- רדיו קול חי - -

עם ישראל מודיע בתדהמה!

אחרי ההלם והתדהמה מהכניעה של נתניהו לרפורמים, יש לבצלאל קאהן הצעה פרקטית: להתעשת מהר ולהעתיק את כל הטקסים הממלכתיים והצבאיים – מהכותל המערבי לכותל המעורב והשוויוני.

כמו כל עם ישראל, קיבלתי לפני ימים אחדים בתדהמה את הידיעה על הכניעה הממשלתית לרפורמים, בכעס ובכאב רב. אין יהודי שלא דווה לבו למשמע הידיעה על שהרפורמים וגרורותיהם – אלה שגרמו להתבוללות העגומה והכאובה ביותר מזה שנות דור – קיבלו פיסת קרקע בשטח העוטף את המקום המקודש ביותר לעם היהודי. יותר מכך, הזעם הוא גם על ההכרה הרשמית שהממשלה העניקה לקבוצות האלה.

על זה היה דווה ליבנו.

האמת, שמזמן התייאשנו ממדינת ישראל החילונית. כל עוד נותנים לנו, ציבור שומרי המצוות, את חלקת האלוקים הקטנה שלנו לקיים בה את מצוות התורה, דיינו. נמשיך, בשמחה רבה, לנסות ולקרב כל יהודי לאבינו שבשמיים, אבל מהמדינה וממנהיגיה (שנכנעים ללא קרב לרפורמים ולכסף שלהם) התייאשנו לגמרי.

אבל אם כבר הגענו עד הלום, עד לביזיון הנוראי הזה סמוך לכותל המערבי, אני סבור שעלינו להתאושש ולהתעשת מהר מאד, להפסיק להתבכיין. שלב ההלם, התדהמה והזעזוע צריך לחלוף במהירות, ולהלן ההצעה הפרקטית והמעשית ביותר למדינת ישראל:

ובכן, עד שהענקתם לרפורמים, הקונסרבטיבים ושאר ירקות, את השטח הנרחב + תקציבים + עמותה + רבאיי (או רבה) לניהול ה"כותל" שלכם, אני סבור שזו ההזדמנות לנקות את רחבת הכותל המערבי, המקום הקדוש והיקר לנו, מכל מה שהעמסתם עלינו בשנים האחרונות.

כך למשל, בטח נשמח לשמוע שטקסי ההשבעה של חיילי צה"ל יועברו לרחבת הכותל המעורבת והשוויונית, כיאה וכיאות לצבא מעורב ושוויוני.

כך נשמח לדעת שכל הטקסים הממלכתיים והחילוניים שמתקיימים ברחבת הכותל המערבי יועברו מהמקום הקדוש שלנו היהודים, למקום המעורב של הרפורמים, הקונסרבטיבים וממשלת נתניהו.

נ.ב. אני בטוח שציבור מסורתי גדול מאד יתנגד להצעה הזו, ולו בגלל הרגשת הקירבה לשכינה שלא זזה מעולם מהכותל המערבי. לא לחינם גברים ונשים מסורתיים מגיעים לכותל המערבי, ולא מוכנים לראות דבר כזה "כותל מעורב". הם ימשיכו תמיד לעמוד מאחורי המחיצה עם סידור התפילה וספר התהלים, כי הם יודעים לכבד. זה מה שמחמם את הלב, זו הסיבה שההצעה לעיל לא תיושם, כי העם חזק מאד, חזק הרבה יותר מאלה שנכנעים לרפורמים. וזו גם ההוכחה על הניתוק ההולך וגובר של האוחז בהגה השלטון, מרחשי לב הציבור במדינה.