חובת קריאה: איך תמנעו פגיעת ילדים מחומרי הניקיון?

    כאשר החומרים הללו באים במגע עם תאי האפיתל של הקרנית (הכיפה השקופה בקדמת העין) הם מתים ונושרים והקרנית נותרת חשופה ללא תאי ציפוי מגנים
    ארי וידר No Comments on חובת קריאה: איך תמנעו פגיעת ילדים מחומרי הניקיון?

    חג הפסח קרב ובא, ועמו השימוש המוגבר בחמרי ניקוי למלאכות קרצוף הבית • זה הזמן לעצור רגע ולשנן את הכללים, הזהירויות והטיפול הראשוני בהתמודדות עם חומרים אלו שעלולים להיהפך למסוכנים

    חומרי ניקוי
    כאשר החומרים הללו באים במגע עם תאי האפיתל של הקרנית (הכיפה השקופה בקדמת העין) הם מתים ונושרים והקרנית נותרת חשופה ללא תאי ציפוי מגנים
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השימוש הרב בחומרי הנקיון לקראת חג הפסח, מביא לעליה במספר הילדים שסובלים מכוויות בעיניים כתוצאה מפגיעה מחומרי הניקיון. מדובר בעיקר בחומרי ניקוי חומציים או בסיסיים, דוגמת אקונומיקה ומסירי שומן למיניהם.

    פרופ' גיא קליינמן, מנהל שירות הקטרקט במחלקת עיניים במרכז הרפואי קפלן ומנתח לייזר במרכז הרפואי הדסה אופטימל אומר לאתר 'קול חי' "כאשר החומרים הללו באים במגע עם תאי האפיתל של הקרנית (הכיפה השקופה בקדמת העין) הם מתים ונושרים והקרנית נותרת חשופה ללא תאי ציפוי מגנים.

    הדבר גורם לכאבים חזקים ולחשיפה לזיהומים. החומרים עשויים לפגוע גם בתאי האב האחראים ליצירת התאים שמצפים את הקרנית ובהיעדרם לא יווצרו תאים חדשים והקרנית תתכסה בשכבת תאים עכורה ולא תקינה. פגיעה זו עשויה להתבטא באופנים שונים – פגיעה בראייה עד עיוורון ואובדן העין, עלייה בלחץ התוך עיני, קטרקט ופגיעה קוסמטית במראה העין. במקרים חריפים יידרש טיפול מורכב הכרוך בהשתלת תאים, השתלת קרנית מתורם ונטילת כדורים המדכאים את המערכת החיסונית למשך כל החיים", מסביר פרופ' קליינמן.

    פרופ' קליינמן מדגיש, כי "במקרה של כוויה בעיניים, יש לשטוף מייד את העיניים במים זורמים, כדי שהמגע עם החומרים יהיה קצר ככל הניתן ולא ייגרם נזק חריף לעיניים, ולפנות בבהילות לקבל טיפול רפואי".

    פרופ' קליינמן: "מדובר בהצלת עיניים התלויה במודעות ההורים בלבד. מומלץ לנקוט במספר אמצעי זהירות בסיסיים. אין להשאיר חומרים מסוכנים ללא השגחה בהישג יד. מומלץ להקפיד לרכוש חומרי ניקוי מסוכנים עם נעילה בטיחותית ולהשתמש בנעילה זו".



    0 תגובות