'נשות הפרובוקציה' הגניבו ספר תורה לעזרת הנשים בכותל

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on 'נשות הפרובוקציה' הגניבו ספר תורה לעזרת הנשים בכותל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הפולמוס סביב מתווה הכותל המערבי, 'נשות הפרובוקציה' הגיעו הבוקר (שישי) לרחבת הכותל המערבי ובאופן בוטה ובניגוד לסיכום עם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט הם הכניסו ספר תורה לעזרת הנשים וקראו בו בביזיון רב.

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אמר כי "הבוקר נעשה מעשה פרובוקטיבי של נשות הכותל הבוקר בהכנסת ספר תורה לעזרת הנשים וקריאה בו, בניגוד לסיכום שלהם עם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט. מול אלפי אנשים שפקדו הבוקר את הכותל המערבי והתפללו כפי המסורת הנצחית של עמנו".

    לדברי הרב רבינוביץ, "מעשה זה מעיד שוב ושוב על כך שמטרתן הינה אך ורק פרובוקציה והתרסה, מדון ומריבה וחילול הקודש, ושום מתווה או פשרה שיוצע להן לא יועיל מול כוונה כזאת".

    "מתוך כאב אני רואה מולי את הקבוצה הקטנה הזאת אשר שמה לה מטרה לערער את המרקם העדין המתקיים ברחבת הכותל המערבי, ולהפוך את רחבת הכותל המערבי לאדמת מריבה", הוסיף.

    כמו"כ הוסיף הרב רבינוביץ, "אני קורא לשר הדתות הרב דוד אזולאי לתקן את תקנות השמירה על המקומות הקדושים שבו יאמר שהתפילה בכותל המערבי תיהיה על פי דין תורה שהרבנות הראשית נוהגת על פיו ולהכיל אותן מידית מבלי קשר למימוש המתווה לאור מעשיהן של קבוצה פרובוקוטיבית זו".

    מנגד 'נשות הכותל' מסרו בתגובה כי "אין כאן הפרה של ההסכם שכן ההסכם קובע כי עד שלא תוכשר במלואה רחבת התפילה החדשה, נשות הכותל יוכלו להמשיך להתפלל כדרכן וכמנהגן בעזרת הנשים בכותל. לעניין "הציפיה" כי לא נקרא בספר התורה, הבהרנו בכל שלבי המו"מ כי לא נוותר על המאבק על קריאה בספר התורה".

    עוד מסרו כי "רוצה רב הכותל לקדם את התהליך, מוזמן להאיץ בשר הדתות לחתום על התקנות לבניית רחבת התפילה השוויונית, כפי שהיה אמור לעשות השר ע"פ ההסכם כבר לפני שבועיים. מבחינה משפטית, פסק דין משה סובל מאפשר לנשות הכותל לקרוא בספר התורה בעזרת הנשים. אולם, רב הכותל עושה הכל כדי למנוע זאת מאתנו".

    בתגובה להאשמותיהן אמר הרב רבינוביץ ל'קול חי', כי "במתווה שהוגש לממשלה נאמר שהן יכולות להסתמך על פסק הדין של השופט סובל – רק בעניין טלית ותפילין, אך לא בעניין קריאה בספר התורה ברחבת הכותל המערבי".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מעניין מה היה קורה אם היו מתעלמים מהן

    2. 1

      ראיתם את החילים בצד אך שהם צוחקים? גועל נפש…