"אוי, אוי, אוי" • השאלה שהבהילה את מרן הגראי"ל שטיינמן

    "אתם צריכים לדעת כמה שיש להעריך את הלימוד בימי הבחרות, בימי הנעורים, ויש לכם את האפשרות. תנצלו את זה! גם בבין הזמנים, גם בזמן הבא שתמשיכו ללמוד"
    יעקב גרודקה 2 Comment on "אוי, אוי, אוי" • השאלה שהבהילה את מרן הגראי"ל שטיינמן

    אל שולחנו של הגראי"ל הגיעה שאלה, 'מהו התיקון לקבוצת נשים שנכשלו ואכלו מאכלות אסורות?' • מקורביו סיפרו כי "בתחילה הוא נבהל מאוד, והתחיל להתאנח 'אוי אוי אוי' ולא החזיר תשובה" • מה אמר לבסוף?

    "אתם צריכים לדעת כמה שיש להעריך את הלימוד בימי הבחרות, בימי הנעורים, ויש לכם את האפשרות. תנצלו את זה! גם בבין הזמנים, גם בזמן הבא שתמשיכו ללמוד"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל שולחנו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הגיעה שאלה, 'מהו התיקון לקבוצת נשים שנכשלו ואכלו מאכלות אסורות והן מבקשות תיקון לנפשן?', מקורביו של ראש הישיבה סיפרו כי "בתחילה הוא נבהל מאוד מלדעת על המקרה, והתחיל להתאנח 'אוי אוי אוי' ולא החזיר תשובה".

    אך בהמשך הפצירו בו תלמידו מאוד לקבל את תשובותו ואז השיב להם בלשון הזה: "שיגידו בכל יום עשרים פרקי תהלים", כך פורסם בעלון השבועי 'פרי חיים' שמביא פנינים מראש הישיבה.

    עוד מובא שם כי הגראי"ל חיזק את תלמידי ישיבת 'תפארת ציון' לפני צאתם לימי 'בין הזמנים' ואמר להם כי "הנה בעוד כמה ימים מתחיל בין הזמנים, ואם אתם רוצים ללמוד, הפשט הוא – לחזור! ואם לא – בבחינה מסויימת, זה נחשב פחות ללמוד. וזוהי האפשרות שיש לכם, לרכוש במשך הזמן, עוד סוגיא עוד פרק, עוד מסכתא, ותוכלו להיות תלמידי חכמים גדולים, רק אם תדעו את הכלל הזה, – מה נקרא ללמוד, לגרוס, ומה ששומעים הלכה זה עדיין לא… כמו שאביי אע"פ שלמד, מ"מ כיון שלא גרס, לא נחשב שלמד, דללמוד היינו לגרוס, ועוד דוקא גירסא דינקותא".

    עוד אמר ראש הישיבה לתלמידיו הצעירים: "אתם צריכים לדעת כמה שיש להעריך את הלימוד בימי הבחרות, בימי הנעורים, ויש לכם את האפשרות. תנצלו את זה! גם בבין הזמנים, גם בזמן הבא שתמשיכו ללמוד אי"ה, ותמשיכו ללמוד אח"כ בישיבות גדולות, הכל צריך להיות על סמך זה, לחזור, שלא ילך לאיבוד כל הלימוד. ואחרת זה נחשב כאילו לא למד! תנצלו את זה ותהיו מאושרים, ואח"כ תהיו תלמידי חכמים גדולים. ותראו ג"כ לחזק את הענין של יראת שמים! טוב לגבר כי ישא עול בנעוריו, כי אח"כ מה שהאדם יותר מבוגר, הכל יותר קשה, גם היראת שמים יותר קשה. כי מה שנבלע בדם האדם בימי צעירותו, זה נשאר קנין עולמי! וכל מה שמתבגר זה כבר יותר קשה, עכשיו זה הזמן".

    לסיום אמר כי "תתחזקו ביראת שמים, לחשוב על הדברים ברצינות, להיות במצב של רצינות, הלימוד, והמצוות, והתפילות, הכל יהיה בכובד ראש וברצינות, עי"ז תזכו באמת להיות צדיקים, תלמידי חכמים אמיתיים, כמו שהקב"ה רוצה"



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחד הגיע לר' שטיינמן ושאל אותו אם צריך לנקות את הרווחים שבין הבלטות.
      הרב שטיינמן אמר לו שבוודאי שחייבים, אבל בגלל שזה ככ חמור, שלא יסמוך על אשתו שתנקה, אלא שינקה הוא בעצמו!