היסטוריה: יהודי נבחר לראשות ממשלת אוקראינה

    מרבית הסיכויים הם כי הוא יזכה לתמיכה רחבה, במידה וייבחר יהיה גרויסמן ראש הממשלה ממוצא יהודי הראשון בתולדות אוקראינה
    שלמה ריזל 1 Comment on היסטוריה: יהודי נבחר לראשות ממשלת אוקראינה

    בעקבות הודעת ההתפטרות של ר"מ אוקראינה ארסניי יאצניוק – יו"ר הפרלמנט האוקראיני היהודי נבחר לכהן בתפקיד תחתיו • "דלתו היתה פתוחה תמיד לסייע בכל ענין, יהודי מוכשר שטיפס במעלה ההר והגיע לאן שהגיע"

    מרבית הסיכויים הם כי הוא יזכה לתמיכה רחבה, במידה וייבחר יהיה גרויסמן ראש הממשלה ממוצא יהודי הראשון בתולדות אוקראינה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הודעת ההתפטרות של ראש ממשלת אוקראינה ארסניי יאצניוק – יו"ר הפרלמנט האוקראיני היהודי ולדימיר גרויסמן נבחר לכהן בתפקיד תחתיו ברוב של 257 קולות מול 50 קולות נגד.

    גרויסמן, יהודי בן 38 יליד העיר ויניצא שבאוקראינה. את הקריירה שלו הוא החל כאיש עסקים ומילא מקום במספר תפקידים ניהוליים חשובים. בגיל 28 נבחר לראש העיר ויניצא, ובהמשך מונה לשר השיכון והפיתוח של אוקראינה. בשנה האחרונה הוא מכהן כיו"ר הפרלמנט האוקראיני.

    לאחר התפטרותו של יאצניוק ביום ראשון, הציע הנשיא פורושנקו את גרויסמן לתפקיד ראש הממשלה החדש. והבוקר, הפרלמנט האוקראיני בחר למנות את גרויסמן לתפקיד ראש הממשלה החדש.

    בחירתו של גרויסמן היא היסטוריה לאחר שהוא הוא ראש הממשלה ממוצא יהודי הראשון בתולדות אוקראינה. קודם לכן השבוע, מועמדותו לתפקיד ספגה מכה קלה לאחר ששמו של הנשיא פורושנקו, הנחשב לפטרונו של גרויסמן, הופיע בשבוע שעבר ברשימת "מסמכי פנמה" של אישים בכירים מהעולם שהעלימו מס.

    רב העיר ויניצא הרב שאול הורביץ אמר אמש כי "ולדימיר גרויסמן כיהן במשך מספר שנים כראש העיר בויניצא. בכל משך שנות כהונתו כראש העיר שימש כידיד נאמן לקהילה היהודית, דלתו היתה פתוחה תמיד לסייע בכל ענין. גרויסמן הוא יהודי מוכשר מאוד שטיפס במעלה ההר והגיע לאן שהגיע, ולא בכדי הוא צפוי כעת להיבחר לתפקיד הרם של ראש ממשלת אוקראינה".



    1 תגובות

    מיין תגובות