הסוף של המטרידים: חסימה וניתוק לטלפונים

    "מוקדי החירום וההצלה נאלצים להתמודד עם עומס רב של פניות, ומספר לא מבוטל מהן מוגדרות כהטרדות וקריאות שווא לעזרה"
    איתי גדסי No Comments on הסוף של המטרידים: חסימה וניתוק לטלפונים

    חסימת טלפונים ששימשו לפניית שווא למוקדי חירום • מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק למניעת הטרדות של מוקדי חירום • ואיך זה קשור לחטיפת שלושת הנערים?

    שיחה בפלאפון | אילוסטרציה צילום: משה ביטון
    "מוקדי החירום וההצלה נאלצים להתמודד עם עומס רב של פניות, ומספר לא מבוטל מהן מוגדרות כהטרדות וקריאות שווא לעזרה"
    12:35
    28.03.24
    ישראל רובין No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אושר סופית: חסימת טלפונים ששימשו לפניית שווא למוקדי חירום. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק למניעת הטרדות של מוקדי חירום, התשע"ו-2016, של חברי הכנסת עמר בר לב, מרב מיכאלי וניסן סלומינסקי.

    מוצע לקבוע כי המשטרה ורשות הכבאות יורשו לחסום מספרי טלפון מהם מתבצעות הטרדות חוזרות ונשנות למוקדי החירום. הוצע כי בהתאם להימשכות ההטרדות יורשו הרשויות האמורות – לסנן, לנתק באופן זמני ואף לנתק לצמיתות את מספרי הטלפון ובמקרים חריגים במיוחד – אף לחסום את המכשירים מהם התבצעו ההטרדות. עוד מוצע לקבוע כי למיועדים לניתוק תינתן התראה מראש וזכות לשימוע. לבסוף, מוצע לקבוע כי השר ימסור דיווח שנתי לוועדת החוקה הכולל את נתוני החסימות ביחס לכמות השיחות הנכנסות.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "מוקדי החירום וההצלה נאלצים להתמודד עם עומס רב של פניות, ומספר לא מבוטל מהן מוגדרות כהטרדות וקריאות שווא לעזרה. על פי פרסומים מהתקופה האחרונה כ-45% מהפניות המתקבלות במוקד החירום של המשטרה מוגדרות כהטרדות וקריאות שווא לעזרה. מצב עניינים זה מקשה על תפקוד המוקדנים ומביא לבזבוז זמן יקר".

    עוד נכתב כי "ריבוי של פניות שווא עלול להוביל לשיבוש עבודתם של כוחות החירום וההצלה במתן מענה לפניות אמיתיות הדורשות את התערבותם או לחילופין להביא לבזבוז משאבים וכספי ציבור בהקפצת הכוחות לשווא. כך למשל, האירוע שבו מוקדני המשטרה פירשו את פנייתו של החטוף גיל-עד שאער ז"ל כפניית שווא הוא דוגמה מצערת להשפעתן השלילית של פניות השווא המתקבלות במוקד המשטרתי. לדאבוננו, סיווגה של הפנייה כפניית שווא ותו לא גרמה לכך שלא ניתן מענה מידי לקריאת המצוקה והביאה לעיכוב משמעותי שמנע תגובה בשעות הקריטיות לאירוע. הדבר כמובן עלול לקרות גם במוקדי חירום אחרים כמו מגן דוד אדום או מוקד שירותי כבאות והצלה".

    יו"ר ועדת חוקה ח"כ ניסן סלומינסקי הציג את ההצעה ואמר כי "מטרתה להתמודד עם בעיה קשה של הטרדות למוקדי החירום, דבר שמביא לבזבוז משאבים, שיבוש עבודתם של כוחות החירום, ואף יכול להביא לבעיות תפקוד של מוקדי החירום. מספר הרב של שיחות הטרדה גורם לכך שהמוקדים לא מצליחים לתת מענה הולם לפונים אליהם בזמן מצוקה  – כפי שקרה, לצערנו, בחטיפה של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח זיכרונם לברכה".

    ח"כ מירב מיכאלי אמרה כי "חוק נולד בעקבות טרגדיה כל כך קשה למשפחות וטרגדיה לאומית בשביל כולנו של חטיפת שלושת הנערים. אני רוצה לקוות שהחוק הזה ימנע את ההשתלשלות הטרגית של קווים סתומים ולא נגישים, את חוסר האמון של המערכת בגלל פניות השווא, ונחסוך לעצמנו טרגדיות".



    0 תגובות