמדים התחשבות בזולת? או שכשהם באים לפארק הירקון בתל אביב הם מרגישים באיזה ארץ אויב שחובה לבאס אותה? מה בדיוק… אנחנו הרי יודעים שניקיון הוא לא הצד החזק של רחובות וערי החרדים, יש יוצאים מהכלל, אבל… ואני לא מבין למה זה סותר את היהדות?!".

    מאזינים ששוחחו עם אתר 'קול חי' הביעו הלם מדברי המגיש הבכיר. "התקשינו להאמין למה ששמענו", אומר אחד מהם ל'קול חי', "לשמוע איש תקשורת משתלח על גבי במה מכובדת בציבור שלם, זה נשמע הזוי, לא הגיוני, ובעיקר: משפיל. האם אנחנו חוזרים כמה עשורים אחורה לימי האטימות והמשטמה שנשלחה בציבור החרדי?!".

    "הפשע הכי גדול הוא להכליל ציבור שלם", אומר לאתר 'קול חי' ראובן מ. אברך מקרית הרצוג, "הרי זה שורש כל הפנאטיות, לקחת מעשי בודדים – בהנחה שכאלה קיימים – ולהשליך אותה על ציבור שלם?! זה בעצם להפוך כל חרדי באשר הוא, ולו המטופח, אשף הסדר ושוחר איכות הסביבה, לאדם עם היגיינה נמוכה ואת ילדיו למטונפים. בושה וחרפה".

    אברי גלעד מסר בתגובה לאתר 'קול חי': "רבותי הזועמים, במקום לזעום עלי, שדיווחתי אמת, ולא בפעם הראשונה, על הטינופת שהציבור החרדי מפזר בפארק הירקון בכל פעם שיש חופשה למגזר, זעמו נא על ההורים שמחנכים את ילדיהם לזרוק שקיות אשפה למי האגם ולא לפח. לא מדובר בקומץ, מדובר בהתנהגות כללית, משפחות משפחות יושבות על הדשא וסביבן הרי זבל.

    "עובדי הפארק גם סיפרו לי על כך והוסיפו שבשום מועד אין להם עבודה כה קשה כמו בימים שהחרדים באים. ההכללה היא הבעיה שלכם? מזל שהכללתי, אחרת הייתם צריכים להתמודד. והרי גם אמרתי שכחילוני נעים לי לשהות בפארק עם חרדים וילדיהם, שהם בעלי נימוסים ודרך ארץ, אבל זה לא מתאים לאווירת הקורבנות והמסכנות, אז ערכתם החוצה.

    "זכותי לדווח את שרואות עיני, זכותי להכליל כאשר זה רלוונטי. איני שונא חרדים, איני עויין אותם, אבל בשמירה על ניקיון במרחב הציבורי הציבור הזה משתרך מאחור. חג שמח , נקי וכשר לכל בית ישראל".



    72 תגובות

    מיין תגובות
    1. 72

      גואלי של ממש!
      מסיט ומקנא – (מיסכן פשוט המצפון…. לא נעים…)

      1. ב"ה שזו הבעיה שיש אצל החרידים, ומה אצל החילונים, חיים כמו בהמות ממש, אין חיי משפחה אין דרך ארץ, תמיד הוללות, אין נימוסים כמויות של פושעים, 3 מתוך 2 מתגרשים אז שקודם כל יחנך את החילונים בדברים קצת יוצר חשובים ואח"כ שיטפל בשמירה על נקיון אצל החרידים.

    2. 71

      פוזל! התבלבלת בן בני ברק לפארק הנ"ל.

    3. 70

      הירקון גם בלי זה מטונף מכל הביוב של תל אביב אז מה הוא מבלבל במוח.

    4. 69

      ואולי הגיע הזמן לומר באמת !!! אופס !!!, יתכן שהוא צודק, הרי בינינו החרדים לא הכי חזקים בשמירה על נקיון, ואולי באמת לא צריך להכליל ציבור שלם, אבל עדיין יש מה להשתפר, בפרט במקומות ציבורים שלא יהיה חילול השם

      1. צודק בכל מילה מותר לנו להודות על האמת, לכלכנו הגיוני משפחה גדולה יותר מלכלכת.
        שימו לב אחריכם בכל טיול של בין הזמנים שלא יהיה חילול ה'.

      2. נכון מאד. לא צריך ישר להתלהם. מותר לקבל ביקורת שאין מקורה בשנאה וזה לגיטימי לבקר התנהגויות בלתי רצויות ובמקום להרים מיד קול זעקה צריך להשתדל להשתפר.

        1. למה אתה חושב שביקורת בתקשורת אין מקורה בקינאה?

      3. זה שאתה חלש …..
        מקווה שהבנת !!!!!

    5. 68

      חוצפן, ככה להכליל ציבור שלם?

    6. 67

      בושה וחרפה – והוא עוד מתחזק ומתקרב לדת? עלק

      1. מה הקשר עם זה שהוא מתקרב אחרי מה שראה בירקון זה רק מרחיק אותו מהיהדות

    7. 66

      אברי גלעד צודק הנושא הוא משמעותי וכאדם מאוד ערכי שפועל יומם וליל ללא תמורה למען נושאים חברתיים (המידע מהתקשורת. .. ) אני תומכת בו תמיכה מלאה ומחזקת את ידיו באמירה ובעשייה. אברי מלח הארץ !!!

    8. 65

      "מזל שהכללתי אחרת הייתם צריכים להתמודד"
      מה התכוון המשורר?

    9. 64

      מה שנכון נכון המון מהחרדים לא מקפידים לזרוק אחריהם את הזבל שלהם כמו בגן סאקר בירושלים שמשאירים כמויות אאשפה

    10. 63

      באמת בושה וחרפה איך שאברי גלעד מדבר כך
      מעניין מאוד ,האם בתכנית הרדיו שלו הוא גם מספר כמה הוא מזועזע
      איך הציבור החילוני מטנף את כל הפארקים והגינות לאחר אירועי יום העצמאות כמה מסכנים אותם עובדי פארקים ועיריות בכדי לנקות את כל האשפה
      האם הוא גם מזועזע בכל הופעות למיניהם שיש בפארק הירקון פארק הלאומי וכו… באירועי הקיץ
      אך הפארקים נראים לאחר ההופעות האלו?????
      ראה קומץ של אנשים מכליל את כל הציבור החרדי כולו טיפש!!!!!!

    11. 62

      לא יפה להכליל, אבל.. לצערי הרב כחרדית לגמרי, יש צדק בדבריו – חילול ה' נוראי, והגיע הזמן להתחיל לחשוב גם על זה.
      נכון שכשיש הרבה ילדים יותר קשה לשים לב לאן האשפה הולכת ויותר קשה לומר ל7 ילדים להרים ליכלוכים מאשר לשניים, אבל זה עדין החובה שלנו.
      מספיק להסתכל על הבינינים שלנו בימים כאלו ולראות את כל העטיפות ושיריים של כל השכונה, כן גם של הילדים שלי ועדין צריך לחנך!

    12. 61

      לצערינו הוא צודק יש מהרבה חרדים שלא מחנכים את בניהם להתנהג בצורה שתימנע חילול ה' בפהרסיה על הבתים אני לא מדבר

    13. 60

      א. גם במשפחות חילוניות הילדים מלכלכים.
      ב. לא כל הילדים החרדים מלכלכים, וברוב המשפחות החרדיות (99.9%) יש חינוך לסדר וניקיון בכלל, ובפרט לפני פסח.

    14. 59

      זה שאברי גלעד הוא מסית – ברור. זה שאם משהו מתקשורת היה מעז להתבטא בצורה כזו על מיעוט אחר במדינה ואין צורך לפרט – גם ברור. אבל בלי כל קשר לכל אלו – בואו לא ניתן חומרי הסתה לשונאינו. יש לציבור החרדי הרבה מה לשפר בנושא של נקיון ואיכות הסביבה…

    15. 58

      זה לא שהיה נקי לגמרי; ממש לא. רק באתרי קק"ל נאספו 450 טונות של פסולת בסוף יום העצמאות, ובפארקים העירוניים נותר לא מעט זבל מפוזר על הדשא ובין השיחים.[מתוך ווינט 21 באפריל 2010] אז קשוט עצמך תחילה…
      יום עצמאות שמח: חג הפסולת עולה לנו מיליארדים -[ גלובס]

    16. 57

      אם היה אומר אתזה על כושים היו… הוא עושה קופה על זה שאנחנו שותקים ליצור הזה

    17. 56

      ת'כלס הוא צודק. עובדות אי אפשר להסתיר מה לעשות?!

      1. עובדות אי אפשר להסתיר?אני דנה אותך לכף זכות שבטוח את גרה בעיר חרדית. אם הית גרה בעיר חילונית כמיני הית רואה כמה ילד אח ד שלהם מלכלך וכמובן כמה הכלב שלהם מלכלך שאי אפשר ללכת ברחוב. חסד ה' שאין להם יותר מ 2-3 ילדים כי אז לא הינו רואים רחוב ובמקום שיש יותר ב פי 3 ילדים צריך כמובן לנקות לפחות פי 3 מה שלא קורה בפועל. אם היתי ח"ו חלונית היתי מתבישת בהתנהגות של הנערים. בללות למשל בגינה שליד הבית שלי בבוקר כל הגינה מלאה ליכלוך של פחיות ובירות מנופצות, כל הלילה יש רעש נורא ואפילו החילונים רועדים מפחד להתלונן

    18. 55

      מעלה אובש ועשן סמיך מידי גם שקר גם רכילות שילך לבקש סליחה מכל החרדים

    19. 54

      אני לגמרי מסכימה איתו, משום שהעובדות מוכיחות שרוב הציבור החילוני הרבה יותר מתורבת מרוב הציור החרדי. אם זה בזריקת אשפה על הדשא, ואם בדברים אחרים. כל מי שרוצה להתעלם מהעובדות שימשיך לשקר לעצמו ולעשות חילול ה'

      1. ממש לא נכון מדברת שטויות יחסית למיספר הילדים ומספר הפעמים שמנקים את הרחובות כמובן שאם יש פי 5 ילדים אז את הרחוב צריך לנקות לפחות פי 2 מינימום מה שלא קורה. וגם כשחילונים משתוללים כל הלילה בגינה שלידנו וכל הגינה מלאה ברסיסי זכוכית וליכלוך אף אחד לא מדבר מילה… כשהיתי חדשה בבנין שאלתי למה לא מתלוננים התשובה היא כימפחדים מהם עם ההתנהגות הברברית שלהם אז ברוך ה' יש בהתנהגות שלנו הרבה קידוש ה' ולא צריך להיות כ"כ נחיתית תערכי את עצמך

    20. 53

      האם עיניו גם ראו את פארקי ישראל אחרי יום העצמאות??צבוע!!

    21. 52

      לא נורא!!
      לאחד יש לכלוך בפארק שבו הוא מבלה\מכלה את זמנו, ולאחר יש בנשמה.
      -תבחרו-

    22. 51

      מה שהוא אומר זה בכלל לא נכון!!! תמיד יהיו ילדים שמלכלכים בכל מיגזר. למשל אני גרה במקום חילוני , ולכל אחד יש ילד וכלב ויחסית לילד אחד הם מלכלכים גועל נפש. אם היה להם ילדים כמיספר הילדים שלנו בלע"ה לא היו רואים רחוב רק זבל ולא לדבר על הגללים של הכלבים שלהם שאי אפשר ללכת. אז נכון שהילדים שלנו גם ילדים אבל לרוב הם מחונכים וגם עדין משחקים ולא תקועים כל היום במסך.

    23. 50

      מה שנכון נכון.
      כחרדית העניין הזה מפריע לי כבר שנים רבות.
      בואו נודה שבאמת לא מחנכים את הילדים לשמירה על ניקיון במרחב הציבורי ועל שמירה על רכוש הזולת(באיזה שיעור בדיוק??)
      יעידו על כך מתקני מיחזור הבקבוקים שהפכו ל"בריכות כדורים" והבקבוקים מתגלגלים ברחוב ומטנפים אותו..
      והררי עטיפות המושלכים ברחובותינו… הגיע הזמן לעשות משהו!
      לא כל מי שאומר את האמת על המגזר צריך לתקוף אותו .אנחנו לא כאלה קטנים.
      במקום להתגונן בואו נתקן!

    24. 48

      אולי החילונים מטנפים את הירקון???!!!

    25. 47

      מי שאומר כך הוא…

    26. 46

      עלק החילונים לא מלכלכים [ואד אם צועה של כלבים והם לא זורקים את זה לפך וזה לא לפי החוק] ותאמין לי שהחילונים מלכלכים יותר והם בעיקר נמצאים בפרק הירקון ושלא נדבר על יום העצמאות אז תסתום תפה שלך אוקי?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    27. 45

      הא הבנתי למה אתה אומר אתה פשוט שונא חרדים ויש לזה הוכחה מזה שאמרת "יהיה פחות נעים היום"

    28. 44

      אני חרדי שעושה הליכה כל בוקר בשעה 4 בפארק הירקון. וביום ראשון על הבוקר הפארק נראה זוועה מלכלוך ואשפה שזרוקים בכל פינה – על השבילים – ובכל מקום על הדשא.
      חבל שאין לי מצלמה לתעד זאת, (וגם אני עסוק בריצה ולא מתעכב). בשבת קודש החרדים לא הולכים לפארקים !!!

    29. 43

      מסכן אותו אחד- שחיפש תשומת לב שכנראה חסרה לו…..
      מה הקשר?? הוא לא רואה את כלאותם סופי שבוע שהנוער החילוני עושה כל מה שבא לו?? שלא נשארת אחריהם פינה אחת נקיה??
      אולי באמת הגיע הזמן שגם אנו נתעד ונפרסם- כי יש הרבה כאלו, רק שזה לא באותו הזמן שהחרדים החופש…..
      אז קדימה- תעדו, העלו, פרסמו!!!!
      מה הקשר בכלל להכליל בזה ציבור שלם?? נראה לך שהאמא או האבא של אותו ילד שראית- אמרו לו- לך תשליך שקית זו לאגם כדי ללכלך אותו..?!?!?! מה הנבערות והפנאטיות הזו??
      קצת אינטלגנציה…..
      עברנו (או שלא) את הימים בהם ניתן לומרמשפט מטמטם- וכל הציבור יאמין ככסיל לדברי ההבל, והציבור החרדי- ישתוק, יכופף רא, ויאמר על כך 'אמן'…. לא עוד!!!
      ראית מקרה בודד- בדמיונך הפורה הצלחת להפוך את זה לטרגדיה לאומית, בעיה שורשית עמוקה, לאורך ולרוחב ציבור שלם, ומצריכה טיפול עמוק….
      לא שאין צורך ללמד ילדים לשמור על הסביבה, על הניקיון, וכו'… רק כדאי לשים לב- בין עובדות, לבין המשך בדמיון, והפרשנות….
      כמו כן- זה לא שבאמת החילונים יותר נקיים- רק לא חכמה לומר שהם כן בגלל הנקיון שיש באותן ערים חילוניות- לא סוד הוא דבר התקציב המשתנה ממקום למקום… ומוזר הוא הדבר שלמרות שבערים החרדיות יש יותר גידול אוכלוסין, יותר אוכלסיה צעירה, בכל משפחה בלעה"ר הרבה ילדים- לעומת משפחה בה אמא נמצאת בעבודה מהשעה 7:00 בבוקר (במקרה הטוב, וכמובן יוצאת שעה לפני…) וחוזרת לביתה רק בשעה 7:00 בערב, האב כנ"ל (במקרה הטוב, או שהוא חוזר לעיתים רחוקות יות לבקר בבית….) והילד האחד- מסתדר- במעון/ מטפלת/ חוגים/ וכד'- כשבמשפחה ברוכת ילדים- שני הילדים מסתדרים בצורה הנ"ל (בד"כ גם עם הכלב….)בערב הילדים מגיעים כדי לישון בבית, (לא לפני שהם צופים במכשירים השונים- וד"ל…) כשמידי פעם גם יוצאים לאיזה ארוחת ערב באיזה מקום… – כמה פסולת תווצר באותו רחוב של בתים חד/ דו קומתיים? כמובן שבזמן העדרות המשפחה מהבית- ישנם עוזרי תחזוקת בית בתפקידים שונים- ניקיון, בישול, גינון, וכו'- וגם אם היה ליכלוך (ויש המון….) תמיד יודעים ש'העוזרת תגיע מחר ותנקה ותסדר…..' אז בית בו הילדים ב"ה חיים בו- הגיוני שתהיה פסולת, וכולם מטים כתף לעזור בנקיון (לעומת….) אז ראית ילד משליך על הרצפה עטיפת חטיף- האמן לי שהוא לא שם לב, והוריו לא חינכו אותו לכך- הוא ילמד לשים בפח- כי הוא לא לומד בבית שיש מי שעושה בשבילו את העבודה- הוא עוזר בה בעצמו!! מאוד איכפת לך? אדרבה, התכופף מעט, הרם את העטיפה, והשלך אותה בפח הקרוב. ניתן גם להאיר בעדינות לילד- באותו אופן בו היית רוצה שיעירו לילדך שלך על מעשה כזה.
      שים בפופורציות את העניין;
      לא מדובר כאן על ילדים ששמכים כל מי שעובר לידם ו'לא בא להם טוב בעין'!
      לא מדובר על ילדים ששקועים בניידים שלהם- ולא מעניין אותם משום דבר שקורה סביבם!
      לא מדובר על ילדים שנוגעים בכל מיני מרעין בישין (מעבר לסיגריות וד"ל) ח"ו!
      לא מדובר כאן גם על ילדים שגדלים על מצע כפות זהב, מרופדות במשי, שנוהגים דרך קבע לחשוב ולנהוג בצורה- שהכל שלי, וכל העולם 'יקפוץ' בשבילי!
      מדובר כאן בסה"כ על ילד שהשליך פסולת ברחוב….
      אז- קצת פופורציה!!
      אין בדברים הללו שום זילזול או חוסר חשיבות לחינוך הילדים לנקיון ואסטטיות, ואין זה אומר שילד יכול לזרוק פסולת ככל העולה על רוחו- אלא רק כדי לשים הכל בפופורציה!!

    30. 42

      אי חושבת שאפשר להשתפר עוד קצת אבל הדרך שבא הוא אמר את זה היא דרך שגויה וגם כשהוא ראה חרדים נוהרים לכיוון האגם הוא אמר לעצמו "יהיה פחות נעים היום"… אח"כ הוא טוען שאינו שונא חרדים..פיצול אישיות או מה?!
      אז בואו לא נלכלך ובאמת נתחיל לקחת את זה ברצינות עד שבסוף נראה מי המלכלך האמיתי..ושלא ישכחו את הרחובות בשעות הבוקר המוקדמות אחרי הלילה ולפני שעות הניקיון שכל הזכוכיות של הבירה שלהם והפיצוחים שלהם מטנפים ת'רחוב…אין לי בעיה..שיפצחו וישברו להנאתם אבל שינקו אחריהם!! שיהיה להם ולכם פסח נקי!
      ותעשו טובה…אל תרגיזו אותם בכוונה…בואו נדפוק אותם יחד ונוציא ת'אמת לאור!!!

    31. 41

      הדרך שבה אמר זאת פוגעת,ולכן כולנו מיד דחינו את הביקורת, היה אפשר לדבר יותר בעדינות ובפחות הכללות…
      אבל כמו שהוא אומר "כל החרדים" וזה לא נכון, אי אפשר להגיד "כל החילונים"הם ככה וככה כי אנחנו יוצאים פיסטוקים אותו דבר….
      לענינינו, זו עובדה שתמיד בפארקים כשאני באה בחופשות ,יש מלא חרדים וכן, מלא פסולת,שלא נמצאת כשאנחנו לא שם. וזה אכן אומר דרשיני!!
      ולא קרה כלום אם הוא אמר את זה כי זה נכון! וגם אותי זה מכעיס, וזה לא משנה 2 ילדים או עשר, זה כבר תירווצים.
      זה קורה וזה חילול ה' וכל משפחה צריכה לדעת שכשהיא קמה מפארק-לאסוף,כןן לאסוף את הפסולת…ויאלללה-לפח!!!!!

    32. 40

      אסביר לך,
      למרות שאינך ראוי לכך:
      אין מצב של 100% ילדים מחונכים.
      לא אצל החרדים ולא אצל החילונים ולא בשום מגזר.
      ולכן,
      אם נניח תיאורטית ש5% ילדים מלכלכים,
      אז אותם 5% אצל החרדים הם 300 ילד מלכלכים לק"מ מרובע (בגלל הצפיפות) ואצל החילונים 15 ילד מלכלכים לאותו ק"מ מרובע (בגלל חוסר הצפיפות)
      לא שהחרדים מלכלכים יותר – הם רק צפופים יותר – ולכן אתה רואה יותר לכלוך לאותו שטח נתון.
      כעת, משהבנת, מתאים שתתנצל.

    33. 39

      למען האמת אני מסכים איתו בכל מילה. אני לא חושב שאברי הוא אנטי קלאסי.רק מ-א-ו-ד רגיש לאיכות הסביבה (אולי קצת פחות רגיש בהתבטאויות שלו) אבל לדעתי מבחינה עובדתית (בכמה מקומות שונים שהייתי בהם) ומאוד כללית הוא צודק , ולי אישית צר על כך.
      אין מספיק מודעת לניקיון הסביבה (וזה גם קשור להתחשבות בזולת ומעוגן גם בשו"ע בכמה סעיפים) וכנראה נוח יותר לקשקשנים
      מהתקשורת החרדית לנפח את זה כהסתה ובלה-בלה…. מאשר להתמודד עם העניין הבעייתי הזה פנימה.

    34. 38

      תגובה למחשבה –
      כתוב: קבל את האמת ממי שאמרה.
      זאת אומרת : להתייחס לגופו של נושא ,ולא לגופו של אדם.
      מה זה קשור אם הוא צדיק יסוד עולם או נסראללה ימ"ש ? הוא צודק או לא?
      ואם שאר מגזרים גם כך – אז אנחנו בסדר להיות כמוהם? ככה התחנכנו ?
      רוב התגובות פה הן כמו בגן ילדים.

    35. 37

      זה עצוב מאוד.
      אני בהלם!!! בעיר הצפונית שלי אין הבדל בין חילונים לחרדים שהולכם לפארק. הגינות נשארות נקיות תמיד,
      (אלף סימני קיראה!!!!) מה? גדלנו על זה… על קידוש ה' כשיוצאים מפתח הבית….
      מה זה? תרבות של חרדים מבני ברק.?
      הייתי בודקת, האם זה בעיקר קשור לבני ברקים? למרכזניקים, אלה שגרים במרכז?

    36. 36

      אני בהלם מוחלט !!!
      איך שהבנתי עברי בשנים האחרונות יותר מתקרב ליהדות מאשר אחרים שם בתעשיה שלו , ושככה הוא מדבר נגד "כל החרדים" שכולם מטנפים ומלכלכים זה צימצום ונשמע מהחברה ששונאים את החרדים ואומרים "כל החרדים" ואז ששואלים אותם מה אני כזה והחבר הזה והאדם הזה , אז הוא אומר הם לא הם שונים מכל החברה החרדית שלהם , בקיצר – הוא הרס את התדמית שלו בעיני רוב רוב החרדים כמובן הנורמליים.
      חבל שגם הוא נסחף ובציצמום אמר מה שאמר .

    37. 35

      מימרן הסביר לו ת'ענין כל כך יפה!
      תקשיבו לזה…!

    38. 34

      מעניין אם זה בכלל נכון מה שהוא ראה

    39. 32

      אני מבינה על מה הוא מדבר- שחלק קטן מהציבור לא אכפת להם מכלום!!!-שורפים פחים וכ"ו…
      אבל זה לא צורה בכלל להכליל ציבור שלם!!!
      כי גם אני בזה לאנשים האלו, והם עוד לא מתביישים לחנך כל את ילדיהם!!!
      אבי ממרן- גדול!!!

    40. 31

      אני גר בחו"ל. ולא פעם אחת ראיתי משלוחים מארצינו הקדושה זורקים זבל על הרצפה! את האמת אני שובר את הראש שלי כדי להבין אותם… רבנו של עולם חילול השם . מה אתם בהמות? גמרת לאכול שוקולד , ובלי שום סנטימנטים על הרצפה. לא מבין את זה. זה פשוט מוציא אותי מדעתי!!!

      1. עוד אחד…מזמין אותך להגיע לשכונת בית ישראל במהלך השנה ולראות מה האמריקאים עושים שם !!!!

    41. 30

      אני שונא אותו, אבל הוא צודק!!!
      אני לא שונא אותו בגלל שהוא צודק, אלא בגלל התבטאויות אחרות שלו. אבל ודאי שהצדק איתו. אנחנו (בהכללה!) לא מחנכים את עצמינו ואת בנינו לנקיון, משום שבעינינו זה לא ערך עליון, כפי שהחילונים לא מחנכים את עצמם ואת בניהם לדרך ארץ משום שבעיניהם זה לא ערך עליון.
      וכאן הבן שואל: האם נקיון ודרך ארץ זה לא אותו הדבר???
      ועוד שאלה קטנה: למה אנחנו צריכים לשמוע את האמת הזו מדבר(ב)ן חילוני ולא מאנשי חינוך שלנו???
      תפסיקו ללכלך (על כולם)!!!

    42. 29

      מצטער, התגובות מוכיחות שיש נפגעים. אכן, יש ילך שזורק הכל לירקון, גם חילוני, גם דתי, גם ערבי, הסיפור נכון. אבל מי שמנסה לדבר על 'נקיות' כדאי שידבר בלשון נקיה, האשמה עם פרופורציה. אם כוונתו שכל החרדים לא מחנכים לנקיון, מראה שפיו לא נקי, וחבל!

    43. 28

      2 דברים:
      א. גם הם אחרי יום העצמאות וכד' ככה נראה הפארק אז שלא יבלבל ת'מוח
      ב. הבעיה היא שאין לבניברקים פארק משלהם ולכם זקוקים לחסדי ערים אחרות…איפה לנו המרחבים….

    44. 27

      כנראה שהוא בן אדם שרוצה תמיד שידברו רע על חרדים ואם סוף סוף נהיה שקט מכל ההסתות שהיו נגד החרדים הוא יתחיל את כל המהלך הזה שוב וחוץ מזה אין לו זכות להגיד שהחרדים לא נקיים הרי מי מנקה ועובד כל כך קשה לחג הפסח החרדיים או החילוניים בטח שהחרדים אז קודם כל שיחפש לו הוכחות יותר מצדיקות נגדנו

    45. 26

      איכות הסביבה וזהירות בדרכים. 2 נושאים שהציבור החרדי חסר בהם, ציבור נפלא, ועל כפיו מוטלת אחראיות של יראת שמים ויהדות. זה חלק מזה. זה ונשמרתם לנפשותיכם וארץ ישראל המובטחת.

    46. 25

      צודק בכל מילה.
      אני אומר את זה בכאב ובאמת לא מצליח להבין את הסיבה לזה.

      1. נראה אותו מעיז להגיד חצי מזה על הערבים

    47. 24

      לך אתה מטנף את העולם החרדי ולא שופטים את זה לפי הילדים גם הילד שלך יכול לעשות את זה אז תחשוב ותתנצל!!!!!!!!!!!![בן אדם רעעעעע]

    48. 23

      החברה החרדית צריכה להתבגר, אמרו עלינו ביקורת, אז מה? בו נבדוק אם יש צדק בדברים או לא, ואם כן נתקן. למה לתקוף חזרה? יש מושג להתעלם, ויש מושג לתקן. לא לכל דבר צריך להגיב ולחשוב שזה נגדנו.

      1. ביקורת בונה אומרים בתקשורת ? ביקורת אומרים בשביל לקבל כותרות ?

      2. צודק לגמרי!
        מזדהה עם כל מילה.
        אבל..!!! לדעתי כשיש המון משפחות וילדים (בלי עין הרע) הפחים בפארקים מתמלאים במהירות ואין אפשרות לזרוק את האשפה בצורה מסודרת.
        מה שגורם ללכלוך מוגזם. הרבה אנשים חושבים על טובת הכלל כשהם יוצאים לבלות אבל לא תמיד יש באפשרותם לשמור על הניקיון בגלל העומס. כדאי גם למנהלי הפארקים לתת את הדעת. כן הוא הדבר בפארק רידינג-נמל תל אביב. אין כמעט פחים. חזיתי בעיני.

    49. 21

      מה נראה לכם שהילדים שלו והילדים של חברים שלו לא זורקים דברים למים תראו את החברה החילונית נראה לכם שהם כ"כ צדיקים הם גם זורקים דברים וגם מטנפים כל פינה יפה בארץ
      כל מי שאומר שהוא צודק
      מה אתם נבהלים ממנו הכלב שלו באותו יום עיצבן אותו והוא נפל על החרדים אם זה לא היה החרדים זה היה הערבים ום לא הערבים זה היה על הילדים שלו
      גם לכם קורא שאתם מתעצבנים ומפילים את זה על אחרים
      פסח כשר ושמח

    50. 20

      צודק וזו המציאות. עצוב לראות שבמקום לקחת אחריות, רוב הציבור שלנו לא מבין בכלל מה רוצים ממנו. אותו ציבור עסוק בעצמו כל כך ולא תופסים איזה חילול השם נגרם מכך. בנוסף, אנחנו הרי כל הזמן טופחים לעצמנו על השכם כמה אנחנו טובים… אולי באמת בתור חברת מופת, נפסיק להשוות את עצמנו כשזה נוח לנו, למגזרים בציבור הכללי בעלי תרבות קלוקלת (החילונים מלכלכים לא פחות..) במקום זאת נצטיין בכל מידה טובה, ונהיה באמת טובים בלי כל מיני צידוקים ולומדעס. נכון, לא נעים לשמוע ביקורת, אבל יאמר לזכותו של אברי גלעד שידוע בכנותו וישרותו וכלל אינו שונא חרדים, ההיפך, שבביקורת הזו עשה לנו שירות ענק. ואידך זיל גמור. תודה לך אברי גלעד.