תחליף לברזיל: דני דיין ימונה לקונסול ישראל בניו יורק

    מינויו של דני לאחד היעדים האסטרטגיים בארה"ב הוא אמירה חשובה לעולם. מדינת ישראל תתברך בנציג ראוי שגר בהתיישבות ביהודה ושומרון
    איתי גדסי No Comments on תחליף לברזיל: דני דיין ימונה לקונסול ישראל בניו יורק

    החלטתו של נתניהו למנות את איש הימין לשגריר ישראל בברזיל נתקלה בהתנגדות של הברזילאים שסירבו לאשר את המינוי, וחרף המאמצים, לא שינו עמדתם • היום, נתניהו מוצא תפקיד חילופי למקורבו: קונסול ישראל בניו יורק

    מינויו של דני לאחד היעדים האסטרטגיים בארה"ב הוא אמירה חשובה לעולם. מדינת ישראל תתברך בנציג ראוי שגר בהתיישבות ביהודה ושומרון
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שנתניהו החליט בעבר למנות את יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין לשגריר ישראל בברזיל ונתקל בהתנגדות הברזילאים, ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט למנות את דני דיין לקונסול כללי בניו יורק. דיין יחליף את עידו אהרוני, איש משרד החוץ, שמסיים את תפקידו.

    נכון להיום לא מונה שגריר בברזיל, והמדינה ממתינה לתגובת ברזיל בנושא. סמנכ"ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ, מוטי אפרים, ציין בדיון בוועדת חוץ וביטחון שעסקה בנושא כי הם ממתינים כבר חצי שנה לתשובה ממשלת ברזיל, תשובה שעד כה לא התקבלה, למרות שמדובר במצב חסר תקדים.

    במשרד החוץ הבהירו כי ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו מפעיל לחץ דיפלומטי על ברזיל בניסיון לפתור את הפרשה. על פי אמנת האג יש לברזיל שנה לצורך מסירת התשובה.

    אך נתניהו לא ממתין לתגובת הברזילאים ומינה את דיין לקונסול ישראל בניו יורק. דני דיין הוא פעיל ימין ותיק, וידוע כאחד מאוהדי נתניהו. ונחשב גם לפעיל בחשבון הטוויטר שלו.

    סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה למינויו של דיין: "ברכות למינויו של דני דיין לקונסול כללי בניו יורק. מינויו של דני לאחד היעדים האסטרטגיים בארה"ב הוא אמירה חשובה לעולם. מדינת ישראל תתברך בנציג ראוי שגר בהתיישבות ביהודה ושומרון ויישא מסר חשוב לפיו ממשלת ישראל עומדת מאחורי דני כנציג נאמן וראוי של המדינה".



    0 תגובות