- רדיו קול חי - -

כשלפיד הזיל דמעה מול הרב גרוסמן והכריז: "זהו איש מואר"

בימים האחרונים עלה לכותרות ביקורו המתוקשר של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, בהאנגר של מוסדות 'מגדל העמק' בתפח תקווה, בו עשרות מתנדבים עמלים בימים אלו על הכנת אלפי סלי מזון לנזקקים לקראת פסח.

מזה שנים הפך מבצע החסד לאתר עליה לרגל למפורסמים, פוליטיקאים ואיש ציבור, הבאים למקום לקחת חלק בעזרה, ועל הדרך לעשות יחסי ציבור לעצמם, או אם תרצו, להעלות את המודעות הציבורית לצרכי הנזקקים.

אלא שביקורו של יו"ר 'יש עתיד' – שהגיע מלווה בפעילי מפלגתו ובצוותי תקשורת – עוררה פולמוס פנים חרדי, והעלתה טענות, כולם – יש לציין – אנונימיות. לדעת המקטרגים, נתינת לגיטימציה למי שנחשב יריבם העיקש של החרדים, מחבל במערכה החרדית המתנהלת נגדו. אחרים העלו חשש כי תמונות לפיד אם הרב החרדי ההדור, כמו גם לצד חייל חרדי עטור פאות, עשויות לשמש את קמפיין הבחירות הבא של 'יש עתיד'.

ועד שהפולמוס סביב הפרשה ידעך, מעניין ללכת כמה שנים אחורה, אל יחסי הרב ולפיד, שמסתבר כי ניצניהם ניבטו עוד זמן ארוך לפני כניסתו של האחרון לפוליטיקה. השנה היא תשס"ד (2004). מדינת ישראל הכריזה כי הרב גרוסמן יקבל באותה שנה את פרס ישראל על פעולותיו במגדל העמק. לפיד – אז מנחה תכנית בידור פופולרית – הזמין את הרב לתכנית, ויצא נדהם.

למרות האווירה הקלילה של תכנית הבידור, הצליח הרב גרוסמן להרשים את הנוכחים ולא פחות מכך – את המנחה, שנצפה מזיל דמעה, מכריז על הרב כאיש מואר, ויוצא מהראיון מלא התפעלות. צפו: