- רדיו קול חי - -

בעקבות התאונה הקטלנית: השר כץ: "תתקינו מערכות מצילות חיים בכלי הרכב"

בעקבות התאונה הקטלנית אמש (ראשון) בכביש 1 שבה נהרגו ששה בני אדם, הורה שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ למנכ"ל משרדו לפעול לזירוז התקנת מערכות מצילות חיים בכלי הרכב.

כבר לפני כשבועיים נחתמה תקנה חדשה המחייבת אוטובוסים ומשאיות להתקין מערכות מצילות חיים של בקרת סטייה מנתיב וניתור מרחק מלפנים, החל מ-1 בנובמבר 2016.

מלשכת השר כץ נמסר כי "משרד התחבורה יפעל מול האוצר לתמרץ בעלי רכב שיתקינו את המערכות לפני ה-1 בנובמבר".

במשרד התחבורה התייחסו לתאונת הדרכים הקטלנית ואמרו כי "תנאי הדרך בכביש 1 שבו אירעה התאונה היו אופטימליים. מדובר בטעות אנוש, ומערכת בטיחות של סטייה מנתיב עשויה היתה למנוע את התאונה".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", מתחילת השנה נהרגו 45 בני אדם בתאונות דרכים שמצטרפים ל-355 בני האדם שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2015. זו השנה השלישית ברציפות שמדינת ישראל נכשלת במאבק בתאונות הדרכים ורושמת עלייה במספר ההרוגים כאשר כל המדינות המתקדמות מצליחות לצמצם ולהוריד את מספר ההרוגים מתאונות דרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "עוד כמה בני אדם צריכים להיהרג עד שהמדינה תתעורר ותטפל במכת המדינה – תאונות הדרכים? אני קורא לראש הממשלה להתערב ולקחת את הנושא תחת אחריותו, כמו שנושא הגז חשוב לו והוא מתערב ומלווה את הנושא מקרוב הוא חייב כבר מחר לדרוש הסברים ולכנס דיון חירום בממשלה".

לדברי אבואב, "המדינה יודעת לטפל באירועי טרור ומשקיעה בכך משאבים רבים אבל היא מזניחה את הטרור בכבישים. טעויות אנוש תמיד יהיו על הכביש, אבל לא כל טעות חייבת להסתיים בגזר דין מוות. כל משרדי הממשלה חייבים לשלב כוחות וראש הממשלה חייב לקיים דיון בממשלה בדיוק כמו שהוא עושה בכל יום ראשון. לא תמיד רק הנהג אשם גם למדינה יש אחריות".