קק"ל מזמינה לחוג את האביב באגמון החולה

    באתר אפשר לסייר באמצעות אופניים שונים, רכבים חשמליים, סיורים מודרכים בעגלת המסתור וסיורים מיוחדים כמו סיורי זריחה, ספארי לילה, סיורי צלמים ועוד, בהתאם לעונה.
    קובי פינקלר No Comments on קק"ל מזמינה לחוג את האביב באגמון החולה

    פארק הטבע והצפרות אגמון החולה, נמצא בליבו של עמק החולה, המהווה אחד מצירי נדידת הציפורים החשובים ביותר בעולם. בכל עונת נדידה (סתיו ואביב), חולפות מעלינו למעלה ממיליארד ציפורים נודדות

    צילום: ענבר רובין
    באתר אפשר לסייר באמצעות אופניים שונים, רכבים חשמליים, סיורים מודרכים בעגלת המסתור וסיורים מיוחדים כמו סיורי זריחה, ספארי לילה, סיורי צלמים ועוד, בהתאם לעונה.
    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך כל ימי החג וחוה"מ יתקיימו באגמון סיורים מיוחדים, אז אל תפספסו את האביב.

    האביב מביא עמו ימים קסומים ונפלאים באגמון החולה. נדידת האביב החלה, ובאוויר כבר מריחים את המרחקים. הלהקות הנודדות ממהרות לשוב אל אתרי הקינון שלהן בחלקו הצפוני של כדור הארץ, להביא דור חדש של ציפורים לאוויר העולם. האביב הוא לא רק נדידה, הוא תחילת עונת הקינון והחיזור של הציפורים. מינים רבים כבר מתקשטים בצבעי ובנוצות חיזור, עסוקים בשירה, ובתפיסת טריטוריית קינון. אגמון החולה מתכונן לחיים החדשים. עושר המזון והמים באגמון מבטיחים להם קינון מוצלח.

    זוהי שעתו של הטבע כולו, לא רק של הציפורים. צמחיית המים המתחדשת, לאחר החורף, צובעת את אגמון החולה בצבעים מיוחדים. נופרים צהובים, נימפאות לבנות, שניות סגולות כולם מזמינים את בעלי בחיים ליהנות מצופם. האוויר מתמלא פרפרים, שפיריות, קריאות צפרדעים, חיפושיות ועוד.. כולם נהנים מפריחת האביב החדשה.

    סיור דמדומים…
    כשהיום והלילה נפגשים השקט יורד על עמק החולה, האור מתרכך והקסם מתחיל…

    ציפורי היום מתאספות אל אתרי הלינה במשק כנפיים ופטפוט אחרון, חיות הלילה מתעוררות ומתכוננות לצייד; חתולי ביצה, תנשמות, עטלפים, תנים בשירתם ועוד הפתעות…

    סיור מיוחד ומודרך בעגלת במסתור שבסופו נתפנק בקומזיץ עם תה צמחים וכיבוד קל.

    משך הסיור כשעתיים. בהרשמה מראש – 04-6817137 מבוגר 85 ₪, ילד (עד גיל 12) 65 ₪, תשלום מגיל 3

    סיור זריחה
    השכם בבוקר עם אור ראשון, נצא בעגלת המסתור לסיור ייחודי המאפשר הצצה קרובה ללהקות הציפורים. לעיתים, מתכסה העמק מעטה ערפל המתפזר אט אט, ככל שמתקדם הסיור, והוא מוסיף לאווירה מסתוריות וקסם. בסוף הסיור אתם מוזמנים להתפנק בתה צמחים מהביל ועוגיות.

    משך הסיור – כשעתיים. בהרשמה מראש – 04-6817137 מבוגר 85 ₪, ילד (עד גיל 12) 65 ₪, תשלום מגיל 3

    שירת הציפורים
    סיור מיוחד אל מסתורי שירת הציפורים…

    עוד מימי קדם סקרנה שירת הציפורים את האדם, מיתוסים ואגדות נקשרו את יכולתן המיוחדת להפיק צלילי גן עדן… בסיור נלמד לזהות את שירתן, ננסה להבין את משמעות הצלילים השונים, נשתמש בחושים השונים ונבין את מורכבות התקשורת בטבע.

    ימים א-ד חוה"מ פסח (24-27.4.16) בשעה 17:00 משך הסיור כשעתיים – בהרשמה מראש – 04-6817137 מבוגר – 22 ₪, ילד (עד גיל 12) – 10 ₪ , תשלום מגיל 3

    חכמים בלילה – ספארי לילה
    גיחה מרתקת והצצה בלתי נשכחת לחיי הלילה הסוערים של אגמון החולה-קק"ל ופינותיו הנסתרות. נחפש נאתר ונתצפת מקרוב על חיות הבר הליליות – עטלפים, חתולי ביצות, תנים, חזירים, אנפות לילה, מכרסמים ואחרים… בסיור נתור אחר בעלי החיים, נאזין לקולות הלילה המיוחדים של העמק ונקשיב לסיפורים ולהסברים מרתקים. יחד נתחקה אחר הרגלי הפעילות המיוחדים של החיות ולעיתים נוכל לצפות בהם ממרחק צעדים ספורים. בחשכת הלילה, מוקפים בכוכבים וקולות הטבע הלילי נראה באר גז טבעית בשטח האגמון ולקראת סיום נשתרע על מחצלות סביב המדורה ונהנה מכוס מהבילה של תה צמחים מרשמלו צלוי וכיבוד קל.

    משך הסיור – כשעתיים. בהרשמה מראש – 04-6817137 מבוגר 85 ₪, ילד (עד גיל 12) 65 ₪ תשלום מגיל 3

    סיור שקיעה
    לאורה של השמש השוקעת ורגע לפני שהציפורים מתכוננות לשנת הלילה, נצא לסיור ייחודי בשטחי האגמון. עם שקיעת השמש מעבר להרי נפתלי, מתכוננות הציפורים ללילה באגמון החולה ומאפשרים לנו לחוות את אחת מתופעות הטבע המיוחדות והמרגשות.

    משך הסיור כשעה. בהרשמה מראש – 04-6817137 מבוגר – 57 ₪, ילד (עד גיל 12) – 49 ₪ , תשלום מגיל 3

    על צמחים, פרפרים וחיות אחרות…
    סיורים מודרכים בגן הבוטני להכרת צמחיית הביצה והחיים בה.

    האביב מביא איתו חיים חדשים ולבלוב.. הגן הבוטני באגמון החולה-קק"ל הינו פינת קסם ייחודית בה ניתן לראות את צמחי הביצה המלבלבים ופורחים והחיים המסתוריים שהם מושכים: שפיריות, צפרדעים, דגים, פרפרים ועוד….

    כל יום בפסח בין השעות 09:00-17:00 . ללא תשלום

    פארק הטבע והצפרות אגמון החולה, נמצא בליבו של עמק החולה, המהווה אחד מצירי נדידת הציפורים החשובים ביותר בעולם. בכל עונת נדידה (סתיו ואביב), חולפות מעלינו למעלה ממיליארד ציפורים נודדות. אלפים מהן נשארות באגמון בתקופת החורף, ואחרות בוחרות לקנן בעונות האביב והקיץ.

    באזור האגמון התפתח מערך אקולוגי ייחודי בעל חשיבות אזורית ובינלאומית. הפארק הוא אתר דגל בנושא תיירות אקולוגית בארץ ובעולם, ומהווה מודל לשיתוף פעולה בין טבע, תיירות וחקלאות.

    באתר אפשר לסייר באמצעות אופניים שונים, רכבים חשמליים, סיורים מודרכים בעגלת המסתור וסיורים מיוחדים כמו סיורי זריחה, ספארי לילה, סיורי צלמים ועוד, בהתאם לעונה.

    צוות אגמון החולה מזמין אתכם לחוויה ייחודית וקסומה, בטבע ללא מחיצות. לצפות באלפי הציפורים, בעלי החיים והצמחייה הייחודית, בבית גידולם הטבעי.



    0 תגובות