- רדיו קול חי - -

סערה • ת"ת בבני ברק לתלמידיו: "אסור להתחפש לרב עובדיה יוסף"

תחפושות הילדים בפורים כבר מזמן אינן בגדר תחפושות פורימיות בלבד. התחפושת מסמלת בעיני המחנכים ערכים. כך חשפנו בשנה שעברה את האיסור בתלמודי תורה שונים להתחפש לחיילים, על רקע חוק הגיוס. אך האם יתכן כי בעיר התורה מחרימים את זכרו של מרן פוסק הדור זצ"ל?

הורים בת"ת מרכזי בבני ברק המזוהה עם ה"מרביצי" – בני תורה ספרדים תלמידי הגאון הגדול הרב יהודה עדס, פנו לאתר 'קול חי', ובפיהם עדויות קשות. לדבריהם, תלמוד התורה (שמו שמור במערכת) אוסר על תלמידיו להתחפש בפורים לרב עובדיה יוסף.

בבדיקה שערכנו עם הורים נוספים עולה כי אכן ישנה הוראה בתלמוד התורה שלא להתחפש לרב עובדיה יוסף, לצד איסור להתחפש לשוטר או חייל.

גורם הנמנה על ה"מרביצי" מסביר ל"קול חי" כי מדובר בנושא רגיש. אך מציין שזה בדיוק כמו שבתלמוד תורה אשכנזי לא יתחפשו לרב עובדיה. לטענתו, לגיטימי והגיוני שלכל אחד יש דרך משלו, ורבנים משלו.

"אם תעבור בתלמודי התורה, תראה איזה תמונות יש על הקירות: החזון איש, הסטייפלר, זה הקו שלנו. ויש גם גדולי תורה ספרדים, כמו חכם יעקב עדס, וחכם עזרא עטיה", הוא אומר, "התלמידים גדלים בדרך מסוימת, ומה שהם רואים על הקירות זה מחלחל לראש, והם יודעים מה הקו המנחה, מה הדרך".

הגורם דחה בקלילות את טענות ההורים להחרמתו של פוסק הדור: "כל זה לא בא להוריד ולו במקצת מגדולתו של הרב עובדיה יוסף ח"ו. בדיוק כמו שבתלמוד תורה ספרדי לא יהיו תמונות של הרב שך, כי לכל אחד יש דרך ונתיב עליו הוא בונה את חינוך הילדים הגדלים בחממה".

בפניות שערכנו למנהל הת"ת הוא סירב להגיב.