כמה אחוזים מהגולשים החרדים מזלזלים ברבנים?

    89 אחוז מהמשיבים הגדירו עצמם כחרדים. 62 השיבו שיש להם סמארטפון. 75.5 אחוז השיבו שיש להם רב. כ-90 אחוז השיבו שאינם מזלזלים ברבנים. 83.4 אחוז השיבו שרעייתם אכן חובשת פאה, 95.9 אחוז השיבו שהנשים שלהם אינן דומות לחילוניות
    ארי וידר 18 Comment on כמה אחוזים מהגולשים החרדים מזלזלים ברבנים?

    פרסום ראשון • אתר 'קול חי' מפרסם נתונים מתוך סקר אינטרנטי יחודי שבו השתתפו כ-300 אנשים שהשיבו לשאלות שונות ומהם עלו ממצאים רבים ומרתקים על הפרופיל של החרדי הגולש • הסיפור המלא והנתונים

    צילום: Nati Shohat/FLASH90
    89 אחוז מהמשיבים הגדירו עצמם כחרדים. 62 השיבו שיש להם סמארטפון. 75.5 אחוז השיבו שיש להם רב. כ-90 אחוז השיבו שאינם מזלזלים ברבנים. 83.4 אחוז השיבו שרעייתם אכן חובשת פאה, 95.9 אחוז השיבו שהנשים שלהם אינן דומות לחילוניות
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבים מהחרדים משתמשים באינטרנט ובסמארטפונים חרף המלחמה החריפה נגד השימוש בהם, אולם למרות שנתונים כאלה ואחרים מתפרסמים מידי פעם על כמות המשתמשים החרדים, מעולם לא שורטט הפרופיל של המשתמש החרדי באינטרנט ובסמארטפונים החכמים. מיהו? עד כמה הוא חרדי באמת ולהיכן הוא גולש?

    לראשונה, בפרסום ראשון, אתר 'קול חי' מפרסם נתונים מתוך סקר אינטרנטי יחודי שבו השתתפו כ-300 אנשים שהשיבו לשאלות שונות ומהם עלו ממצאים רבים ומרתקים על הפרופיל של החרדי הגולש ומחזיק הסמארטפון.

    אולם לפני הנתונים עצמם, הנה הסיפור שגרר את עורכי הסקר לבצע אותו:

    הסופר קובי לוי הוא אחד מהלוחמים הגדולים בסמארטפונים ובאינטרנט. הוא מפרסם מאמרים רבים, מעביר הרצאות ומקיים פעילויות רבות בנושא.

    דברים חריפים צוטטו מספרו של לוי על מאפיינים של בעלי סמארטפונים, הנה כמה מהם: "הטיפוס הזה אין לו רב. מזלזל ברבנים. אין לו דעת תורה. לאשתו יש פאה נוכרית והיא דומה לחילונית. הוא כמובן שומע הרבה רדיו. רואה המון סרטים וגם צולל לאתרי תועבה. גם אם הוא יכחיש הוא עמוק בפנים. הוא בקושי מתפלל. שבת בקושי שומר. אם הוא הולך ללמוד מידי פעם דף היומי זה רק כדי לשמור על קשר" וזה נמשך עוד.

    בתגובה, פרסמו החליטו מספר חרדים עובדים ובהם איש האינטרנט מתי הורוביץ לבצע סקר אינטרנטי שכאמור – השתתפו בו כ-300 אנשים שהשיבו לשאלות שונות ומהם עלו הממצאים הבאים:

    89 אחוז מהמשיבים הגדירו עצמם כחרדים. 62 השיבו שיש להם סמארטפון. 75.5 אחוז השיבו שיש להם רב. כ-90 אחוז השיבו שאינם מזלזלים ברבנים. 83.4 אחוז השיבו שרעייתם אכן חובשת פאה, 95.9 אחוז השיבו שהנשים שלהם אינן דומות לחילוניות.

    66.4 אחוז השיבו שהם מאזינים לרדיו, 86.1 אחוז השיבו שאינם גולשים לאתרי תועבה לעומת 13.9 אחוז שאישרו כי הם אכן גולשים לאתרי תועבה. 92.2 אחוז השיבו שהם מתפללים, מגיע אחרון ויוצא ראשון השיבו 82.4 אחוז שלא, 96.6 אחוז השיבו שהם שומרים שבת. 92.9 אחוז השיבו שהם יודעים הלכות שבת. 75.9 אחוז שהם לומדים דף היומי או שיעור קבוע אחר. 90.5 אחוז השיבו שאינם מזדהים עם יאיר לפיד 85.8 השיבו שהם נגד גיוס בני ישיבות. 81 אחוז לא צופים בכדורגל ורק 10.5 לובשים מכנסי ג'ינס.

    בתגובה לנתונים אומר מתי הורביץ כי "הסמרטפון והאינטרנט הם אתגר גדול שצריך להתייחס אליו בכובד ראש. יש חסרונות ויש יתרונות לכאן ולכאן, וצריך להכיר בכך שעדיין אין פיתרון חד משמעי. מאותה הסיבה, הרבנים יוצאים נגד האינטרנט, אבל מתוך הכרה במציאות – מאשרים להשתמש בזה בשימוש מבוקר ולצרכים שונים אם לפרנסה, לכשרות, ולניהול מוסדות, עיתונים ועוד".

    לדברי הורביץ, "למעשה, הנדרש מאיתנו הוא למצוא פתרונות ממשיים, כגון סינון טוב וחינוך כיצד להשתמש בטכנולוגיה, כמו שמחנכים איך להשתמש באש. אבל ישנם אנשים שבמקום לבנות פתרונות, מתחילים להאשים את האנשים ולהעליל עליהם עלילות – שכל מי שיש לו סמרטפון הוא "קרוב לחילוני", "לא יודע תורה" ו"רק רוצה לברוח לחוף עם בירה". מול הטענות האלה, פרסמתי את הסקר כדי לבדוק איך מחזיקי הסמרטפון מגדירים את עצמם".

    "זה סקר אנונימי, ככה שאנשים הרגישו בנוח לומר את האמת, והוא גם מייצג – משום שהאחוזים היו די דומים גם בשלב של 150 נסקרים וגם בשלב של 300 נסקרים", ממשיך הורביץ ומוסיף לאתר 'קול חי' כי "מה שמלמד שמדובר בכיוון גורף, שאנשים מחזיקים בסמרטפון אבל יודעים הלכות שבת, ולומדים תורה, ממש לא בעד לפיד או גיוס בני ישיבות. כולנו מכירים את אלו שמתפרפרים בשולי החברה, והסקר לא בא לטעון שהם לא קיימים. מצד שני אי אפשר להעליל עלילות על הרבה תלמידי חכמים, ואנשים חרדים מן השורה שמחזיקים סמרטפון כל אחד מסיבותיו והיתריו".



    18 תגובות

    מיין תגובות
    1. 18

      חוצפה שאין כדוגמתה, לא חרדים ולא כלום – מי שמחזיק אינטרנט פרוץ נחשף גם נחשף כל העת לתכנים בעייתייים, זה שאצל נשאלי הסקר אשה בלבוש מינימלי כבר הפך צנוע – אי"ז אומר כלום על רמתם הרוחנית.

    2. 17

      נו באמת "86% אישרו שאינם גולשים לתועבה".
      זה ברור שכל מי שיש לו אינטרנט פרוץ נופל לאתרי תועבה.
      "אין אפוטרופוס לעריות"
      "עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה"

    3. 16

      סקר טיפשי לחלוטין!!!
      ברור שכל אחד יענה שהוא לא מזלזל ברבנים, אך השאלה היא בתת מודע שלו כמה הוא מעריך את דברי הרבנים ולאו דוקא דוגמא זו אלא כן הלאה בכל הנושאים.
      וסתם ככה זה סקר מוזר….

    4. 15

      הניתוח של מר הורביץ מעוות!
      הרי הסקר בתחילתו מראה שרק 62% מהמשיבים יש להם סמרט(וט)פון
      לכן אם נשכלל את האחוזים רק בקרב מחזיקי הסמרטפון נקבל מההיבטים השיליליים אחוזים גדולים באופן משמעותי,
      כמו כן המושג תועבה הוא מושג משתנה בין האחד לשני בקרב המשתמשים בסמרטפוניםיש כאלו שהתקהו אצלם ומה שמוגדר אצל חרדי קלאסי תועבה,מבחינתם זה כבר לגיטימי ולא נקרא תועבה
      הסקר גם לא שואל כמה זמן הם משתמשים בסמארטפונים (יש כאלה שההידרדרות תקח להם עוד קצת זמן)
      חוץ מזה ההנהחה היא שרוב המשיבים הם כאלו שמרגישים בנוח לעת עתה עם השאלות
      ואלו שיודעים מראש באיזה בוץ הם נמצאים, מעדיפים לא להתעכב בשאלות כאלו ישירות ונוקבות ולא השתתפו בסקר אלא ממשיכים הלאה לאתרים היותר אהובים עליהם…
      ניתן להוכיח טענה זו עם סקר שיסקר כמה אנשים מוכנים להשתתף (וגם להשיב תשובות אמיתיות)על שאלות המביכות אותם!
      או פשוט לערוך סקר מביך בהקשרים אחרים כאשר התוצאות הם ידועות על פי נתונים שכבר קיימים במאגרי מידע)
      לסיכום!
      הרב קובי לוי חזק ואמץ
      המשך במאציך לביצור חומות הדת ושכרך כפול מן השמיים!

    5. 14

      לגופו של סקר, אני לא מכיר הרבה חרדים שמודם שהם לא שמים על רבנים אבל השאלה מה זה לא לזלזל ובמה הוא שומע לרב, כך שאין להוכיח כלום. כמובן לא באתי לומר שכל מה שהוא כתב על נושאי הפלאפונים הנ"ל יש בהכל ממש אבל… בהחלט ניכרים דברי אמת, בהחלט!

    6. 13

      למה שהם לא יגדירו את עצמם כחרדים
      השאלה מה היא הגדרתם האובייקטיבית ?

    7. 11

      "95.9 אחוז השיבו שהנשים שלהם אינן דומות לחילוניות." – אלא מה?!
      מי יגיד כזה דבר??
      זה לא השבח הכי גדול, הא?!

    8. 10

      יש פה הרבה נתונים סותרים [תעשו שיעורי בית לפני…]

    9. 9

      הגזימו לדעתי!!!!!-כ-ל- זה לא מחייב את כ-ו-ל-ם!!
      "דברים חריפים צוטטו מספרו של לוי על מאפיינים של בעלי סמארטפונים, הנה כמה מהם: "הטיפוס הזה אין לו רב. מזלזל ברבנים. אין לו דעת תורה. לאשתו יש פאה נוכרת והיא דומה לחילונית. הוא כמובן שומע הרבה רדיו. רואה המון סרטים וגם צולל לאתרי תועבה. גם אם הוא יכחיש הוא עמוק בפנים. הוא בקושי מתפלל. שבת בקושי שומר. אם הוא הולך ללמוד מידי פעם דף היומי זה רק כדי לשמור על קשר" וזה נמשך עוד."
      אני לא חושבת שלמי שיש אינטרנט הוא מחלל שבת!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ואין שום בעיה באנטרנט כל עוד לא גולשים לאתרים של "תועבה"!!!

      1. 14% מודים שהם גולשים באתרי תועבה! כנראה שיש מספר כפול שלא מודים בזה. אז אולי כן יש בעיה?

    10. 8

      דעו נא רבותי, גולשים מומחים.
      רבי יעקב (קובי) לוי צודק בדבר אחד: הוא מנהל מלחמה חסרת תקדים נגד האינטרנט, כדי שיהיה שיח פנים מגזרי שיפחית את מימדי הסכנה הגדולה ממילא.
      אם לא הוא ומתריעים אחרים בשער, לא היינו שמים לב לכל הרעות החולות של האינטרנט, היינו שוקעים בתהום הנשייה באין מתריע וזועק.
      פעילותו של הרב קובי היקר, משלימה להוראות וזעקות הרבנים די בכל אתר ואתר, נגד נגע האינטרנט והסמרטפונים.
      כן, אני מודה, אני עם סמרטפון ואינטרנט, הן בטלפון והן במחשב בעבודה ובבית. אמנם האינטרנט מסונן, ובכל זאת, תמיד צריך להיזהר, תמיד צריך שיהיו מי שזועקים בשער כדי שנקבל תזכורת להיזהר ולהישמר.
      ובינינו, מי רוצה לצלול לשאול תחתיות? אף אחד. כולנו רוצים להיות נקיים ולגדל דור של ילדים טובים ונקיים, אוהבי השם ולומדי תורה.

    11. 7

      סקר צריך להיות מדיד, והשאלות כאן ממש לא מדידות

    12. 6

      חברים כל מה שאמרתם אפשר להיתווכח אם זה נכון או לא אבל נקודה אחת שכחתם האינטרנט זה כלי שאפשר לעשות איתו דברים רעים וגם טובים אם אדם גולש לאתרי תועבה הבעיה היא לא בסמארטפון אלא בבן אדם ולכן לא צריך ליצעוק על האינטרנט אלא ליבדוק למה אנשים שלמדו בישיבות מגיעים לכאלה מקומות
      אבל כמו תמיד מעדיפים לצעוק על האינטרנט במקום לבדוק בדיקה אמיתית למה הגענו למצב הזה

      1. לדבריך אפשר לשווק סמים באופן חופשי. הרי יש בהם תועלת לחולים קשים, ונסמוך על האנשים שישתמשו בהם לדברים חיוביים.

    13. 5

      מי שבעבר יצא נגד גדולי ישראל כשרץ בבחירות מקומית לראש עיירית נתניה בלי לשאול גדולי ישראל מנסה ליצור את קל דעת הבא אדרבה תחזקנה ידי ותצעק ותצעק ותצעק עד שסוף סוף יפול אסימון והמציאות ברחוב יגיד הכל שיש עדיין מאות אלפי חרדים עם כל זה שיש אינרנט וסמארטפונים