ההערכות: דרעי החליט להפעיל את המאגר הביומטרי

    מדוע צריך להאריך את הפיילוט בפעם המי יודע כמה, אם הוא ימשך באותה פלטפורמה? זה לא פיילוט רפואי שיש צורך בעשרים שנה
    יוסי צלניקר No Comments on ההערכות: דרעי החליט להפעיל את המאגר הביומטרי

    "השר מבין שאין מחלוקת על הצורך במאגר והשאלה שעומדת על הפרק היא איזה סוג מאגר יהיה – עם טביעות אצבע ותמונות פנים או עם תמונות פנים בלבד" • "אתם לא יכולים להבטיח שיהיה 100% ביטחון שאף אחד לא יפרוץ"

    צילום: Yossi Zamir/Flash90
    מדוע צריך להאריך את הפיילוט בפעם המי יודע כמה, אם הוא ימשך באותה פלטפורמה? זה לא פיילוט רפואי שיש צורך בעשרים שנה
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החלטתו של שר הפנים אריה דרעי להאריך את הפיילוט למאגר הביומטרי בתשעה חודשים נוספים, גוררת התנגדות מצד גורמים רבים.

    ח"כ חיים ילין מיש עתיד תקף את ההחלטה ואמר  "מדוע צריך להאריך את הפיילוט בפעם המי יודע כמה, אם הוא ימשך באותה פלטפורמה? זה לא פיילוט רפואי שיש צורך בעשרים שנה. הארכת הפיילוט אושרה חרף דו"חות חמורים, שהצביעו על שורת ליקויים חמורים במאגר הביומטרי. שר הפנים מעדיף שלא להכריע בנושא ולהעביר את תפוח האדמה הלוהט לשר הבא, זאת על אף המלצת הוועדה המפקחת שלא להאריך את תקופת המבחן. ממשלת ישראל ממשיכה לנהל את המצב, במקום להכריע, להוביל ולהנהיג. אין סיבה להשקיע עוד עשרות מיליוני שקלים בהארכת הפיילוט."

    ח"כ ילין גם הזהיר מהסכנות של דליפת המאגר: "אתם לא יכולים להבטיח שיהיה 100% ביטחון שאף אחד לא יפרוץ, אין לכם יכולת להבטיח. אם יש ספק שאפשר לפרוץ, אז מספיק. האויב ירצה מאוד לפרוץ את המאגר. וזיופים יהיו תמיד. ילדים בני 15 יכולים לפרוץ כל דבר ולא יעזור כלום".

    בתוך כך ההערכות הן שדרעי כבר גמר אומר לאשר את הפעלת המאגר הביומטרי באופו קבוע. "השר מבין שאין מחלוקת על הצורך במאגר והשאלה שעומדת על הפרק היא איזה סוג מאגר יהיה – עם טביעות אצבע ותמונות פנים או עם תמונות פנים בלבד", אמר נציג המשרד בדיון בכנסת.



    0 תגובות