ביקור בהפתעה בהדסה: שוק, מיטות במסדרון והמתנה לרופא

    בפתח כל חדר מיון, מוצב חדרה של האחות הממיינת. בטריאז', נערך שלב התשאול הראשוני וההערכה הראשונית לחשיבות האירוע הרפואי, אז 'ממוין' החולה אל הרופא והטיפול הרלוונטי. יש שכבר בשלב זה יתוודעו לכך שהם מועמדים לאשפוז, אחרים יקבלו הפניה לצילומי ובדיקות הדמיה
    יוסי צלניקר 3 Comment on ביקור בהפתעה בהדסה: שוק, מיטות במסדרון והמתנה לרופא

    בסיור שערכנו במיון השוכבים, אנו מגלים כי המיון מלא על גדותיו • "אני אמנם ממתין כאן לא מעט זמן, אולי שעה ויותר לרופא, אבל אני רואה שהם עושים עבודה טובה וחשובה" • והמחירים? סבירים

    צילום: Yonatan Sindel / Flash90
    בפתח כל חדר מיון, מוצב חדרה של האחות הממיינת. בטריאז', נערך שלב התשאול הראשוני וההערכה הראשונית לחשיבות האירוע הרפואי, אז 'ממוין' החולה אל הרופא והטיפול הרלוונטי. יש שכבר בשלב זה יתוודעו לכך שהם מועמדים לאשפוז, אחרים יקבלו הפניה לצילומי ובדיקות הדמיה
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשאומרים על מקום שהוא נראה כמו שוק, דומה שמתכוונים לחדר המיון של הדסה עין כרם. כך המקום נדמה בעניינו כשהגענו בשעות הערב המוקדמות לאחרונה, למיון בית החולים, במסגרת 'ביקור בהפתעה' שאנו עורכים בבתי החולים בישראל.

    פתחנו את פרויקט 'ביקור בהפתעה' בחדרי המיון בבתי החולים, שמהווים זמן רב, מושא לתלונות הציבור.

    חדר המיון של הדסה עין כרם הינו שם כוללני מידי. יש בו מספר אגפים. האמבולטורי שאליו יופנו מרבית החולים שמתהלכים על רגליהם, ומיון השוכבים אליו יופנו לרוב, החולים שאינם מסוגלים להתנייד בכוחות עצמם.

    את מבול האנשים שגדש את המבואה הגדולה לחדר המיון של עין כרם, קשה היה לאמוד במדויק. הם ישבו, עמדו והסתובבו. המבואה, שאינה קטנה כלל, הייתה מלאה וגדושה. הסתובבו בהם חולים, בני משפחותיהם, לצד אנשי הצוות הרפואי שהתרוצצו.

    בדלפק האגף האמבולטורי אנו מבחינים במספר חולים שמבקשים לקבל 'רק דקה' מאיש הצוות הרפואי, אך המשימה אינה פשוטה.

    בסיור שערכנו במיון השוכבים, אנו מגלים כי המיון מלא על גדותיו. כל חדרי המיון מלאים ותפוסים על ידי חולים ששכובים על מיטות, אבל לא רק בחדרים. גם במסדרון נתקלנו במספר חולים השוכבים על מיטות, ללא כל אפשרות לפרטיות, חרף הבדיקות והתשאולים הרפואיים.

    מה שללא ספק לא מוסיף לסדר היא ההחלטה, המוזרה משהו בעינינו, להצמיד את חדרי המיון של המבוגרים ואלו של הילדים. הדבר יוצר בעת ביקורנו מצג של 'שוק' המוני ולא של חדר מיון רפואי שאמור להיות פחות גועש ורועש.

    בפתח כל חדר מיון, מוצב חדרה של האחות הממיינת. בטריאז', נערך שלב התשאול הראשוני וההערכה הראשונית לחשיבות האירוע הרפואי, אז 'ממוין' החולה אל הרופא והטיפול הרלוונטי. יש שכבר בשלב זה יתוודעו לכך שהם מועמדים לאשפוז, אחרים יקבלו הפניה לצילומי ובדיקות הדמיה או בדיקות מעבדה, אבל זוהי התחנה הראשונית, עליה לא תוכלו לפסוח, אלא אם הגעתם במצב מורכב – אז תופנו לחדר הטראומה או לטיפול מיידי במיון.

    חדר האחות הממיינת שממוקם בכניסה לאגף המיון ניקז אליו את המקרים, אבל מהתרשמות שלנו, בעת ששהינו במקום שעה ארוכה, דומה היה כי הכל מתקתק. לרוב, המתינו החולים כרבע שעה בלבד עד לקבלתם בידי אחות ממיינת, שכבר הפנתה אותם הלאה. כאן החל השלב המתיש והממושך יותר.

    ניגשנו לאחד החולים וביקשנו לשמוע על התרשמותו. הוא העדיף להיות חיובי "אני אמנם ממתין כאן לא מעט זמן, אולי שעה ויותר לרופא, אבל אני רואה שהם עושים עבודה טובה וחשובה" הוא אומר לנו.

    בביקורנו במקום בדקנו אף את התנאים הנלווים לביקור בחדר מיון. בין היתר בדקנו את עלויות השתיה. עלויות השתיה והמגוון היו מספקים. בניגוד לכמה בתי חולים אחרים בישראל, המחירים היו סבירים אם כי ממרכז רפואי מצופה היה להתערב כדי לפעול למחירים מוזלים יותר. במכונות השתיה נמכרה שתיה קרה החל מ-7שקלים כשעלות השתיה החמה במכונה הייתה דומה. בסמוך לחדר האחות הממיינת אף מוצב מתקן הטענה לטלפונים ניידים חינם אין כסף.

    תגובת בית החולים לא התקבלה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כאחת שביקרה בחדר המיון של הדסה עין כרם לא משמן וכן פעמים רבות בעבר, וכמי שכבר ביקרה בהרבה בתי חולים בארץ- מהצפון [חיפה, טבריה] ועד לשפלה [אסף הרופא, קפלן…] אני מרגישה צורך לומר כי הדסה עין כרם הוא בית חולים מצוין. הצוות מקצועי ושומע. בד"כ המיון מתנהל כנדרש ובשעות עומס ברור שלוקח יותר זמן. אם המקרה חירום אז אין המתנה כלל. מניסיון!

    2. 1

      קטסטרופה=חדרי המיון בכל הארץ