בחנויות: "מגילת אסתר – מתיבתא"; "מקרא מפורש – מגילת אסתר"

    יוסי אשר No Comments on בחנויות: "מגילת אסתר – מתיבתא"; "מקרא מפורש – מגילת אסתר"

    פירוש המשובח, הן על לשון המגילה והן על פירוש רש"י, כאשר הפירוש מוגש ללומד תוך כדי שהוא משולב להפליא, תוך הכרה ואבחנה בין גוף הדברים לתוספת ההסבר והפירוש שבאו עמם

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין מי שלא מכיר את סדרות הספרים המפוארות והפופולריות "מתיבתא" – "מקרא מפורש", אלו שהפכו לכותל המזרח של ארון הספרים היהודי והיו לרבי מכר ענקיים ולהצלחה מסחררת בכל קנה מידה. עתה, לקראת ימי הפורים התבשרנו על כרכים נוספים בשתי הסדרות אשר ללא ספק יהיו חלק בלתי נפרד מקריאת המגילה ומההכנה התורנית לימי הפורים.

    "מגילת אסתר – מתיבתא" היא אנציקלופדיה מקיפה ביותר על המגילה. לצד פירוש רהוט ומסוגנן על המגילה הפותח שער לאלו המבקשים להבין ולהשכיל, נוסף גם מדור ענק, שהוא למעשה ליבת הספר: אוסף ענק של פנינים ורעיונות, קושיות ותירוצים – חידושיהם של גדולי הדורות, ראשי אלפי ישראל ממזרח וממערב, יחד שבטי ישראל, אשר דבריהם נלקטו ונאספו אל תוך חיבור זה לשמחת לב שוחרי התורה.

    "מגילת אסתר – מקרא מפורש" הוא חיבור ענק הפותח שערי אורה למגילת אסתר, החל במבוא בו ניתנים מיטב הפרטים ההיסטוריים על המגילה ומחברה יחד עם פרטים רבים על התקופה הכללית וכל המקומות והאישים המוזכרים במגילה, והמשכו בגולת הכותרת של החיבור: פירוש המשובח, הן על לשון המגילה והן על פירוש רש"י, כאשר הפירוש מוגש ללומד תוך כדי שהוא משולב להפליא, תוך הכרה ואבחנה בין גוף הדברים לתוספת ההסבר והפירוש שבאו עמם. הפירוש עצמו מנוסח בשפה נוחה וברורה, דבר דבור על אופנו, במתק שפתיים ובלשון קולחת.

    צוות ענק של תלמידי חכמים, בראשם הגאוןרבי יהושע לייפער, אב"ד "באר משה" במאנסי ונשיא 'ממלכת התורה – עוז והדר', ואתו עמו יד ימינו רבי מנחם מנדל פומרנץ ריש מתיבתא, הם שעמלו על החיבורים הנהדרים והוציאו דברים נאים ומתוקנים מתחת ידיהם.



    0 תגובות