מוריד דמעה • הפרודה דורשת להביא הילדים לארץ לחג

    אבי יעקב 3 Comment on מוריד דמעה • הפרודה דורשת להביא הילדים לארץ לחג
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת חג הפסח נדרשים בתי הדין הרבניים ברחבי הארץ שוב ושוב לדיונים היכן יערכו את ליל הסדר ילדים שהוריהם נתונים בהליכי גירושין. אצל הורים גרושים הנושא מוסדר בדרך כלל בהסכם הגירושין, אבל כאשר ההורים פרודים וטרם התגרשו שני הצדדים אוחזים בילדיהם הקטינים ורוצים לחגוג עמם את ליל הסדר.

    בית הדין הרבני האזורי בחיפה נדרש לדילמה מורכבת ומסובכת יותר, כאשר אם חרדית השוהה בישראל אצל הוריה דורשת מבעלה המתגורר בלונדון להביא את הילדים המתגוררים עמו לליל הסדר בחיק משפחתה בישראל. אב בית הדין הרב דניאל אדרי והדיינים הרב בן ציון הכהן רבין והרב אלעד עלי דנו לא רק בעצם השאלה אם הילדים יעשו את הסדר בלונדון או בחיפה, אלא גם בעניין הסמכות החוקית של בית הדין לדון במקרה זה.

    לאחרונה החלימה האישה לחלוטין, ודווקא אז היא הופתעה לקבל תביעת גירושין שהוגשה על ידי בעלה בבית הדין הרבני בחיפה. היא מצדה פתחה בתביעה לשלום בית, וכרכה בכך את משמורת החזקת הילדים ומזונות. לקראת חג הפסח דורשת האישה מבעלה להביא את הילדים לעריכת ליל הסדר איתה ועם הוריה בחיפה והיא גם הזמינה את בעלה להסב עמם לליל הסדר.

    באי כוחו של הבעל טענו כי אין לבית הדין סמכות לדון בנושא – הן מפני שהבעל והילדים הם אזרחים בריטיים והן מפני שבתביעת הגירושין שהוגשה ראשונה לבית הדין, לא נכרכו ענייני משמורת הילדים. חברי בית הדין הרבני בחיפה דנו ארוכות בנושא ופרסמו פסק דין המשתרע על עשרות עמודים ומתבסס על שורה ארוכה של פוסקים בנושא המהותי, ועל שורה ארוכה של פסקי דין אזרחיים מבית המשפט העליון ובתי המשפט המחוזיים באשר לסמכות בית הדין.

    בסיכום פסק הדין נאמר: "בנידון דידן לאור כנות תביעת הגירושין שהגיש הבעל, ולאור הראיות שהבאנו לעיל, לא יכולה להיות מחלוקת כי נושא הילדים נכרך כדין על ידי האישה לתביעת הגירושין של הבעל – ובפרט לאור ההלכה המשורשת כי נושא זה כרוך לפני טיבו וטבעו לגירושין. משכך, קובע בית הדין כי הסמכות לדון בעניין הילדים נתונה לבית הדין". עוד נאמר כי "כמו כן נעתר בית הדין לבקשת האם ועל האב לדאוג להבאת הילדים לחג הפסח לשהות עם האם. גם האב יכול להצטרף אל הילדים לחגוג את החג בחיק המשפחה, כהזמנת האם ובא כוחה. התשלום להבאת הילדים לארץ וחזרתם ישולם בחלקים שווים על ידי ההורים. בית הדין מתרה שאם מי מהצדדים לא ימלא אחר החלטות בית הדין יראה הדבר כביזיון בית הדין, עם כל המשתמע מכך".

    על פסק הדין חתומים הדיינים אב"ד הרב דניאל אדרי, הרב בן ציון הכהן רבין והרב אלעד עלי.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ממש עצוב שלא ירבו מצבים כאלו מאחלת לכולם שלום בית וחג שמח

    2. 2

      מה מעלים כאלה נושאים ה לא מענין זה עצוב מאד ברור שאחד ההורים רשע מרושע

      1. אני רואה שאתה בועט היום אדון "מטומטם שעמד והסתכל" אגב, לא מתאים לבחור ישיבה להיות על האינטרנט.