מעמיק אחיזה: ימי עיון למדריכות סמינרים עם המחוז החרדי

    "זה אבסורד שצועק על לב השמים", שחה אחת המשתתפות באזני כתב אתר 'קול חי'. "באותו בוקר בו מתפרסם ברבים האיסור הנחרץ של הגראי"ל נגד שיתוף פעולה עם המחוז החרדי, מביאים את מיטב מנהלות ומדריכות הסמינרים לכנס בו מתקבלים אנשי המחוז בתשואות?!"
    ישראל פריי No Comments on מעמיק אחיזה: ימי עיון למדריכות סמינרים עם המחוז החרדי

    אחרי שנחשפו פגישותיהם של ראשי ומנהלי המוסדות החרדיים עם מנהל המחוז, למרות זעקות המחאה והוראת גדולי ישראל, מצליחים אנשי המחוז לתפוס אחיזה היישר בלב המחנכות • אתר 'קול חי' חושף: כנס ליועצות פדגוגיות בהשתתפותם הפעילה של אנשי המחוז

    מוסד חינוכי • אילוסטרציה
    "זה אבסורד שצועק על לב השמים", שחה אחת המשתתפות באזני כתב אתר 'קול חי'. "באותו בוקר בו מתפרסם ברבים האיסור הנחרץ של הגראי"ל נגד שיתוף פעולה עם המחוז החרדי, מביאים את מיטב מנהלות ומדריכות הסמינרים לכנס בו מתקבלים אנשי המחוז בתשואות?!"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכה הציבורית שמנהלים ראשי מערכות החינוך החרדיות נגד המחוז החרדי במשרד החינוך, מלווה בכנסי זעקה, מכתבי מחאה והצהרות נחרצות, אך מתחת לפני השטח נתקלת בחוסר החלטיות שבא לידי ביטוי – בין היתר – בשיתופי פעולה אינטנסיביים בין המוסדות לבין האגף המושמץ.

    אחרי שחשפנו באתר 'קול חי' את פגישותיו של אחד ממובילי מחאת הת"תים במחוז, עם מנהל המחוז איציק זהבי, והפרסומים על פגישות שמנהלים ראשי המוסדות עם עם אנשי המחוז, מידע שהצטבר במערכת האתר מלמד על סדקים נוספים בחומת ההתנגדות, שבשיאה השתתפות פומבית של אנשי האגף ובכירי משרד החינוך בכנס הכשרה ייעודי בו השתתפו כל נשות ההכשרה וההדרכה הפדגוגית בסמינרים החרדיים.

    בשבוע שעבר התכנסו במלון ניר עציון עשרות מנהלות סמינרים, מורות ורכזות פדגוגיות לימי עיון בשיתוף האגף האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך. מדובר באגף ותיק במשרד, שהוקם הרבה לפני המחוז החרדי, ושזוכה לשיתוף פעולה הדוק עם מנהלות הסמינרים, למעט סמינר וולף בבני ברק שפרש מהמסלול מסיבותיו הוא.

    אלא שהשנה, כשימי העיון יועדו להיערך סמיכות לימי החלטות ועדות הרבנים וגדולי ישראל לבל ישתפו פעולה עם המחוז החרדי, עלה החשש כי הכנס ינוצל להחדרת רוח המחוז ואנשיו, חשש – שכפי שיתואר בהמשך – התממש.

    מעיני מנהלות הסמינרים לא נעלם החשש, וזאת הסיבה שהאוטובוסים שחיכו למורות ולמדריכות בבוקרו של יום שלישי בנקודת האיסוף בבני ברק, נאלצו לשוב לתחנותיהם, לאחר שמנהלי הסמינרים הוציאו הוראה למשתתפות שלא להגיע לכינוס. לאחר משיכה מאחורי הקלעים של גורמים שונים במערכת החינוך, שלטענת מורות ששוחחו עם 'קול חי' אף הביאו את השאלה בפני הגראי"ל שטיינמן, ניתנה הוראת היתר להשתתפות בימי העיון, תוך תקווה והתניה שאנשי המחוז החרדי לא יקבלו בו כל במה.

    אלא שבפועל, היטשטשו הגבולות במהירות, והכינוס הפך – לצד הפנאלים המקצועיים – לבמה מכובדת עבור אנשי משרד החינוך. כך למשל דיון שלם שעסק בנושאים פדגוגיים הונחה ע"י לא פחות ממפקחת בכירה במחוז החרדי.

    מן הראוי לציין כי הגב' הנה חרדית המקובלת על כל המגזרים, ובעבר אף כיהנה כמנהלת פדגוגית במכון ההכשרה של אחד הסמינרים החסידיים בבני ברק, אך כיום היא משמשת כמפקחת לכל דבר באגף לחינוך חרדי נגדו יצא קצפם של המנהלים והוראותיהם של גדולי ישראל.

    אם לא די בכך, באחד הכינוסים המרכזיים בימי העיון, הגיע לנאום בפני כלל צוותי ההוראה מר סמנכ"ל משרד החינוך מר אייל רם, שהתקבל בכבוד הראוי למי שבין היתר אחראי לקיום הכנס שחשיבותו לא מוטלת בספק, ואף נשא דברי ברכה.

    "זה אבסורד שצועק על לב השמים", שחה אחת המשתתפות באזני כתב אתר 'קול חי'. "באותו בוקר בו מתפרסם ברבים האיסור הנחרץ של הגראי"ל נגד שיתוף פעולה עם המחוז החרדי, מביאים את מיטב מנהלות ומדריכות הסמינרים לכנס בו מתקבלים אנשי המחוז בתשואות?!", יתרה מכך, ניחא המנהלים שנדרשים לתאם עמדות מול המשרד, אבל לקחת את המדריכות והמורות ולתת להן הרצאות של אנשי המחוז – עד לכאן הגענו?!".

    משתתפות אחרות הרגישו מרומות. "כשכבר היינו על המזוודות בפתח הבית, עצרו את הנסיעה עד להוראה שהגיעה ושהבטיחה כי הכנס לא ינוצל לתעמולה של המחוז, והנה למרות הכל, הצליחו להערים עלינו ולהכניס בדלת הראשית את האנשים שנגדם מנסים להיאבק עקב התערבות בתכנים של לימודי ילדינו".

    פנינו למזכ"ל איגוד הסמינרים לקבלת תגובה, אך טרם נענינו.



    0 תגובות