"השקט הביטחוני מתעתע, צפויה הסלמה בתקופת פסח"

    העובדה שכל מי שביצע פיגוע, בני משפחתו נפגעים מכך או בהרס הבית, או בשלילת היתרי העבודה רק הזיק הביאה לירידה של ממש ברצון לבצע פיגועים
    קובי פינקלר 3 Comment on "השקט הביטחוני מתעתע, צפויה הסלמה בתקופת פסח"

    תקופת רגיעה יחסית עוברת על ישראל, לאחר ימי טרור ערבי עקוב מדם, אך במערכת הביטחון לא מביעים אופטימיות • קצין בכיר מביע חשש כי ימי הפסח לצד חגי המוסלמים צפויים להביא להסלמה • ואיך במערכת הביטחון מסבירים את הירידה בהיקף הפיגועים?

    צילום: Israel Army Spokesperson
    העובדה שכל מי שביצע פיגוע, בני משפחתו נפגעים מכך או בהרס הבית, או בשלילת היתרי העבודה רק הזיק הביאה לירידה של ממש ברצון לבצע פיגועים
    12:03
    24.04.24
    אתר קול חי No Comments on התקדמות או תעתוע: "חמאס הגמיש את דרישותיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות תקופה של שקט ביטחוני לאחר גל עקוב מדם של טרור ערבי, בצה"ל מעריכים כי צפויה הסלמה משמעותית בתקופת פסח והרמאדאן. כך אומר היום קצין בכיר. הוא התייחס גם לפרשת החייל היורה מחברון ואמר כי בתחקיר הצבאי לא עלה כלל נושא חגורת הנפץ.

    בתדרוך בפני כתבים צבאיים, הציג הקצין את הנתונים המדברים בעד עצמם, לפיהם, מערכת הביטחון הצליחה לבלום (לפחות לפי שעה) את גל הטרור הנוכחי. "אם בתחילת גל הטרור בחודש אוקטובר, היו 842 אירועי טרור לסוגיהם, הרי שבחודש האחרון מגמה זו ירדה לכדי 125 אירועים (מספר נמוך מזה של חודש מרץ שנה קודם לכן שבו נרשמו 139 אירועי טרור)", אמר. "בנתונים שבועיים הירידה נמשכת ובשלושת השבועות האחרונים היא כמעט והגיע לאפס פיגועי דקירה ודריסה שכה אפיינו את גל הטרור הנוכחי".

    "אבל" סייג הבכיר, "המגמה הזו עשויה או עלולה להשתנות באחת ואנו נערכים להסלמה משמעותית בתקופת פסח, שבו יש ריכוז גדל של אירועים, יום העצמאות ומיד לאחריהם תקופת הרמאדאן. זו תקופה שברירית שאליה אנו נערכים ולכן תגבור הכוחות בשטח נמשך (עומד על 21 גדודי מילואים וסדיר), הפעילות הן המודיעינית והן בשטח לא יורדת לרגע למרות הרגיעה הזמנית"אומר הקצין.

    בצה"ל מדברים על כמה נקודות וגורמים שהביאו לדעיכת גל הטרור ובהם מיפוי השטח במיוחד באותם שישה אזורים שבהם הטרור הכה מספר רב של פעמים,פעילות מודיעינית טובה והבנה בציבור הפלסטינאי שהטרור רק פוגע בהם – "בנינו מתים בחינם" כדבריהם – והעובדה שכל מי שביצע פיגוע, בני משפחתו נפגעים מכך או בהרס הבית, או בשלילת היתרי העבודה רק הזיק הביאה לירידה של ממש ברצון לבצע פיגועים.

    הקצין מגלה שיש מספר אירועי טרור שעדיין לא פוענחו כשהאירוע המטריד ביותר הוא הפרות הסדר "גם כאן אנו עדים לירידה של ממש במספר המפרים כתוצאה ממספר גורמים".

    ואי אפשר בימים אלו בלי פרשת החיל היורה. הקצין הבכיר מספר שבכל התחקירים הצבאיים שהוא ואנשיו ביצעו לא עלה כלל נושא חגורת הנפץ."לתחקיר הצבאי יש בעיני ערך עליון ובלעדיו לא נוכל לפעול בשטח", הוא מסביר.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שמישהו יסביר לי פעם אחת ולתמיד
      אם כולם אומרים (והפלסטינים שומעים וקוראים מה אומרים בישראל) אז למה שלא יעשו
      או אולי להיפך אומרים כדי שהפלסטינים יידעו שאנחנו בכוננות ומוכנים לכל תרחיש אז לא ינסו לפגוע בנו

    2. 2

      אסור לפתוח פה לשטן!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    3. 1

      לא ידעתי שאתם נביאים?