למרות ההבטחות: צה"ל אוסר על חיילים דתיים לגדל זקן

    חיילים רבים סיפרו על הדרה של חיילים עם זקנים ממסדרים, ועל מקרים שבהם מתיימר צה"ל לקבוע מי דתי ומי לא, דבר שהוא מקומם לחלוטין.
    דוד לזר 1 Comment on למרות ההבטחות: צה"ל אוסר על חיילים דתיים לגדל זקן

    למרות ההצהרות החוזרת ונשנות בצה"ל כי הוא יתחשב בחיילים הדתיים והחרדים המעוניינים לגדל זקן • מתברר מעדויות שונות כי חיילים דתיים רבים נתקלים בסירוב מוחלט לגדל זקן – למרות שזו אמונתם האישית

    צילום: חייל, דתי, שמירה, זקן, פאות
    חיילים רבים סיפרו על הדרה של חיילים עם זקנים ממסדרים, ועל מקרים שבהם מתיימר צה"ל לקבוע מי דתי ומי לא, דבר שהוא מקומם לחלוטין.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות ההצהרות החוזרת ונשנות בצה"ל כי הוא יתחשב בחיילים הדתיים והחרדים המעוניינים לגדל זקן מטעמי דת – מתברר מעדויות שונות כי חיילים דתיים רבים נתקלים בסירוב מוחלט לגדל זקן – גם במצבים שהסיבה היא אמונתם האישית.

    חייל שהגיש בקשה לקבל פטור מלגלח את הזקן קיבל סירוב. אמש פרסם ערוץ 2 כי מפקדו אמר לו דברים שנוגדים את כל מה שנאמר והובטח בצה"ל על שמירת זכויותיהם של החיילים הדתיים, "שמירת מצוות וניהול אורח חיים דתי אינם מהווים עילה עבור גידול זקן", אמר לו המפקד.

    מקרה נוסף הובא אמש, חייל דתי הגיש לצה"ל שלוש המלצות לאשר לו לגדל זקן למרות הרפורמה הצה"לית, המלצה אחת הוא קיבל מממפקדו הישיר, נוספת מרב היחידה ואפילו מהרב הראשי לישראל – אלא שההמצלות לא סיפקו לצה"ל את הסיבה לתת לו לא לגלח את זקנו למרות שהדבר פוגע בערכי אמונתו. במקרה הזה – בקשת החייל נדחתה פעמייםלמרות שמדובר בחייל דתי שהופיע עם זקן עוד בבואו לגיוס.

    ערוץ 2 פרסם אמש כי בנוסף לקשיים שמערים הצבא על חיילים דתיים המבקשים לגדל זקן, חיילים רבים סיפרו על הדרה של חיילים עם זקנים ממסדרים, ועל מקרים שבהם מתיימר צה"ל לקבוע מי דתי ומי לא, דבר שהוא מקומם לחלוטין.

    דובר צה"ל התייחס לטענות ואמר כי "באשר למקרה הראשון, המסמך אינו מהווה את מדיניות צה"ל ואנו מצרים על הניסוח שנכתב בו. המקרה ייבדק שוב בימים הקרובים. באשר למקרה השני, הבקשה נבחנה בהתאם לנהלים, ניתנה לחייל אפשרות לערער ובקשתו לא אושרה. החייל פנה לנציב קבילות החיילים ומפקדיו איפשרו לו לא להתגלח עד לקבלת תשובה רשמית".



    1 תגובות

    מיין תגובות