משפחות העצורים הדתיים: "תאפשרו לילדינו לשמור את השבת"

    "נחרדתי לשמוע שבמסגרת החקירה בשב״כ, ובמסגרת שיטת חקירה שמישהו הזוי חושב שהיא לגיטימית, הוצא אדם דתי לחקירה בשבת הושם מול פניו טלפון שמנגן מוסיקה בקולי קולות, הדליקו סיגריות מולו, והציעו לו לעשן"
    דוד לזר 2 Comment on משפחות העצורים הדתיים: "תאפשרו לילדינו לשמור את השבת"

    משפחות עצורי היהודים שנעצרו על ידי השב"כ בחשד לטרור נגד ערבים פנו אמש לרבניים הראשיים לישראל • "במדינת היהודים, מבזים אנשי חוק את כבוד השבת, פוגעים ברגשות של אדם יהודי ומונעים ממנו לקיים את מצוות השבת"

    צילום: אילוסטרציה | זאכריה, רבנים לזכויות אדם
    "נחרדתי לשמוע שבמסגרת החקירה בשב״כ, ובמסגרת שיטת חקירה שמישהו הזוי חושב שהיא לגיטימית, הוצא אדם דתי לחקירה בשבת הושם מול פניו טלפון שמנגן מוסיקה בקולי קולות, הדליקו סיגריות מולו, והציעו לו לעשן"
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפחות העצורים היהודים שנעצרו על ידי השב"כ בחשד לטרור נגד ערבים  – פנו אמש (חמישי) לרבניים הראשיים לישראל הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו בפניה דחופה כי ידאגו שיתאפשר לילדהם הנחקרים בשב"כ לשמור שבת. הפניה הגיעה בעקבות שאתמול נודע מאחד מהעצורים שהורשה לפגוש בעו"ד לראשונה לאחר עשרה ימי חקירות, כי במהלך החקירות מלבד הפרה קשה של זכויות, השפלות ואלימות, נמנעת מהם האפשרות לשמור שבת, לטענת המשפחות.

    העצור סיפר כי הם נחקרים לאורך כל יום השבת, בעוד שבחדרי החקירות מושמעת להם מוזיקה בעוצמה. עוד סיפר כי במהלך כל השבת החוקרים מעשנים בצמוד אליהם ואף הוצע לו מספר פעמים לעשן סיגריה.

    "כבוד תורתם, ילדינו נחקרים בימים אלו בידי שרות הביטחון הכללי, חלקם כבר מעל 10 ימים ללא שפגשו בעו"ד, וללא שידוע לנו מה מצבם. אנו חוששים מאד לשלומם, בייחוד לאחר שבחודשים האחרונים נחקרים במצבם עברו עינויים במהלך החקירות. ברצונינו לספר לכבודם את מה שנודע לנו היום", פתחו המשפחות את מכתבם.

    משפחות עצורי השבכ לרבנים

    עוד נכתב כי "אחד העצורים, שניאור דנה, העצור כבר 10 ימים, הורשה לפגוש עו"ד היום בפעם הראשונה, הדברים אותם שמע ממנו העו"ד אינם נותנים לנפשינו מרגוע. שאר העצורים טרם הורשו לפגוש עו"ד. מלבד אלימות, השפלות ולחצים בלתי סבירים המופעלים עליו, סיפר העצור שניאור דנה, כי בשבת בה שהה במתקן השב"כ, הוא נחקר במהלך כל השבת, תוך ביזוי ורמיסת השבת הקדושה. במהלך החקירות הושמעה לו מוזיקה, הוצעו לו סיגריות לעישון, והחוקרים עישנו בצמוד אליו תוך ביזוי כבוד השבת וחילולה", כתבו.

    לסיום קראו המשפחות לרבניים הראשיים לפעול בעניין ולדאוג כי יתאפשר לילדהם לשמור שבת: "אנו בושים ונכלמים שבמדינת היהודים, מבזים אנשי חוק את כבוד השבת, פוגעים ברגשות של אדם יהודי, המבקש לשמור שבת, ומונעים ממנו לקיים את מצוות השבת כהלכתה. דברים אלו, אשר מזעזעים כל מי שנפש יהודית בקרבו, אינם יכולים לעבור על הסדר במדינת היהודים. אנו מבקשים מכבוד תורתם, לפעול ככל יכולתם, ולדאוג כי ילדינו יוכלו לשמור את שבת קודש הקרבה כדתה וכהלכתה".

    העצור על ידי השב"כ

    העצור על ידי השב"כ

    עו"ד אהרון רוזה המייצג חלק מהחשודים מטעם ארגון 'חוננו' סיפר כי נחרד ששמע את הדברים מהעצור "בשיחה שהתאפשרה לי עם העצור שניאור דנה, לאחר שהוסתר ממני כמעט עשרה ימים, נחרדתי לשמוע שבמסגרת החקירה בשב״כ, ובמסגרת שיטת חקירה שמישהו הזוי חושב שהיא לגיטימית, הוצא אדם דתי לחקירה בשבת הושם מול פניו טלפון שמנגן מוסיקה בקולי קולות, הדליקו סיגריות מולו, והציעו לו לעשן, אין מילה אחרת לתאר את ההתרחשות, מלבד בושה וכלימה", אמר.

    יצוין, כי ארבעה מהעצורים עדיין מנועי מפגש עם עו"ד, חלקם מעל עשרה ימים, מעצרם של כל החשודים הוארך עד יום ב' אז צפוי להתקיים דיון בעניינם בבימ"ש השלום בפ"ת.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מפחיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      פשוט מפחיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שזה מה שקורה במדינה שלנו!!!!!!!!!!!!!!

    2. 1

      זוועעההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה