פרויקט הגנה על ציפורים קיבץ לישראל מדענים מכל העולם

    לא רק לעופות הנמצאים בישראל במהלך החורף, אלא לכל מיני עופות המים העוברים פה באלפיהם פעמים בשנה, מהמינים הגדולים והמרשימים כמו שקנאים, עגורים, פלמינגו וחסידות, ועד לברווזים והחופמאים הקטנים ביותר
    קובי פינקלר No Comments on פרויקט הגנה על ציפורים קיבץ לישראל מדענים מכל העולם

    כנס בין לאומי של האו"ם לשמירה על עופות מים נודדים התקיים השבוע בארץ, בהשתתפות עשרות מדענים מהעולם • "המקום הזה פשוט מהמם. לעמוד פה בישראל ולראות במו עיניי אלפי עופות מים עוברים מידי שעה מעל לראש, היא תופעה שלא ניתן לראות באף מקום אחר"

    לא רק לעופות הנמצאים בישראל במהלך החורף, אלא לכל מיני עופות המים העוברים פה באלפיהם פעמים בשנה, מהמינים הגדולים והמרשימים כמו שקנאים, עגורים, פלמינגו וחסידות, ועד לברווזים והחופמאים הקטנים ביותר
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנס בין לאומי של האו"ם להגנה על עופות מים נודדים (AEWA) שהתקיים בשבוע שעבר בישראל, הביא ארצה עשרות מדענים מאירופה ומאפריקה לעמק החולה על מנת להבין את חשיבות האזור לעופות המים הנודדים.

    רשות הטבע והגנים, כנציגה של ישראל באמנה, אירחה בשיתוף משרד הגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, את הועדה המקצועית של האמנה בצל תכניות להקים מאות טורבינות רוח ענקיות בישראל ולפרוס קו מתח עליון שיחצה את עמק החולה. לדברי הארגונים הירוקים בארץ, פרויקטים אלו עלולים לגרום לנזק רב ופגיעות חמורות בעופות הנודדים ובמקומיים.

    מזכ"ל האמנה של האו"ם לשמירה על עופות המים הנודדים, ד"ר ז'אק טרוביי, אמר בעת ביקורו בעמק החולה, "המקום הזה פשוט מהמם. לעמוד פה בישראל ולראות במו עיניי אלפי עופות מים עוברים מידי שעה מעל לראש, היא תופעה שלא ניתן לראות באף מקום אחר. ישנן 67 מדינות החברות באמנה, שאני עומד בראשה, המודות לישראל על כך שהיא שומרת כל כך טוב על העופות בעת שהם שוהים בעמק החולה ועוברים דרך הארץ הנהדרת הזאת".

    "עמק החולה הוא נכס יקר בעל חשיבות רבה ביותר", הוסיף ד"ר סליאוס סבזס, נציג ממשלת ליטא וראש הוועדה המדעית-טכנית של האמנה, "לא רק לעופות הנמצאים בישראל במהלך החורף, אלא לכל מיני עופות המים העוברים פה באלפיהם פעמים בשנה, מהמינים הגדולים והמרשימים כמו שקנאים, עגורים, פלמינגו וחסידות, ועד לברווזים והחופמאים הקטנים ביותר. שמחתי לראות איך רשות הטבע והגנים הקימה פה שמורת טבע יפיפייה ופועלת בנחרצות לשמור על העופות הנודדים".

    סקירת עמק החולה על ידי המדענים שהגיעו לישראל מטעם האו"ם באה ביחד עם הוצאה לאור של דו"ח חדש מעת הארגון העולמי לשמירה על עופות "Birdlife International" שהתפרסם בשבוע שעבר.

    לפי הדוח, יותר מ-37 מיליון ציפורים נהרגות באופן לא-חוקי מידי שנה בארצות הים-התיכון. הדוח מציין את המדינות הבעייתיות ביותר באזור שהן לבנון, סוריה, קפריסין ואיטליה, בהן ניצודות מעל שני מיליון ציפורים בכל מדינה מידי שנה. הדוח מדגיש שרק בשתי ארצות באזור הים-התיכון, ישראל וגיברלטר, נמצא שיעור ההריגה הלא-חוקית מזערי.

    "עופות המים שלנו שוהים בחלק ניכר מהשנה מחוץ לגבולות המדינה", הוסיף ד"ר סיימון נמצוב, אקולוג חיות הבר ברשות הטבע והגנים ונציג של ישראל באמנה של האו"ם, "ואנו מודאגים בכך שהעופות אינם זוכים להגנה טובה בהתאם לאמנה לאורך ציר הנדידה. הדוח הזה מראה עד כמה המצב עגום במדינות השכנות וממחיש את החשיבות של ישראל בקנה מידה עולמי בהגנה על מיליוני עופות המים הנודדים בין אסיה ואירופה לבין אפריקה".

    המדענים נדהמו ללמוד שבישראל קיימות תכניות להקים מאות טורבינות רוח וגם לפרוש קו מתח עליון שיחצה את עמק החולה. הארגונים הירוקים קוראים להטמין את קו המתח באדמה על מנת לצמצם את הנזק לעופות הנודדים, אך חברת החשמל מתנגדת לעשות כך עקב העלויות הגדולות יותר.

    "אכן ישראל זקוקה לאנרגיה ירוקה", אומר אוהד הצופה, אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים, "אך התרומה של ישראל הקטנה למאזן האנרגיה בעולם היא מזערית; לעומת זאת, תרומת ישראל לשמירה על עופות הנודדים היא הרבה מעבר לפרופורציה של הגודל שלנו. ישראל מדינה חשובה ביותר בתמונה הגלובלית של שמירה על עופות נודדים ולא רק עופות מים. לכן, אסור להקים בישראל מכשולים, כגון קו מתח החוצה את נתיב הנדידה, באתר כה חשוב למנוחה וחריפה בעמק החולה".



    0 תגובות