- רדיו קול חי - -

כשהנשיא התגאה בפני מרן הגר"ח על קרבתו לגאון מווילנא

הערב (שני) הגיע נשיא המדינה ראובן ריבלין למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי בבני ברק כשהוא מלווה ביצחק רביץ סגר"ע ביתר עלית מטעם 'דגל התורה.

עד ראייה שנכח בפגישה מספר לאתר 'קול חי' כי נשיא המדינה ביקש ברכה ממרן הגר"ח, והזכיר לו שהפעם האחרונה שהוא זכה להתברך אצלו – הייתה לפני שבע שנים.

הנשיא הסביר למרן הגר"ח מדוע הגיע לקבל את ברכתו ואמר כי "אתה היום המנהיג הכי משמעותי שיש ביהדות החרדית בפרט ובכלל", לדבריו, "אני מגיע לכבוד הרב להרבות אחדות בעם ישראל".

לקראת סיום, סיפר ריבלין למרן הגר"ח כי הוא נכדו של אחיו של הגאון מוילנא, ר' הלל מווילנא, "הרב שמע עליו?", שאל הנשיא, "כן", השיב מרן הגר"ח.

מדוברות בית הנשיא נמסר כי "בתקופת התמודדותו לנשיאות, הגיע הנשיא לקבל את ברכת הרב והיום, הגיע לברכו בחג כשר ושמח. הנשיא והרב שוחחו על מספר נושאים העומדים על סדר היום. בין דבריו אמר הנשיא לרב כי כבן למשפחה של תלמידי חכמים אני מעריך ומוקיר את לומדי התורה השומרים על רוח העם ועל הגחלת היהודית".

עוד הוסיף הנשיא ואמר כי "לקראת הפסח, חג החירות, אנחנו חייבים לחתור אל אחדות בעם ישראל ולא רק בזמנים בהם מאיימת סכנה חס וחלילה, אלא מתוך שותפות גורל ואהבת ארץ ישראל". בטרם עזב את בית הרב, הפקיד הנשיא בידי אנשי הרב סכום כסף לקמחא דפסחא. כך נמסר מבית הנשיא.

צפו בגלריה