ליצמן: "לא אתפלא אם ישכרו חוקרים פרטיים שיעקבו אחריי"

    מערכת הבריאות של ישראל מובילה, אין מה להתבייש במערכת הבריאות של ישראל, אמנם במחלות קשות יש בארה"ב מקומות גדולים וטבים בהרבה, ללא ספק, אבל כסטנדרט, בסך הכל, כולל חדרי המיון, אפשר להגיד שמצבנו טוב
    ישראל פריי 1 Comment on ליצמן: "לא אתפלא אם ישכרו חוקרים פרטיים שיעקבו אחריי"

    שר הבריאות מתייחס ללחצים המופעלים עליו מצד חברות המזון ומצהיר: "לא יעזור להם" • על הדיווחים לתקרית דיפלומטית מאי לחיצת יד לשרה הצרפתית: "סיפורי סבתא" • החרדים בקואליציה: "נשארו עוד דברים לתקן, זה פחות נושאים תקציביים ויותר משפטיים"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    מערכת הבריאות של ישראל מובילה, אין מה להתבייש במערכת הבריאות של ישראל, אמנם במחלות קשות יש בארה"ב מקומות גדולים וטבים בהרבה, ללא ספק, אבל כסטנדרט, בסך הכל, כולל חדרי המיון, אפשר להגיד שמצבנו טוב
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העימות בין שר הבריאות לבין אנשי חנויות הג'אנק פוד – הולך ומחריף. בשיחה עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית', רמז ליצמן על הלחצים המופעלים נגדו ואף הוסיף כי הוא "לא יתפלא אם ישכרו חוקרים פרטיים שיתחילו לעקוב אחריי. אני לא יודע מי, אבל זה יכול להיות".

    "יש לחץ מהחברות, ברור שזה לא מוצא חן בעיניהם שאני יוצא נגד הג'אנק, אבל זאת האחריות שלי כשר הבריאות. מניעת המחלה הוא האתגר הגדול מכולם. יש תופעת השמנה בישראל שמביאה לסוכרת, זה נורא ואיום, תפקידי הוא במניעה של התופעה. התכוננתי ללחצים, אני יודע מה זה".

    שר הבריאות סיפר על פגישותיו עם אנשי הבריאות של האו"ם, כמו גם ביקורו הדיפלומטי בצרפת. "מערכת הבריאות של ישראל מובילה, אין מה להתבייש במערכת הבריאות של ישראל, אמנם במחלות קשות יש בארה"ב מקומות גדולים וטובים בהרבה, ללא ספק, אבל כסטנדרט, בסך הכל, כולל חדרי המיון, אפשר להגיד שמצבנו טוב".

    את הדיווחים על תקרית דיפלומטית עם צרפת, לאחר שלא לחץ את ידה של שרת הבריאות, מגדיר ליצמן כ"סיפורי סבתא". לדבריו, שגרירת צרפת שנכחה בפגישה התקשרה למשרד הבריאות להביע גיבוי בסערה שלא היה בינה לבין המציאות כל קשר. "הם בכלל חשבו שהפגישה הייתה בצרפת, והיא נערכה בארץ רגע לפני שיצאתי לשם. כל מי שנפגש אתי מכיר ומכבד, נפגשתי לפני שבועיים עם סגנית ראש ממשלת סין, הכינו אותה, והיא כיבדה את זה לחלוטין".

    במעבר חד, התבקש ליצמן להעריך את סיכויי שרידותה של הממשלה, זה חזר על הערכתו כי לא יתקיימו בחירות בקרוב, וכי היציבות תישמר כל עוד הקואליציה תמשיך למנות 61 ח"כים בלבד. "אף אחד בקואליציה ובאופוזיציה לא רוצה בחירות". הוא ציין כי המפלגות החרדיות מעולם לא איימו בפירוק הקואליציה, מלבד הדרישה הקבועה לקיים את ההסכמים הקואליציוניים ככתבתם וכלשונם. "נשארו לנו עוד דברים להעביר, כמו חוקים הקשורים לרפורמים, לימודי ליב"ה ועוד. אפשר לומר שמה שנשאר יותר אלו עניינים משפטיים, שם הולך יותר לאט וקשה. בנושאים תקציביים המצב טוב. זה פחות כסך ויותר משפטי, אנחנו בהחלט מתקרבים למימוש מלא".



    1 תגובות

    מיין תגובות