ח"כ וקנין: "סגירת שדה דב והשדה בהרצליה שערורייתית"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ וקנין: "סגירת שדה דב והשדה בהרצליה שערורייתית"
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לנושא תשתיות התעופה האזרחיות, הבינלאומיות והפנים ארציות, בראשות ח"כ יצחק וקנין, קיבלה היום דיווח מרשות התעופה האזרחית על הנעשה בתחום שדות התעופה הפנים ארציים. ח"כ וקנין הזכיר כי הדיון התקיים בהמשך לישיבה שקיימה הוועדה בעניין לפני כחודש, שעסקה בתוכניות לסגירת שדה דב ושדה התעופה בהרצליה.

    מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, הציג בפני הוועדה את הנעשה בתחום ואמר כי בעתיד יהיו בישראל שלוש שדות תעופה בינלאומיים, נתב"ג והשדה בתמנע שיקום בטווח הנראה לעין, ושדה גליל סמוך לרמת דוד בעוד 10-15 שנים. באשר לתעופה הארצית אמר פלדשו כי סגירת שדה דב מתוכננת לאפריל 2017 ושדה התעופה הרצליה פועל באופן מוגבל בהתאם לפסיקת בג"ץ. לדבריו, אין פתרון מלא למטוסים ולמסוקים בשדה דב ואין שום סיבה להגביל את הפעילות בהרצליה. "לשלוח את כלי הטיס מהרצליה לראש פינה זה כמו להגיד להם שיטוסו לקפריסין", אמר.

    על כך הגיב היו"ר וקנין כי "העיריות הפכו את שדות התעופה לכנס פרטי שלהן. כל תהליך קבלת ההחלטות לסגירת שדות התעופה היה שערורייתי ולא נעשה בשיקול דעת, ולא זה מה שיפתור את בעיית הדיור של הזוגות הצעירים". יואב אורן מרשות שדות התעופה אמר כי רש"ת החליטה לתת שיפוי להפעלה מלאה של השדה בהרצליה למשך 3 שנים והקצתה מקומות חניה למטוסים הקלים בשדה בחיפה ובוחנת הקמת מכון בדק בסמוך לו. הוא הוסיף כי רש"ת לא סוגרת שדות אלא מפתחת ופועלת לפי החניות המדינה. היו"ר וקנין זעם ואמר בתגובה כי רש"ת הייתה צריכה לעמוד על הרגליים האחוריות שלה ולהתנגד לסגירת שדות בייחוד בהיעדר החלופות.

    מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, אמר כי לא הייתה שום סיבה להפסיק את הפעילות האזרחית בשדה דב ביוני השנה ולכן ההחלטה נדחתה לאפריל 2017. "אין היגיון להפסיק פעילות גם באפריל 2017 וזה יידחה שוב", אמר. האדריכל מיכה רטנר הציג בפני הוועדה כמה חלופות להקמת שדה משלים לנתב"ג ברמת דוד, בחיפה ובעכו. לדבריו, האפשרות הזמינה והמהירה היא להקים את השדה בחיפה, ואת זאת ניתן לעשות בתוך שנתיים שלוש ובהשקעה של כ-2 מיליארד שקל, בעוד הקמת השדה בעכו תעלה 2 מיליארד שקל ותארך 10-13 שנים והקמת שדה ברמת דוד תעלה 15 מיליארד שקל ותארך 11-13 שנים. פלדשו התייחס לכך ואמר כי "יש כל מיני פנטזיות, אבל הממשלה החליטה להקים את השדה ברמת דוד וזו החלטה נכונה וטובה. כמויות הרעש תהייה פחותה מהמצב כיום ובעתיד השיפורים הטכנולוגיים יפחיתו את הרעש עוד יותר".

    היו"ר וקנין סיכם את הדיון ואמר כי המציאות חמורה וכי צריך למנוע את סגירת שדה דב והשדה בהרצליה אם לא יהיו חלופות. "אם בתקופה הקרובה לא יהיו בשורות בכוונתי להגיע עם העניין הזה לראש הממשלה ולהסביר לו לאן אנחנו מובילים את התעופה בישראל. קבלת ההחלטות מנותקת מהמציאות ומישהו צריך לקחת על זה את האחריות. בכוונתי לכנס את הוועדה לדיון נוסף בחודשים הקרובים וכנראה שלא תהייה ברירה אלא לפנות לשר התחבורה ולראש הממשלה", אמר.



    0 תגובות