'נשות הכותל' הודיעו: נערוך 'ברכת כוהנות' ברחבה המקורית

    קבוצת הנשים עתרה לאחרונה לבג"ץ שיתיר להן להכניס לרחבת הכותל ספר תורה מאחר והן "נשים שומרות תורה ומצוות ולא רפורמיות"
    אבי יעקב 2 Comment on 'נשות הכותל' הודיעו: נערוך 'ברכת כוהנות' ברחבה המקורית

    למרות אישור המתווה המעניק לנשות הכותל רחבה פרטית לצורך קיום הטקסים השונים, הודיעה קבוצת נשות הכותל כי תערוך טקס 'ברכת כוהנות' ברחבה המקורית • "הכנס – קריאת תיגר על המונופול החרדי"

    יאר השם פניו אליך
    קבוצת הנשים עתרה לאחרונה לבג"ץ שיתיר להן להכניס לרחבת הכותל ספר תורה מאחר והן "נשים שומרות תורה ומצוות ולא רפורמיות"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל סאגת הכותל הרפורמי וההכרה בהם מצד הממסד הרשמי, מודיעות היום נשות הכותל כי יערכו טקס 'ברכת כוהנות' ברחבת הכותל המערבי בימי חול המועד פסח. במודעה מטעמן צויין כי הטקס כאמור יתקיים ברחבה המקורית ולא זו שהוענקה להן לאחרונה במסגרת המתווה אותו אישרה הממשלה.

    בהודעה רשמית מטעם הקבוצה נכתב כי "ביום ראשון של חול המועד פסח נתכנס בעזרת הנשים בכותל לטקס ברכת כהנות, שייערך לראשונה על ידי נשים ולמען נשים, ויהווה את המקבילה לטקס המסורתי הנהוג בחוגים יהודיים רבים, בהם עומדים על הבמה גברים שהם נצר למשפחת כהנים, ומברכים את הקהל כשהם נושאים את כפיהם מעלה באמירת הברכה, כאשר ידיהם מושטות כלפי הציבור".

    לדבריהם, למרות שטקס ברכת כהנות נהוג גם בחוגי האורתודוקסיה המודרנית, ונשים נוטלות בו חלק, "נשים מעולם לא הוזמנו לקחת חלק בטקס ברכת הכהנים המסורתי המתקיים בכותל המערבי פעמיים בשנה. כחלק מהמאבק של נשות הכותל לשוויון זכויות לתפילת נשים בכותל, הנמשך למעלה מ- 27 שנים".

    את הטקס הצפוי מכנות נשות הכותל "קריאת תיגר על המונופול החרדי ביחס למקומן של נשים כמובילות תפילה וכמנהיגות בדת היהודית ובטקסים יהודיים".

    כזכור, קבוצת הנשים הללו עתרה לבג"ץ שיתיר להן להכניס לרחבת הכותל ספר תורה מאחר והן "נשים שומרות תורה ומצוות ולא רפורמיות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      עצם ההתייחסות אליהן זה הניצחון שלהן.

    2. 1

      מטומטמות אין להם משהו אחר אולי יתחילו לשבת על הרצפה כמו הקבצנים ויתנו להם מכות