הראשל"צ הגר"י יוסף: "מצווה להלשין למשטרה על נהגים שמשוחחים בפלאפון" • צפו

    דוד לזר 1 Comment on הראשל"צ הגר"י יוסף: "מצווה להלשין למשטרה על נהגים שמשוחחים בפלאפון" • צפו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה בתחילת השבוע שעבר, שבה נהרגו ששת נוסעי קו 402 שהיו בדרכם מירושלים לבני ברק – עלתה אמש (מוצ"ש) בשיעורו הקבוע של הראשל"צ הגר"י יוסף בבית הכנסת היזדים בירושלים.

    בין דבריו אמר הראשל"צ הגר"י יוסף כי בניגוד למה שרבים חושבים, צריך לדווח למשטרה על מקרים של נהגים שמשוחחים בטלפון בעת הנהיגה, "זה פיקוח נפש", אמר הראשל"צ.

    לדברי הרב יוסף, מצווה למסור את פרטיו של אדם "שמשחק בטלפון בזמן נהיגה למשטרה, ומצווה להלשין על דבר כזה כדי למנוע את התאונות האלה".

    הרב הסביר כי "אם אתה רואה נהג שנוסע, עוקף מימין, עוקף משמאל, משתולל בכביש, מיד תעקוב אחרי המספר שלו ותטלפן למשטרה. מצווה להגיד".

    כמו"כ, הבהיר הרב בשיעורו אמש כי "אם יש שכן שמבקש רישיון או לומד נהיגה והוא מכיר אותו, והוא שתיין גדול השכן הזה, כל הזמן שותה, וינהג שתוי, מותר להלשין עליו למשרד הרישוי".

    על מקרים של מחלת הנפילה – אמר הרב יוסף כי "כל שכן אם שכן שלו יש לו חס ושלום חולי הנפילה, מותר לטלפן למשרד הרישוי ולומר להם שפלוני יש לו מחלת הנפילה, חס ושלום הוא באמצע הנהיגה יכול לקבל התקפה".

    "כמה זה חשוב שאדם ילמד טוב את חוקי התעבורה. ראינו השבוע מה שקרה, איזה אסון כבד", אמר הראשל"צ בפני עשרות אלפי צופי הלווין, "מה, אני יהיה מוסר? זה פיקוח נפש הדברים האלה. תהיה מוסר".

    צפו בתיעוד דבריו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      המילה להלשין היא לא המילה הנכונה, כי משתמעת ממנה משמעות שלילית.
      נכון להשתמש במילה "לדווח" למשטרה.
      ככה זה כשמדובר בהצלת נפשות