"חיל האוויר של 2016 הוא חזק שהיה אי פעם"

    "בתוך הסביבה הסוערת הזאת חיל האוויר הוא גורם דומיננטי ומרכזי בהגנה על מדינת ישראל. החיל מוכן לזנק בזמן מיידי להגן על שמי המדינה ומציג מוכנות מלאה תוך שעות בודדות למלחמה כוללת. היסודות שאיתם בנינו את החיל לא השתנו: אנחנו גם מספקים מענה לאיום נקודתי וגם למלחמה בכמה חזיתות, בזמן קצר ביותר".
    קובי פינקלר | צילום: שי נווה No Comments on "חיל האוויר של 2016 הוא חזק שהיה אי פעם"
    "בתוך הסביבה הסוערת הזאת חיל האוויר הוא גורם דומיננטי ומרכזי בהגנה על מדינת ישראל. החיל מוכן לזנק בזמן מיידי להגן על שמי המדינה ומציג מוכנות מלאה תוך שעות בודדות למלחמה כוללת. היסודות שאיתם בנינו את החיל לא השתנו: אנחנו גם מספקים מענה לאיום נקודתי וגם למלחמה בכמה חזיתות, בזמן קצר ביותר".
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש מטה חיל האוויר, תא"ל טל קלמן, אמר הבוקר (ראשון) בכנס הביטחון הלאומי כי"תהליכי ההתעצמות ורכישת הנשק של המדינות השכנות לנו מהווים פוטנציאל לשחיקת היתרון האיכותי של חיל האוויר".

    חודשים ספורים לפני תחילת תהליך קליטת מטוס הקרב העתידי של חיל האוויר ה – f 35 מתייחס ראש מטה חיל האוויר תא"ל אל קלמן למציאות האווירית של ישראל ואומר כי "אנחנו חיים בתקופה בה המזרח התיכון רוחש וגועש. הכל משתנה. הקבוע היחידי הוא השינויים. חלק גדול מהשינויים שחווינו בחודשים האחרונים הם לא דברים שידענו לצפות אותם. להערכתי, שינוי וחוסר יציבות הם המציאות כיום וזה העתיד שנחווה בשנים הקרובות".

    קלמן ציין כי "אני מזהה חמש מגמות שמשפיעות ישירות על חיל האוויר: המגמה המשמעותית ביותר זה נושא האיסלאם הקיצוני והג'יאהד העולמי: אנחנו מזהים התעוררות משמעותית במדינות שסביבנו. השינויים מייצרים איום על מדינות הלאום שסביבנו: חלקן נעלמו וחלקן השתנו. זה משנה את עידן הלחימה מלחימה של צבא מול צבא לצבא מול ארגוני טרור. האויב משתדל להיטמע באוכלוסייה אזרחית וללחימה א-סימטרית וזה רק מעצים את האתגרים מולם אנו מתמודדים.

    "המגמה השנייה היא שהמזרח התיכון נמצא במירוץ חימוש. לצד הג'יאהד העולמי יש מדינות שיש להן תוכנית של מימוש עסקאות נשק במאות מיליארדי דולרים. נשק מערבי ומזרחי מתקדם ביותר נכנס למשוואה ונקלט במדינות שסובבות אותנו: מטוסי קרב, טילים בליסטיים וטילי קרקע-אוויר מתקדמים. מרוץ החימוש, בשילוב עם חוסר היציבות, מציב סכנה מאוד גדולה. האויב של היום הוא הידיד של מחר והידיד של היום הוא האויב של מחר. יש פוטנציאל לשחיקת היתרון האיכותי של צהל וחיל האוויר. מטוס ה-F-35 מתכתב מצוין עם המגמה הזאת. המגמה השלישית היא השינויים החלים באיראן: הסכם הגרעין הרחיק את האיום הגרעיני אך המדינה הזאת מזינה למזרח התיכון הרבה מאוד משאבים ונשק שמועבר לארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל. להערכתי, האיום הזה זה ילווה אותנו לפחות בעשור הקרוב".

    לדבריו, "המגמה הרביעית היא ריבוי קואליציות מרובות-משתתפים. זה מחייב את חיל האוויר לשמר את האינטרסים של הגנת שמי מדינת ישראל בתיאום עם גורמים שונים. המגמה החמישית היא התפתחות האיום הבליסטי על מדינת ישראל. אנחנו רואים עלייה בכמות ובאיכות של הטילים המכוונים נגד מדינת ישראל. זה מחייב אותנו למצוא מענה. יש טכנולוגיות שישראל פיתחה בשנים האחרונות שנותנות מענה לאיומים".

    "בתוך הסביבה הסוערת הזאת חיל האוויר הוא גורם דומיננטי ומרכזי בהגנה על מדינת ישראל. החיל מוכן לזנק בזמן מיידי להגן על שמי המדינה ומציג מוכנות מלאה תוך שעות בודדות למלחמה כוללת. היסודות שאיתם בנינו את החיל לא השתנו: אנחנו גם מספקים מענה לאיום נקודתי וגם למלחמה בכמה חזיתות, בזמן קצר ביותר".

    "לאור חוסר היציבות החיל בונה את עצמו לכל התרחישים. השגרה כיום היא 'המערכה בין המלחמות'. פעילות מבצעית-חשאית שמתנהלת ללא הרף כדי לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל מתחת לרף של מלחמה כוללת. החיל קטלני מבעבר ויכול לתקוף אלפי מטרות ביממה ולצד זה לייצר מודיעין בחתימה נמוכה".

    "החיל בונה את עצמו גם בהגנה: לאור האיום הבליסטי בנינו מערך הגנה אווירי אינטגרטיבי: כיפת ברזל, קלע דוד והחץ. החיל מציג יכולות פורצות דרך בשיתוף פעולה בינלאומי רחב של התעשיות הביטחוניות, מה שנותן מענה משמעותי לאיומים הבליסטיים עלינו. החיל הוא שילוב של אנשים וטכנולוגיה, הנמצא בקדמת הטכנולוגיה העולמית, עם אנשים איכותיים ורתומים, המונעים מתחושת שליחות – זה היתרון שלנו".

    "מוסר בלחימה וערכים הם נר לרגלי החיל בכל שיח מבצעי. אותה מגמה של מלחמה בארגוני טרור שמנסים להיטמע בארגוני טרור מאתגרים מאוד את המוסר והערכים בלחימה. יש לנו הגדרות מאוד ברור ונעשה מאמץ מבצעי אדיר להשיג את ההישגים המבצעיים תוך שמירה על מוסר העם היהודי. צה"ל עושה זאת ברמה חריגה לטובה, שלא מאפיינת בהכרח את כל המדינות בעולם ואני גאה בכך".

    "ה—F35 משתלב בהכל בצורה נהדרת. אנחנו בונים תוכנית הפעלה שתוך שנה מנחיתת המטוסים נבנה מהם יכולת מבצעית. הם יהיו הראשונים מחוץ לארה"ב שיהיו מבצעיים. זו זכות ואחריות גדולה. השנה לבניית היכולת המבצעית תהיה אינטנסיבית ואנו נערכים לכך" אמר תא"ל טל קלמן, ראש מטה חיל האוויר בנאומו בכנס הביטחון הלאומי ה-12 של מכון פישר וישראל דיפנס", אמר.

    בהתייחסות לסוג המטוס ויכולותיו אומר קלמן :"אנחנו רואים בקליטת המטוס ה-F-35 קפיצת מדרגה טכנולוגית-מבצעית כחלק מהכניסה של החיל לעידן הדור החמישי. החמקן הוא ציון דרך בהיסטוריה של חיל האוויר. הקמנו טייסת עם מבנה שונה, הן במטה המבצעי והן ביכולות הארגוניות של חיל האוויר. נצטרך להתאים את חיל האוויר בכל הרבדים: מבצעית, אחזקתית, הדרכתית ועוד. המטוס נמצא בשלהי הפיתוח וההבשלה שלו. יש לזה סיכונים וסיכויים. אני בטוח שהמטוס יביא יכולות מצוינות ויש פה הזדמנות של חיל האוויר להשפיע על הפרויקט. מתאימים דברים במטוס מהניסיון שלנו. מהיכרותי עם המזרח התיכון אני בטוח שהמטוס יצבור ניסיון מבצעי רב מאוד ומהר מאוד. הלקחים והתובנות מהפעילות המבצעית יוטמעו בתהליכי הפיתוח של הפרויקט".

    עוד אמר כי "המטוסים החדשים יקלטו בבסיס נבטים והטייסת הקולטת אוישה וצוות ההקמה ייצא בקרוב להדרכות בחו"ל. המטוס כבר מבצעי במארינס ובשנה הבאה יהיה מבצעי בחיל האוויר האמריקאי".

    "המטוס הזה טוב יותר ממטוסים אחרים בשוק ומחירו נמוך מחלק מהמטוסים האחרים בשוק. עלות המטוס הולכת ויורדת וקונספט האחזקה שלו זול ויהיה זול יותר ככל שיעבור הזמן. התוכנה של המטוס, שנמצאת כיום בתהליכי פיתוח, היא קפיצת מדרגה ממה שיש במטוסים הנוכחים. וכמובן אי אפשר בלי התקשורת. גם לכך מתייחס תא"ל קלמן "אני שומע טענות רבות לכאן ולכאן על מטוס ה-F-35, בעיקר בתקשורת. אני קורא דברים שבינם ובין המציאות הקשר נמוך.

    "יש בפרויקט הזה אתגרים וסיכונים אך אני חש בטחון מלא שהחמקן יקפיץ את חיל האוויר מדרגה. המטוס הוא תפיסה בפני עצמה והיתרון שלו יביא את חיל האוויר לעידן הדור החמישי. היתרון של צה"ל וחיל האוויר יגדל עם המטוס ללא שום צל של ספק. חיל האוויר של 2016 הוא חזק מאוד והחזק שהיה אי פעם. המטוס בראייתי הוא מרכיב משמעותי ביכולת ההרתעה של חיל האוויר ומדינת ישראל".



    0 תגובות