המאבק בחוק הגיוס • הגר"י אפרתי: "צריכים להתכונן למלחמה"

    למרות שנושא העמידה על המשמר מפני גיוס לצבא זהו העניין הגדול ביותר של נציגי הציבור של 'דגל התורה', הרי שבמקביל לזה יש את המחויבות של הנציגים לפעול גם ברמת הקיום של הציבור וזהו הדיור
    איתי גדסי No Comments on המאבק בחוק הגיוס • הגר"י אפרתי: "צריכים להתכונן למלחמה"

    הנהלת 'דגל התורה' התכנסה לדון במצוקת הדיור, וחוק הגיוס שוב כבש את הכותרות • בנוכחות רבני התנועה ועסקניה, סוכמה בסיפוק הועידה השלישית, התקבלו החלטות אופרטיביות, ויצאו הצהרות דקלרטיביות

    למרות שנושא העמידה על המשמר מפני גיוס לצבא זהו העניין הגדול ביותר של נציגי הציבור של 'דגל התורה', הרי שבמקביל לזה יש את המחויבות של הנציגים לפעול גם ברמת הקיום של הציבור וזהו הדיור
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבת הנהלת 'דגל התורה' שנערכה אמש יועדה להיות המשך למפגן הכוח המרשים שהמפלגה הציגה בועידתה השלישית, תוך שהנושא המרכזי לדיון היה מצוקת הדיור בציבור החרדי. אלא שדיון שופטי בג"צ – שעות קודם לכן – בחוק הגיוס המתוקן, החזירו את נושא גיוס בני הישיבות למוקד השיח, והרבנים כמו גם העסקנים, נאלצו להתייחס לסוגיה שדומה היה כי אפשר להניח אותה מאחורינו.

    הגר"י אפרתי, חבר ועדת הרבנים של 'דגל', התייחס להתפתחויות האחרונות, ודחה במרומז את הטענות של פלג אחר בציבור הליטאי – הדוגלים בקו מיליטנטי יותר במאבק נגד גיוס בני הישיבות – שההתפתחויות האחרונות עשויות להעניק רוח גבית לטענותיהם.

    "מה שנעשה על דעת רבותינו זה היה הדבר הנכון", אמר הגר"י אפרתי. "אולם כעת צריך להיות מוכנים מתוך אחריות ולהילחם על הדבר הכי חשוב". בהמשך סיכם הרב אפרתי את רגשותיו מהביקור בועידה, וקרא לשבח ולעודד את כל שלוחי דרבנן ובראשם את חברי הכנסת שלנו "שהם הטובים ביותר שיש בכנסת הפועלים למען עולם התורה והישיבות הקדושות ללא חת".

    הגאון רבי נתן זוכובסקי עמד על החשיבות הרבה בקיום ישיבה מיוחדת לאחר הוועידה המוצלחת וקרא להמשיך להניף את דגל התורה בקידוש שם שמים, "היות והוועידה הייתה מוצלחת ועשתה קידוש השם גדול, יש עניין גדול למנף את קידוש השם ולהמשיך הלאה באתגרים חדשים, לקיים את רוח הדברים שנאמרו והוחלטו בוועידה".

    הגר"נ זוכובסקי שליט"א, הוסיף והעלה את דברי ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן, כפי שעורר בוועידה, על מצוקת הדיור החריפה המעיקה על כל אברך ואברך ועלולה לגרום קשיים רבים בהמשך עלייתו הרוחנית. "למרות שנושא העמידה על המשמר מפני גיוס לצבא זהו העניין הגדול ביותר של נציגי הציבור של 'דגל התורה', הרי שבמקביל לזה יש את המחויבות של הנציגים לפעול גם ברמת הקיום של הציבור וזהו הדיור", אמר וקרא לפעול ולקדם את הנושא, הן באחיסמך וכן לבחון מקומות נוספים, כדוגמת רכסים, אופקים ועוד.

    גם ח"כ מה גפני התייחס לדיון בבג"צ. בדברים שנשא בפני הנהלת התנועה, אמר גפני: "אנו נשמור מכל משמר שתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים יוכלו ללמוד באין מפריע. אנו מוקיעים את המשפטים ואת ההתבטאויות שנאמרו על ידי שופטים בביהמ"ש העליון נגד לומדי התורה, נגד עולם התורה. הדבר מעיד על מגמה לנסות לפגוע בכל הכוח ולחסל את לימוד התורה בעם ישראל ח"ו".

    ועידת ההנהלה שהתכנסה לסיכום ועידת התנועה, החליטה להקים עוד מספר ועדות, להלן עיקריהן:

    א. בנושא הדיון בביהמ"ש העליון מהיום והתבטאויות השופטים: הנהלת "דגל התורה" מבהירה כי כשם שעסקה בנושא החשוב של המשך לימוד התורה של בחורי הישיבות ללא הפרעה, היא תמשיך בפעילות זו בכדי שכל מי שרוצה ללמוד יוכל להמשיך ולא תהיה כל פגיעה בשום לומד תורה באשר הוא. ההנהלה מוקיעה את התבטאויות השופטים. ההנהלה מבקשת שהתגובות בעניין תהיינה אחראיות ולא כאלו שעלולות לגרום לנזק.

    ב. ההנהלה מחליטה להקים את הוועדות שהוחלט עליהן, בנושאי דיור, תחבורה, תעסוקת נשים וכו'. הוועדה שתוקם מיידית היא ועדת הדיור, שתעסוק בשלושה נושאים חשובים: א. שילוב בתוך הערים שיש בהם מחיר למשתכן שיוקצו בשכונות או בקצה השכונות שיצאו מכרזים. ב. מקומות מיועדים לחרדים שצריך להוריד חסמים מידיים, כמו באחיסמך, בית שמש, אופקים ונצרת עלית. ג. הוועדה תעסוק גם בנושא דירות יד שנייה ושתהיה כתובת בכל מקום לרכוש, וכל המעטפת שמלווה, כגון תחבורה ותעסוקת נשים.

    ג. בנושא המפקד תתקיים ישיבת הנהלה מיוחדת לאחר חג הפסח שתעסוק בניתוח הנתונים והפילוחים השונים. לאחמ"כ חברי הוועידה יקבלו את כל סיכומי הדיונים, הפרוטוקולים וההחלטות.

    ד. ההנהלה מודה למזכ"ל הרב יעקב אשר, שהוביל את כל הוועידה בהצלחה מרובה וסייעתא דשמיא עצומה וכן לשאר חברי הוועדה המכינה הרב יצחק רייך, הרב מנחם שפירא והרב משה שיפמן.



    0 תגובות