בעקבות תחקיר אתר קול חי: "ראש אכ"א יבדוק את חדירת הרפורמים"

    "בחודשים האחרונים הגיע עו״ד יזהר הס להרצות בהתנדבות פעם אחת בהשתלמות בכירים מחצ״בים על נושא שנמצא בתחום התמחותו ואינו קשור לזרם הרפורמי באופן כזה או אחר"
    ארי וידר No Comments on בעקבות תחקיר אתר קול חי: "ראש אכ"א יבדוק את חדירת הרפורמים"

    לאחר שפירסמנו אתמול כי מלבד סוגיית הזקנים, מתקיימים שבתות חינוך במסגרתו מרצים אנשים שמזוהים לכאורה עם הרפורמים וגורמים שאינם אורתודוקסיים, מבטיח צה"ל כי יבחן שוב את הסוגיה

    צילום: יח''צ
    "בחודשים האחרונים הגיע עו״ד יזהר הס להרצות בהתנדבות פעם אחת בהשתלמות בכירים מחצ״בים על נושא שנמצא בתחום התמחותו ואינו קשור לזרם הרפורמי באופן כזה או אחר"
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה שנוצרה סביב מה שנראה כהצרת צעדי הרבנות הצבאית והחיילים הדתיים בצה"ל, מצליחה לסדוק במעט את החומות הנוקשות של הצבא.

    לאחר שפירסמנו אתמול כי מלבד סוגיית הזקנים, מתקיימים שבתות חינוך במסגרתו מרצים אנשים שמזוהים לכאורה עם הרפורמים וגורמים שאינם אורתודוקסיים, מבטיח צה"ל כי יבחן שוב את הסוגיה.

    "צה"ל מכרסם בכל ההתנהלות האורתודוקסית שלו"

    מדובר צה"ל נאמר לאתר 'קול חי' כי "הפעילות המתקיימת בצה״ל, שעוסקת בתחום הזהות הישראלית יהודית, מציגה את כלל התפיסות והגישות באופן המאפשר הזדהות ושילוב של כלל החיילים המשרתים ללא הדרה ותוך שמירה על ממלכתיות. בקורס רס״נים מתקיימות הרצאות על ידי גורמים ממגוון דעות וזרמים ביהדות וביניהם אורתודוקסים, חרדים, חילוניים ועוד, כאשר אין מקום בולט לזרם אחד על פני האחר. לאור סוגיות שעלו בנוגע לשבתות החינוך בצה״ל החליט קח״ר לבחון מחדש את פעילותן והמלצות בנושא יעלו בתקופה הקרובה לאישור ר׳ אכ״א."

    בנוגע לטענה כי מי שהרצה בצה"ל היה בין היתר מנכ"ל התנועה המסורתית עו"ד יזהר הס, שבמקרה או שלא נשוי לראש מחלקת חינוך בצה"ל, נמסר כי "בחודשים האחרונים הגיע עו״ד יזהר הס להרצות בהתנדבות פעם אחת בהשתלמות בכירים מחצ״בים על נושא שנמצא בתחום התמחותו ואינו קשור לזרם הרפורמי באופן כזה או אחר".

    כזכור אתמול האשים רב צבאי בכיר את צה"ל בשיחה עם אתר 'קול חי' ואמר כי "הצבא מכרסם אט אט בכל ההתנהלות שלו מול החיילים מבחינת אורתודוקסית".

    לדברי רב צבאי בכיר "העברת אגף התודעה היהודית מהרבנות היא חלק מהליך מתמשך ומתוכנן היטב להפוך את הצבא למשהו הרבה פחות אורתודוקסי משהיה, ולאפשר בין היתר לרפורמים דריסת רגל משמעותית".

    לטענת גורמים ברבנות הצבאית, מחויב כל חייל אשר בדרכו להפוך לרב סרן, להשתתף בקורס חובה במסגרתו מופיע גם יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, ובעלה של רמ"ח חינוך בצבא.

    לידי אתר 'קול חי' הגיעו עדויות על שבתות גיבוש שבו משתתפים חיילים וקצינים בשיתוף עם מכללות הנתמכות בידי הקרן החדשה לישראל וגופים נוספים המזוהים בין היתר עם הרפורמים לכאורה. לדברי גורמים שהשתתפו בשבתות הגיבוש, מרצים במהלך השבת גם גורמים רפורמים ובכך למעשה מתבצעת לכאורה כפיה רפורמית. "חיילים נהנים לצאת לשבתות חופש, אבל לא בהחלט מודעים שישמעו שם רפורמים בניגוד להשקפת עולמם" אומר אחד המשתתפים.



    0 תגובות