וקנין מש"ס נזף בפרוש בשל התבטאותו נגד "נשות הכותל"

    "הואיל וזוהי הפעם הראשונה בכנסת הנוכחית שוועדת האתיקה מקבלת החלטה מסוג זה בעניינו של חה"כ פרוש, החליטה הוועדה להטיל עליו נזיפה"
    איתי גדסי 4 Comment on וקנין מש"ס נזף בפרוש בשל התבטאותו נגד "נשות הכותל"

    כזכור אמר פרוש מעל דוכן הכנסת כי "את נשות הכותל שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו" • פרוש: "גם במחיר נזיפה יש להוקיע את הרפורמים"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    "הואיל וזוהי הפעם הראשונה בכנסת הנוכחית שוועדת האתיקה מקבלת החלטה מסוג זה בעניינו של חה"כ פרוש, החליטה הוועדה להטיל עליו נזיפה"
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להטיל על ח"כ מאיר פרוש נזיפה, בגין התבטאותו נגד "נשות הכותל" במליאת הכנסת.

    יו"ר הועדה ח"כ יצחק ועקנין כותב בהחלטה כי "דבריו של חה"כ פרוש חרגו באופן קיצוני ובוטה מאופן ההתבטאות המקובל בכנסת והראוי לחברי הכנסת. ואין זה לגיטימי להשתמש בביטויים מהסוג בו השתמש חה"כ פרוש".

    "הואיל וזוהי הפעם הראשונה בכנסת הנוכחית שוועדת האתיקה מקבלת החלטה מסוג זה בעניינו של חה"כ פרוש, החליטה הוועדה להטיל עליו נזיפה".

    "על הרפורמים והקונסרבטיבים אפשר לומר לכלב תשליכון אותו"

    פרוש עושה לומדע'ס: הקשר בין 'נשות הכותל' לכלבים

    פרוש אמר בתגובה כי "גם במחיר נזיפה יש להוקיע את הרפורמים שגורמים להתבוללות הנוראה של עשרות אחוזים בארה"ב".

    ועדת האתיקה של הכנסת נדרשה לסוגיה לאחר שהוגשה קובלנה נגד סגן השר מאיר פרוש על דבריו נגד הרפורמים: "את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו".

    המתלונן כותב בדבריו כי התבטאות זו אינה ראויה לביטוי בכנסת, וכי מדובר ב"ביזוי של יהודים על ידי יהודים". "איני יודע אם חומרת הדברים פחותה מהתבטאויות חבר הכנסת אורן חזן. מה היה קורה אם ח"כ ערבי או חבר פרלמנט אירופי היה מדבר כך נגד ציבור יהודי" כתב המתלונן לועדת האתיקה.

    כזכור, במסגרת דיוני מליאת הכנסת בהצעות אי האמון, התייחס סגן שר החינוך מאיר פרוש להחלטה הפוגענית שהתקבלה בתחילת השבוע בישיבת הממשלה סביב הקצאת מקום בכותל המערבי לקבוצת 'מחללות הכותל' והאשים את הרפורמים בהתבוללות הנוראה השוררת בארצות הברית.

    לחצו לקריאת החלטת הועדה

    פרוש אמר "אנחנו השבוע בשבת נקרא ב"פרשת משפטים" את הפסוק –, כתוב בפסוק: "ואנשי קודש תהיו לי". וההמשך הוא: "לכלב תשליכון אותו". אני רוצה לומר לכם. רש"י אומר: "ואנשי קודש תהיו לי". אם אתם קדושים ופרושים משיקוצי נבלות וטרפות, הרי אתם שלי. אני אומר את זה כאן: מי שהוא קדוש ופרוש משיקוצי נבלות וטרפות, הקדוש ברוך הוא אומר תהיו לי.

    "ואלה שהם לא רחוקים משיקוצים ונבלות וטרפות, הם לכלב תשליכון אותו. את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בושה לשס בוז שס אשריכם תלמדי חכום שנתפסתם על דברי תורה

    2. 3

      משהו קרה לך וקנין

    3. 2

      מקווה שבקדנציה הבאה כל החכי"ם של שס כבר יהיו חרדים

    4. 1

      מפלגה חברתית ותו לא