מקלב: אם לא ימצא פתרון למצוקת הדיור, נבנה באופן פיראטי

    ניסיתי לבדוק את המידע ולאמת אותו, וגיליתי שניתנו 50 היתרים לעובדים יהודיים. במשרד התחבורה טוענים כי מדובר רק על חמישי-שישי
    ישראל פריי 2 Comment on מקלב: אם לא ימצא פתרון למצוקת הדיור, נבנה באופן פיראטי

    לקראת כינוס הנהלת 'דגל התורה' שיעסוק במצוקת הדיור, מזהיר ח"כ מקלב ב'מהדורה המרכזית': "שלא יופתעו כשנבנה במחתרת בשכונות מסוימות. מקווה שלא נצטרך להגיע לזה" • חושף: "חשש לחילולי שבת המוניים ברכבת ישראל"

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    ניסיתי לבדוק את המידע ולאמת אותו, וגיליתי שניתנו 50 היתרים לעובדים יהודיים. במשרד התחבורה טוענים כי מדובר רק על חמישי-שישי
    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע מהלך מדיני מסוכן: האיום של סמוטריץ על הרשות הפלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ב'דגל התורה' עוברים לתרגם את ההצהרות החגיגיות בוועידה המתוקשרת – למעשים. בתחילת השבוע הקרוב תתכנס הנהלת התנועה לדון בנושא מצוקת הדיור, על מנת לקבוע צעדים אופרטיביים לפתרון הנושא. בראיון ל'קול חי' מזהיר ח"כ אורי מקלב כי אם הרשויות לא יתעשתו וימצאו פתרונות, הציבור החרדי יפנה לבניה פיראטית ו"השתלטות" על שכונות קיימות.

    "אם לא ימצא הפתרון, שלא יופתעו שנבנה במחתרת, באופן פיראטי, באזורים מסוימים", אומר מקלב. "יש לזה הרבה משמעויות, אנחנו חושבים שזה לא נכון ולא נותן את כל המענה, אני מאוד מקווה שלא נצטרך להגיע לזה".

    מקלב סקר את פתרונות הדיור שהממשלה מציעה לשוק בישראל, והדגיש כי בניגוד לממשלה הקודמת, הממשלה הנוכחית לא מדירה חרדים במכוון. "נעשים ניסיונות לפתרון מצוקת הדיור והיום לא מחריגים את החרדים עם הקריטריונים של מיצוי כושר ההשתכרות וכדומה. מה שקורה הוא שהציבור החרדי זקוק לפתרונות המתאימים לו, כמו גובה הבניינים או שטחי ציבור למוסדות. אנחנו לא מבקשים ערים חדשות, אלא חושבים שבהסכמי גג שנחתמים עם העיריות, צריכים להקצות אחוזים מסוימים לחרדים. זה תלוי גם במשרד השיכון וגם בעיריות, אנחנו ננקוט בעניין הזה בשיטת מקל וגזר".

    ומענייני חומר לענייני רוח: מקלב חשף בשידור כי ממידע שהגיע אליו ונמצא בבדיקה, עלולים להתרחש חילולי שבת המוניים ברכבת ישראל, במסגרת הנחת קווי המסילה בקו תל אביב -חיפה. לדבריו, מדובר בחלולי שבת חסרי תקדים בהיקפם, שסיפור העברת המשחן – הזכור בתקופת ממשלת ברק – נראה חיוור לעומתו.

    "יש חשש לחילול שבת המוני בהיקפים גדולים. רכבת ישראל הודיעה שהיא לא הפעילה היום את הקו בגלל החלפת מסילות, והיום מתברר שהיא מתכוונת להאריך את העבודות עבודות לשבת. ניסיתי לבדוק את המידע ולאמת אותו, וגיליתי שניתנו 50 היתרים לעובדים יהודיים. במשרד התחבורה טוענים כי מדובר רק על חמישי-שישי, אבל מידע אחר מצביע שהעובדים קיבלו בקשה הוא הוראה לעבוד בשבת".

    מקלב פנה לפני השידור לבכירי הרכבת ומשרד התחבורה, והבטיח שלא להניח לנושא. "אלו חילולי שבת בהיקפים שאין כמוהם, לא שמענו כדוגמתם, שחברה ציבורית תפגע בהיקף רחב כ"כ. אין שום סיבה שבעולם שמדינת ישראל – גם אם היא לא מדינה יהודית – תנהג כך. מדובר בחברה ציבורית ובעשרות עובדים שלא יהיו עם משפחתם בשבת. זה אכן קו נחוץ אבל השבת היא לא אלטרנטיבה לפתרון בעיות".



    2 תגובות

    מיין תגובות