התשובה המפתיעה של הרבנות לתופעת 'הרבנים המבריזים'

    מקרה ידוע היה אצל אריאל ותהילה, חתן וכלה מהשרון, שהמתינו ביום חתונתם באולם האירועים בנתניה, אבל הרב לא הגיע. רק ב-11 בלילה, הוקפץ רב חלופי מרבנות נתניה, וערך את החופה אחרי שרוב האורחים הלכו מיואשים ורעבים. הזוג אגב תבע פיצויים וקיבל, 30 אלף שקל,
    יעקב גרודקה 1 Comment on התשובה המפתיעה של הרבנות לתופעת 'הרבנים המבריזים'

    העלות שגובים מרבית הרבנים על עריכת חופה נעה בין 500-2500 ש"ח בממוצע, וישנם רבנים שדורשים אפילו למעלה מעשרת אלפים שקלים על עריכת חופות • עדיין יש כאלה שמאחרים או לא מגיעים • הפתרון

    צילום: Matanya Tausig/Flash90
    מקרה ידוע היה אצל אריאל ותהילה, חתן וכלה מהשרון, שהמתינו ביום חתונתם באולם האירועים בנתניה, אבל הרב לא הגיע. רק ב-11 בלילה, הוקפץ רב חלופי מרבנות נתניה, וערך את החופה אחרי שרוב האורחים הלכו מיואשים ורעבים. הזוג אגב תבע פיצויים וקיבל, 30 אלף שקל,
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חופה יהודית לא יכולה להתקיים ללא רב מקדש. על פי נתוני הרבנות נישאו בשנה האחרונה 38,500 זוגות באמצעות הרבנות, ותעשיית מקדשי החופות משגשגת ביותר.

    לא כל רב יכול לקדש. הרב חייב לקבל הסמכה מהרבנות הראשית ולהיות מקובל עליה. עם זאת ישנם רבנים רבים שבמובן המעשי אינם מורי הוראה, אולם קיבלו הסמכה לשמש כמקדשי זוגות.

    באחרונה פורסם ב'מאקו' מדד לפיו העלות שגובים מרבית הרבנים על עריכת חופה נעה בין 500-2500 ש"ח בממוצע, וישנם רבנים שדורשים אפילו למעלה מעשרת אלפים שקלים על עריכת חופות.

    אולם לא אחת, "מבריזים" מקדשי החופות מסיבות שונות, ועל כן החליטו במשרד לשירותי דת להעמיד מערך כוננים של עורכי חופה וקידושין שיהיו זמינים להחליף רב שהוזמן ולא הגיע.

    מקרה ידוע היה אצל אריאל ותהילה, חתן וכלה מהשרון, שהמתינו ביום חתונתם באולם האירועים בנתניה, אבל הרב לא הגיע. רק ב-11 בלילה, הוקפץ רב חלופי מרבנות נתניה, וערך את החופה אחרי שרוב האורחים הלכו מיואשים ורעבים. הזוג אגב תבע פיצויים וקיבל, 30 אלף שקל, והרב אמר להגנתו שהוא התבלבל בדרך ולא מצא את האולם.

    כאמור, במשרד לשירותי דת מקדמים בימים אלו יוזמה שבמסגרתה יוקם "מערך כוננים" של רבנים עורכי חופה וקידושין שיידרשו "להיות זמינים בימים שייקבעו בשעות הערב ובהתאם לצורך, כדי שיוכלו לתת מענה בהתראה קצרה ולהחליף את הרב במידת הצורך".

    מנהל מחלקת נישואין ורבנים במשרד לשירותי דת, הרב חזקיהו סאמין התייחס במסמך פנימי וכתב "אין צורך להדגיש את השלכות הסיטואציה, שבהן עגמת הנפש הנגרמת לבני הזוג ולכל מאות המשתתפים מההמתנה הארוכה לרב מחליף ואף החשש מתביעה כספית בעקבות כך על הרב והמועצה הדתית".

    בימים אלו מגבשים במשרד את התוכנית ועל פיה ייבחרו הכוננים על ידי ראשי המועצות הדתיות והרבנים רושמי הנישואין, מתוך רשימת הרבנים עורכי חופה וקידושין המאושרים על ידי הרבנות הראשית. הרשימה תתפרסם בכל המועצות הדתיות, באתרי האינטרנט ובאולמות השמחה, "בכדי שאם הרב יאחר או יבטל הגעתו ניתן יהיה לפנות מיד לאחד מהרבנים המופיעים ברשימה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה דבר נכון וכל כך ראוי וצריך