שיבושים באוויר • ה"מחלה" המסתורית של טייסי אל על

    דוד לזר No Comments on שיבושים באוויר • ה"מחלה" המסתורית של טייסי אל על
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות טייסי חברת התעופה 'אל על' הודיעו אמש לחברה כי הם "חולים" ובשל כך הם אינם יכולים להגיע לעבודה. בעקבות המחלה המיסתורית שחלו בה הטייסים נאלצה החברה לדחות מספר טיסות.

    הודעת הטייסים באה על רקע סכסוך בין הטייסים לחברה הנובע מאי הסכמה על תוספות שכר ותנאי עבודה.

    מדובר על יותר מ-25 טייסים שהודיעו ב24 שעות האחרונות על חיסורם בעקבות מחלה, עובדה שגרמה לשיבושים בטיסות, וכבר הלילה טיסת אל-על שהייתה אמורה להמריא הלילה לבייג'ינג בוטלה ברגע האחרון.

    כמו"כ, טיסה נוספת של החברה לניוארק שבניו ג'רזי, תיעשה באמצעות מטוס חכור מספרד לאחר שהטייסים כאמור לא הגיעו לעבודתם.

    הויכוח סביב שכר הטייסים הוא לא חדש. 550 טייסי החברה דורשים תוספת שכר בסכום של יותר מ-100 מיליון שקל.

    מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה כי "הנהלת אל-על חוסכת ופוגעת ב-600 נוסעים, בשעה שטייסי החברה מוכנים להטיס ברגע זה את כל הטיסות ובהם הטיסות לבייג'ינג, ניו יורק ויוהנסבורג. מאחר והנהלת אל על חכרה מראש 5 מטוסים נחותים, הכוללים צוותים זרים, נאלצים הנוסעים להסתפק במטוסי לאו-קוסט הכוללים צוותים זרים וטייסים עם הכשרה בלתי ידועה במקום לטוס במטוסי אל-על המורכבים עם צוות אוויר מקצועי וישראלי".

    מאל-על נמסר כי "השיבושים בטיסות הם תוצאה של התניות מצד טייסים לביצוע משימות, בעיקרן דרישה מוקדמת לפיצול טיסות – כלומר, סירוב לבצע את הטיסה הלוך וחזור ודרישה לבצע טיסה לכיוון אחד בלבד וחזרה כצוות לא פעיל, אשר מחייב הכפלה של ההוצאות לכל טיסה והכפלת שכרם – שלא על פי ההסכם, דרישה לקבלת מושב מנוחה במחלקת עסקים ועוד. פעולות אלה גורמות להגדלה משמעותית של הוצאות החברה, דווקא בעידן שבו התחרות מתגברת ועליה להפנות יותר משאבים לשירות נוסעיה. לא נאפשר לטייסים להעלות את שכרם בעשרות אחוזים שלא על פי ההסכם בדרכים עקלקלות ומניפולציות".



    0 תגובות