זעזוע בצפת: ערימות גניזה התגלו מושלכות בביזיון באשפה

    עסקנים מקומיים שהפרשיה הגיעה לפתחם נדהמו עוד יותר לגלות כי מדובר בערימות גניזה, המכילה חפצי קודש שתושבי העיר טרחו להביאם למתקנים מסודרים, אך במקום שיטופלו כדת וכדין, הופקרו והושלכו בביזיון, תוך חילול הקודש
    ישראל פריי No Comments on זעזוע בצפת: ערימות גניזה התגלו מושלכות בביזיון באשפה

    בפאתי בית העלמין בעיר, נחרדו תושבים לגלות ספרי קודש זרוקים בביזיון ונתונים למרמס סוסים • לאחר פרסום התיעוד, הגיע טרקטור לפנות את האתר • יו"ר המועצה הדתית בעיר: מישהו ניצל את הרגע שבין פינוי המכולה לבין החפירה והקבירה

    עסקנים מקומיים שהפרשיה הגיעה לפתחם נדהמו עוד יותר לגלות כי מדובר בערימות גניזה, המכילה חפצי קודש שתושבי העיר טרחו להביאם למתקנים מסודרים, אך במקום שיטופלו כדת וכדין, הופקרו והושלכו בביזיון, תוך חילול הקודש
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעזוע בצפת: ספרי קודש ודברי תורה נמצאו מושלכים בביזיון באזור פסולת סמוך לבית העלמין העתיק של העיר. תושבים שעברו במקום נחרדו לגלות סוסים המסתובבים במקום רומסים ברגליהם ומלחחים בפיהם את כתבי הקודש, באין מפריע.

    עסקנים מקומיים שהפרשיה הגיעה לפתחם נדהמו עוד יותר לגלות כי מדובר בערימות גניזה, המכילה חפצי קודש שתושבי העיר טרחו להביאם למתקנים מסודרים, אך במקום שיטופלו כדת וכדין, הופקרו והושלכו בביזיון, תוך חילול הקודש.

    התיעוד שהגיע לאתר 'קול חי' מגבה את הטענות הקשות, והמחדל מתגלה במלוא כיעורו. התמונות מלמדות בבירור כי אין מדובר בהשלכה מקרית, אלא בפינוי מרוכז שהושלך בחוסר כבוד.

    בשיחה עם יו"ר המועצה הדתית בעיר מר בני לגזיאל , מכחיש האיש נחרצות את הטענות, וטוען כי מחרחרי מדון ניצלו דקות ספורות שבין פינוי המכולה להגעת הטרקרטור בכדי לתעד את המקום ולהשמיץ את המועצה.

    "זה כמו שמישהו ייקח כלים לשטיפה בכיור ואתה תגיד: רגע, יש פה כלים מלוכלכים", ניסה להדגים את האבסורד, "התהליך הוא שמגיעה מכולה המרוקנת את תכולת הגניזה, ולאחר מכן מגיע הטרקטור שחופר וקובר את הגניזה. בדקות שבין לבין צולמו התמונות. אפשר לראות בתמונות איך שהניירות טריים, שזו גניזה שלא עמדה במקום אף לא שעות".

    הוא ביקש להעלות על נס את שירותי המועצה הדתית בעיר שפועלים במסירות בכל שעות היממה ובכל ימי השנה, תוך שמירה על כבוד המת ועל קדשי ישראל. "אצלנו מקפידים לא להלין את המת אף לא שעה אחת. ערבי שבתות כמו מוצאי חגים, אנשי המועצה זמינים למלאכת הקודש. ההתנכלות הזאת לא ראויה".

    יצוין כי לפי בדיקת 'קול חי', הגניזה המפוזרת אכן פונתה ונטמנה כהלכה, אלא שלדברי עסקנים בעיר הדבר נעשה רק לאחר פרסום התמונות תוך ניסיון להשתיק את הפרשה, ולדברי ראש המועצה הדתית מדובר בפינוי מיידי ובנוהל תקין ומכובד.



    0 תגובות