- רדיו קול חי - -

אל תפספסי: ששת המתכונים שיעשו לך את השבת

כיסני עוף שכשרים גם לפסח

מצרכים

לבלילת הבלינצעס

למלית

לסגירה

אופן ההכנה

במחבת חשמלית עם 6 שקעים לבלינצעס יש לטגן חביתיות בקוטר 5-7 ס"מ.

הכנת המלית: לערבב את המצרכים למסה אחידה.

הרכבת המנה

במרכז כל חביתית שימי כפית מלית, הברישי בחלבון, והניחי על תבנית מרופדת בניר אפיה. הכיני כך את הכל, חממי שמן עמוק וטגני עד להשחמה, או אפי בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד להשחמה.

 

עוף בירקות שורש

מצרכים

לירקות

אופן ההכנה

פאי רועים בטטות בהגשה אישית

מצרכים

לכיסוי

לקישוט

אופן ההכנה

הכנת הכיסוי

הכנת הקישוט

הכנת הפירה בטטות

הרכבת המנה

בכלי חרס אישיים עמידים בחום זלפי מחית בטטות מעל הניחי מהמלית פרגיות סיימי בבטטות ומעל פזרי את תערובת הפטריות, מעל זלפי את הפירה קשטי בפטריות. העבירי לתנור שחומם מראש ל 200 מעלות ואפי כ 20 ד'. הגישי מיד. זהירות הכלי חם, הניחי צלחת שטוחה מתחת.

פטה סלמון בציפוי סלמון מעושן

מס מנות-6

מצרכים

אופן ההכנה

את הסלמון פילה יש לחתוך לקוביות גדולות לשים במעבד מזון עם שיני השום ולעבד למסה חלקה כ 3 ד הוסיפו את שאר המצרכים מלבד האפונה הקפואה ועבדו כ 3 ד נוספות, לקבלת מסה הומוגנית וסמיכה. העבירו לקערה טעמו ותקנו תיבול. הוסיפו את האפונה הקפואה והחמוציות וערבבו.

הרכבת המנה

מעל ניילון נצמד סדרו את פרוסות הסלמון לקבלת מלבן ברוחב 10 ס"מ (כדאי למדוד בפעם הראשונה כדי לקבל רול מדויק) במרכז המלבן זלפו עם שק זילוף ופיה רחבה את פטה הסלמון לקבלת רולדה בקוטר 3 ס"מ, גלגלו את הסלמון עם הניילון נצמד והדקו הייטב בצדדים לקבלת רולדה מושלמת בצורת סוכרה. הכינו הקפיאו לחצי שעה. מלאו תבנית במים והעבירו את גליל הסלמון לאפיה בתנור שחומם מראש ל 170 מעלות ואפו חצי שעה. קררו היטב. הוציאו מהניילון הניחו במקרר ללילה. הגשה פרסו פרוסות והגישו קר עם איולי פסטו.

פטה עוף

 מספיק ל-2 תבניות איגליש קייק

מצרכים

אופן ההכנה

ערבבי  את  החזה עוף עם הבצל המטוגן פירורי הלחם הביצה הפטרוזיליה הקצוצה והתבלינים וערבבי למסה אחידה. הוסיפי את הפרגיות והשווארמה וערבבי. בתבנית אינגליש רפדי עם הפסטרמה כרעפים הניחי את המסה וסגרי עם הפסטרמה, הכיני כך את התבנית השנייה. עטפי בנייר כסף פעמים ואפי בתנור שחומם מראש ל 160 מעלות כשעה וחצי.

רוטב תאילנדי

שוקיים אפויים בירקות

מצרכים

למשרה

לירקות

אופן ההכנה 

את מצרכי המשרה יש להעביר לקערה ולערבב. להכניס את שוקי העוף ולערבב היטב, לכסות בניילון נצמד ולהעביר למקרר לשעתיים.

להכנת המנה

בתבנית 30 על 40 יש לפזר את הירקות לתבל ולערבב. לסדר את השוקיים מעל הירקות ואת הרוטב שנשאר לפזר מעל ולכסות בניר כסף. להכניס לתנור שחומם מראש ל 200 מעלות ולאפות שעה. להסיר כיסוי ולאפות עוד כ 10 ד' עד להשחמה.