בנק לאומי נגד נקש • "הנשימו באופן מלאכותי את פישמן"

    "טענותיהם של האחים נקש הזויות ומנותקות מהמציאות, והן יופרכו באמצעות הוכחות מוצקות, שיוצגו בידי הבנק בבית המשפט"
    יעקב גרודקה No Comments on בנק לאומי נגד נקש • "הנשימו באופן מלאכותי את פישמן"

    הנפילה הגדולה של הטייקון אליעזר פישמן וחובותיו האדירים לבנקים ממשיכים לייצר כותרות • בנק לאומי שהחליט לממש את חלקו בחברת הנדל"ן הגדולה של פישמן, תובע את קבוצת האחים נקש ב–172 מיליון שקל

    אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/Flash90
    "טענותיהם של האחים נקש הזויות ומנותקות מהמציאות, והן יופרכו באמצעות הוכחות מוצקות, שיוצגו בידי הבנק בבית המשפט"
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנפילה הגדולה של הטייקון אליעזר פישמן וחובותיו האדירים לבנקים ממשיכים לייצר כותרות. בנק לאומי שהחליט לממש את חלקו בחברת הנדל"ן הגדולה של פישמן, כלכלית ירושלים, בשל חובותיו לבנק, תובע את קבוצת האחים נקש ב–172 מיליון שקל, לאחר שהאחים נקש חתמו על הסכם לרכישת המניות בכלכלית ירושלים, ונסוגו בהם.

    בכתב ההגנה של האחים נקש הם מאשימים את הבנק כי הנשימו באופן מלאכותי את הטייקון פישמן ואת חברת כלכלית ירושלים.

    "עתירתו של הבנק לפיצוי בגין עסקה שידוע לו היטב כי מעולם לא הושלמה ולא השתכללה, תוך הצגת הנתבעות כמי שהפרו את ההסכם עמו, אינה יותר מדמגוגיה לשמה. תכליתה של דמגוגיה זו, ושל הקרקס התקשורתי שיוצר הבנק סביב הפרשה כולה זה כמה חודשים, הוא להפעיל על קבוצת נקש לחץ פסול ולנסות להקטין אגב כך את הפסדיו (הנטענים) בכלכלית, שאינם קשורים לנתבעות", טוענת קבוצת נקש בכתב ההגנה.

    הקבוצה מוסיפה וכותבת: "מהמידע החלקי שאליו נחשפנו עולה כי ערב פרסום דו"חות כלכלית לרבעון השני של 2015 היא סבלה מחסר תזרימי מהותי של מאות מיליוני שקלים לפחות. חסר תזרימי זה הוסתר בשורה של תחזיות בלתי מבוססות (בלשון המעטה) בתזרים החזוי, שנכלל בדו"חות הרבעון השני – וזאת לגבי מימוש נכסים, סכומי דיווידנד מחברות בנות, היקפי גיוס חוב ועוד".

    "כיום מתברר, בין היתר מההליך המשפטי שבו נקט הבנק נגד פישמן ונגד חברות פרטיות שבשליטתו, כי הבנק התנהל במשך שנים ארוכות בצורה צינית ואינטרסנטית, הנשים בצורה מלאכותית את כלכלית ואת פישמן כדי לשרת אינטרסים זרים שלו, והכל 'על גבם' של נושי כלכלית, שאינם בנקים, ובכלל זה מחזיקי האג"ח של החברה מקרב הציבור".

    מלאומי נמסר בתגובה כי "טענותיהם של האחים נקש הזויות ומנותקות מהמציאות, והן יופרכו באמצעות הוכחות מוצקות, שיוצגו בידי הבנק בבית המשפט. התנהלותם העסקית של האחים נקש בפרשה, של מי שאינם מכבדים הסכמים, היא שערורייתית. כדי לתמוך בעמדתם הם מעלים בדיעבד טענות שווא, שסותרות טענות קודמות שלהם שנכתבו ותועדו בזמן אמת".



    0 תגובות