החייל מחברון: סקר מגלה תמיכה רחבה, אמו במכתב נרגש

    מיום חמישי חיי נעצרו ונהפכו ליום אחד ארוך, מתיש ומתמשך. ימים ללא שינה, שבהם הדאגות חונקות ולא מאפשרות לי לחיות. ועל מה?? על זה שסמכתי על המערכת ושלחתי את בני לשמור על המדינה
    ישראל פריי 1 Comment on החייל מחברון: סקר מגלה תמיכה רחבה, אמו במכתב נרגש

    החקירה שנפתחה נגד חייל שירה על מחבל בחברון בעקבות פרסום סרטון 'בצלם', נתקלת בקמפיין ציבורי רחב היקף הקורא לשחרורו המידי • אמו של החייל עוקצת את שר הביטחון על חלקו בחיסולי מחבלים ודורשת: "תחזירו לנו את הילד בחזרה"

    צילום: צילומסך
    מיום חמישי חיי נעצרו ונהפכו ליום אחד ארוך, מתיש ומתמשך. ימים ללא שינה, שבהם הדאגות חונקות ולא מאפשרות לי לחיות. ועל מה?? על זה שסמכתי על המערכת ושלחתי את בני לשמור על המדינה
    9:32
    29.03.24
    ידידיה מאיר No Comments on מטריד: חילול שבת המוני בשביל נאום פוליטי \\ ידידיה מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיגוע הדקירה שהתרחש לפני יומיים בישוב היהודי בחברון הסתיים במות המחבל הדוקר, אך מעמיד את החייל היורה בפני חקירה צבאית שמסעירה את המדינה. תיעוד של ארגון "בצלם" בו נראה החייל יורה דקות ארוכות לאחר שהמחבל שוכב מנוטרל ופצוע, כשלכאורה לא נשקפת סכנה ללוחמים, הביאה לפתיחת החקירה שמעלה את זעם הציבור בישראל.

    סקר שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון מדגם, בשיתוף איי-פאנל עבור חדשות 2 מגלה פער גדול בין מה שהעם בישראל חושב לבין דעות מנהיגיו. כך שבעוד כל ראשי מערכת הביטחון והממשלה מגבים את החקירה נגד החייל, 57% מהנשאלים סבורים כי לא היה צריך לעצור את החייל ולפתוח בחקירה פלילית. לעומתם, 32% מהנסקרים כן מצדדים בחקירה.

    42% מהנשאלים כינו את התנהגות החייל 'אחראית', 24% כינו זאת כ'התנהגות טבעית תחת לחץ', לעומתם, 19% סברו כי מדובר ב'חריגה מהפקודות' ו – 5% טענו כי מדובר בלא פחות מרצח.

    ובתוך כך, פרסמה הערב אמו של החייל מכתב פומבי, בו היא קוראת לשר הביטחון לשחרר את בנה לאלתר. "מיום חמישי חיי נעצרו ונהפכו ליום אחד ארוך, מתיש ומתמשך. ימים ללא שינה, שבהם הדאגות חונקות ולא מאפשרות לי לחיות. ועל מה?? על זה שסמכתי על המערכת ושלחתי את בני לשמור על המדינה. אני האמא של החייל ששלחתם למשימה להגן על אזרחי המדינה והפקרתם אותו", כתבה.

    לצד עקיצת שר הביטחון על חלקו בפיקוד סיירת מטכ"ל שחיסלה את בכיר פת"ח אבו ג'יהאד בתוניס, פורטת היא במכתבה על הרגש האמהי: "אני האמא של הילד שכל חייו הבוגרים הקדיש את עצמו למדינה, אבל מצא את עצמו נבגד מהמערכת. אני האמא של הילד בן ה-19 שעומד בודד מול הדרג המדיני והצבאי ולא יכול לו. תחזיר לנו את הילד בחזרה, תחזיר לנו את חיינו בחזרה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כולם צריכים לדעת שהחילים באו לשמור עלינו וצריך רק לחזק אותם ועדיף מחבל הרוג מאשר חייל פצוע והוא רצה למחות את זכר עמלק והצליח