- רדיו קול חי - -

"אין משבר עם החרדים, אנחנו מבינים את ההנהגה החרדית"

יו"ר הקואליציה וועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי התראיין ל'מהדורת הבוקר' בהגשת קובי פינקלר, והתייחס למתיחות בקואליציה סביב מתווה הכותל והישגי הרפורמים. "לא חושב שיש משבר, להפך, אין שום משבר עם החרדים", אמר.

"יש מתקפה שמציבה אותם בעמדה לא נוחה", העניק את נקודת מבטו להתרחשויות, "בעקבות פשרת הכותל, שלדעתי טוב בהרבה מהחלופות שהועלו, קיבלה את הגושפנקה המשפטית, וטוב עשתה הממשלה שאישרה אותו. יש את נושא המקוואות, גם שם אנחנו מבינים את הצורך של הציבור וההנהגה החרדית לקדם את החוק, צריך לנסח אותו באופן שיאחד סביבו את כל מפלגות הקואליציה המייצגות רבדים שונים בציבור הישראלי".

הנגבי התייחס לדברי סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן בועידת איפא"ק, שבין היתר כינו את ההתנחלויות כמכשול לשלום, ואמר: "הוא מדבר כמו שהאמריקאים מדברים מזה עשרות בשנים וכמו כ 190 מתוך 193 מדינות בעולם חושבות. אין כאן כל שינוי או חידוש. כמו שהם מכסדים אותנו למרות דעותינו החלוקות, כך אנחנו מכבדים את ההתנגדות שלהם".

הוא ציין גם כי הדברים שהשמיע ביידן תואמים לדברי בכירים אמריקנים מזה שנים, שמנסים לשמור על איזון בדבריהם, ע"מ שיוכלו בעתיד להיחשב מתווכים הוגנים. "ההתנחלויות הם הדרך שלנו לשמור על מדינת ישראל. זה לא אומר שאנחנו, לפחות הליכוד, לא נסכים לפשרה כלשהו ברגע שתהיה הזדמנות להסדר עם שכנינו. עד אז, עמדתנו ברורה ונחרצת: ממשיכים לחזק ולבנות בהתיישבות".