חציית קו אדום • מחאה חריפה על זלזול מחפיר בקדשי ישראל

    ארי וידר 1 Comment on חציית קו אדום • מחאה חריפה על זלזול מחפיר בקדשי ישראל
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תוכנית הסאטירה ארץ נהדרת המשודרת בערוץ 2 כבר פגעה בעבר ברגשות דת עם סאטירה לא מוצלחת, אולם נדמה שבמערכת התוכנית חצו קו אדום כאשר עשו שימוש בבית כנסת לצורך צילום מערכון לתוכנית.

    במסגרת צילום פרומו שנעשה עבור התוכנית, הגיעו השחקנים לבית כנסת וצילמו את המערכון מול ספר תורה פתוח.

    צילום המערכון בבית הכנסת עורר שאט נפש וגרם לרבנים הראשיים לישראל לפרסם הודעת גינוי מיוחדת.

    לכידה

    בהודעה נאמר כי "הרבנות הראשית לישראל, הרבנים הראשיים והשר לשירותי דת מגנים בתוקף את השימוש בספרי תורה ובבית כנסת לצרכי בידור בתוכנית סאטירה. בית כנסת הוא בית תפילה וספרי התורה הם בעלי הקדושה הגבוהה ביותר ביהדות. יהודים, במשך כל הדורות, מסרו נפשם כדי שלא לפגוע בקדושתם. אזרחי ישראל הפוקדים את בית הכנסת לתפילה או ללימוד, חשים, מעבר לקדושה ההלכתית, יראת כבוד וחשיבות ייחודית למקום ושימוש זול מהסוג הזה הוא בגדר חציית קו אדום ומעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא. אנו מצפים  מאחרים שגם אם אינם מתפללים יכבדו את הציבור ורגשותיו".

    רמי דויטש, גבאי בית הכנסת שבו צולם המערכון אמר לתקשורת כי בית הכנסת קיבל תשלום סמלי על הצילום וכי אם היה יודע שהדבר יפגע ברגשות אנשים לא היו מאפשרים זאת.

    בהפקת "ארץ נהדרת" אמרו בתגובה כי "התמונה צולמה לרגל תחילת העונה ה-13 ו'חגיגות הבר-מצווה' של התוכנית. לכן, באופן טבעי נבחר המקום שבו כלל עם ישראל מציין את האירוע. מי שמחפש פרשנות אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לצעריני לפני שבוע יצא קליפ סאטירי מ"חרדים" שביזיו ספר תורה, אז למה הם לא יעשו את זה?