קובי פינקלר יוצא למסע עם שני גלגלים וזוג פדלים • מסלולי אופניים ברחבי ישראל

    יוסי ברויער Comments Off on קובי פינקלר יוצא למסע עם שני גלגלים וזוג פדלים • מסלולי אופניים ברחבי ישראל
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    מושג חדש בטיולי ארץ ישראל. טיולי אופניים. טיול אישי, זוגי (אב ובנו לדוגמא) או טיול משפחתי. נסו גם אתם. זה מתאים לכולם.

    מתי דיוושתם לאחרונה בשבילי ארץ ישראל? בין הנוף המוריק של מרחבי ההרים והעמקים, בינות לעצי רימון ומטעים, בינות לשבילי נוף הפורסים מולכם את תכול הים ותכול השמים מעל, בינות לעצי פרי שעכשיו בקיץ עומדים בשיא פריים או בינות לשבילי האספלט הרבים שפותחו באחרונה בערים רבות ברחבי הארץ.בינות לכל אלו בחרנו עבורכם מספר מסלולי אופניים, מותאמים למשפחה, לפרט ולקבוצה.

    ראשית עצה. בתקופה זו של השנה לכו לשונה. צאו לרכיבה ולטיול או בשעות הבוקר או בשעות בין הערביים והערב. זו פשוט קסום ובעיקר שונה.

    אופניים בפארק דרום (צילום: קובי פינקלר)

    דיווש בין ת"א לירושלים


    שביל האופניים הארוך בארץ נחנך באחרונה והוא מחבר בין בירת ישראל ירושלים לבין העיר העברית הראשונה. אין צורך לדאוג. לא מצפים מכם לגמוע את כל 126 הק"מ. קחו כל פעם קטע אחד.
    השביל החדש מחולק ל-4 קטעים, שבראשם 5 מבואות. בצפון נמל תל אביב צמוד לגני יהושע, בכניסה לגן לאומי תל אפק, במצפה מודיעין, בבית שמש – ליד מחצבות נשר ובחניית גן החיות התנ"כי בירושלים. מדוושים בעלי כושר יוכלו לעשות את המסלול כולו וחזרה ואילו מי שיתקשה בכך, יוכל לחזור את הדרך מירושלים חזרה למרכז ברכב. השביל עובר לאורך נחל ירקון, ציר הגבעות, יערות בן שמן – מודיעין, יערות גזר ונחשון (המגינים), פארק שהם, מרכז קק"ל באשתאול, אנדרטת אלכסנדרוני, נחל שורק ומצפה הראל – עד ירושלים העיר עצמה.
    מסלול האופניים עובר בנופי נחל זורם, ביערות קק"ל, בין שדות ובחורשים טבעיים. ההכוונה בשביל מבוססת על סימון שבילים קיים, ומעת לעת בסימון ייעודי לשביל האופניים הזה – צבע שחור-לבן המסומן על אבנים גדולות שהובאו למקום במיוחד לשם כך.

    מסלול אופניים בהרי יהודה (צילום: קובי פינקלר)

    גידי בשן, רכז קהילה ויער בקק"ל ורוכב אופניים מנוסה, ממליץ שלא לנסות להתגבר על השביל כולו במכה אחת "רק יחידי סגולה מסוגלים לעמוד במשימה כזו, מה גם שהסיום כרוך במעלה תלול למדי. רוכבים בעלי כושר גופני גבוה יוכלו לגמוע את השביל ביומיים, אבל מי שרוצה גם למצות את ההנאה מהאתרים היפים שבדרך, כדאי לו לסמן בלוח השנה שלושה או אפילו ארבעה ימים למילוי המשימה" מסביר המומחה. קק"ל גם הפיקה גיליון ובו תצלום אוויר המפרט את תוואי השביל ומציע הסברים על האתרים שלאורכו.

    בשבילי הכרמל

    בכביש היורד ממושבת הברון זכרון יעקב לבנימינה ממוקמת לה כמטחווי קשת מציר הדרך, פינת חמד "גן אהוד". לא אהוד מנור הוא המונצח כאן אלא בן המושבה שנפל בקרב, אבל טיול האופניים היוצא מכאן הולך בעקבות המשורר אהוד מנור, בעקבות נופיו ואתריו של האזור ובעקבות הטבע. חיים כהן, חקלאי לשעבר נטש את עסקי החקלאות לטובת האופניים. מפעל חיים (תרתי משמע) הוא עשה כאן. מפות ומסלולים, קלטות ומנגינות ואפילו כיבוד קר בחיק הטבע. רק תבואו , תדוושו ותיהנו. הרכיבה משרה רוגע ושלוה. המאמץ שווה כל רגע. פרטים: חיים כהן 052-4559052

    מסלול האופניים בכרמל (צילום: קובי פינקלר)

    שבילי שפיר


    יערות רבים עוטפים את האזור הנרחב הזה, במועצה האזורית שפיר. יער שחריה, יער המלאכים, יער חרובית ועוד. אז איך מחברים ביניהם? ישבו אנשי הקק"ל עם אנשי התיירות ומצאו פתרון. הקמת שבילי אופניים. המומלץ בהם הוא מסלול האופניים המעגלי "דרך נחל גוברין", המתחיל בחורשת קק"ל, שבכניסה למושב שפיר.מסלול האופניים, שתוכנן על ידי יפתח סהר, מתאים לרכיבה משפחתית ומיועד לרוכבים באופני שטח, מכל הגילאים. אורך המסלול המלא – כ- 18 ק"מ. וניתן לרכוב גם חצי מסלול. השביל עובר לאורך חלק מנחל גוברין, המתאפיין בריבוי קני סוף ובין שדות חקלאיים של חקלאי האזור, שחלקם לפחות ברכתם ליוזמה. רוצים דווקא ללכת ברגל ? זו בהחלט החלטה נבונה ו.. בריאה. בין המושבים, היערות והשדות מגוון מסלולי הליכה באורך שנע בין 2.5 ק"מ ל- 8 ק"מ. למידע נוסף: 050-6696585

    שפיר (צילום: קובי פינקלר)

    באחת מהפינות במסלול יער עצי הקיסר או כפי שהוא מוכר עצי הפאולוניה. הליכה או דיווש בתוך החורשה או היער, מוסיפה נופך והרגשה שונה.

    ובדרום סימונים בשטח מפלסטיק ממוחזר

    אופנים בהר הנגב בין יעלים (צילום: קובי פינקלר)

    קרדיט מגיע למועצה אזורית רמת נגב שסימנה והסדירה עד היום כ 120 ק"מ של מסלולי אופנים ולראשונה בארץ סימנה המועצה האזורית חמישה מסלולי אופניים באורך כולל של 50 ק"מ מפלסטיק ממוחזר. השלטים בוצעו על ידי חברת אביב מרמת חובב ולצורך השלטים מוחזרו 2.5 טון פלסטיק שנאספו מ 730,000 פקקי בקבוקים. המסלולים החדשים מחברים בין אזורים שונים ברחבי המועצה ומאפשרים לרוכבי האופנים ברמות השונות לקבל רכיבה איכותית וחווייתית. זאת ועוד. בין קיבוץ משאבי שדה והיישוב אשלים סומן שביל לאורך הדרך המנדטורית ותוואי הרכבת התורכית ושמורת החולות. כמו כן חודש סינגל פארק גולדה וקיבוץ משאבי שדה חובר לקיבוץ שדה בוקר במסלול cross country המשלב סינגלים יפים, מעבר בעץ חרוב עתיק ונדיר ותצפיות מרכס בוקר.ומסלול אופניים בינות ליעלים כבר חוויתם?
    פרטים : 08-6553350



    0 תגובות