עם ישראל מודיע בתדהמה!

    בצלאל קאהן 5 Comment on עם ישראל מודיע בתדהמה!
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי ההלם והתדהמה מהכניעה של נתניהו לרפורמים, יש לבצלאל קאהן הצעה פרקטית: להתעשת מהר ולהעתיק את כל הטקסים הממלכתיים והצבאיים – מהכותל המערבי לכותל המעורב והשוויוני.

    כמו כל עם ישראל, קיבלתי לפני ימים אחדים בתדהמה את הידיעה על הכניעה הממשלתית לרפורמים, בכעס ובכאב רב. אין יהודי שלא דווה לבו למשמע הידיעה על שהרפורמים וגרורותיהם – אלה שגרמו להתבוללות העגומה והכאובה ביותר מזה שנות דור – קיבלו פיסת קרקע בשטח העוטף את המקום המקודש ביותר לעם היהודי. יותר מכך, הזעם הוא גם על ההכרה הרשמית שהממשלה העניקה לקבוצות האלה.

    על זה היה דווה ליבנו.

    האמת, שמזמן התייאשנו ממדינת ישראל החילונית. כל עוד נותנים לנו, ציבור שומרי המצוות, את חלקת האלוקים הקטנה שלנו לקיים בה את מצוות התורה, דיינו. נמשיך, בשמחה רבה, לנסות ולקרב כל יהודי לאבינו שבשמיים, אבל מהמדינה וממנהיגיה (שנכנעים ללא קרב לרפורמים ולכסף שלהם) התייאשנו לגמרי.

    אבל אם כבר הגענו עד הלום, עד לביזיון הנוראי הזה סמוך לכותל המערבי, אני סבור שעלינו להתאושש ולהתעשת מהר מאד, להפסיק להתבכיין. שלב ההלם, התדהמה והזעזוע צריך לחלוף במהירות, ולהלן ההצעה הפרקטית והמעשית ביותר למדינת ישראל:

    ובכן, עד שהענקתם לרפורמים, הקונסרבטיבים ושאר ירקות, את השטח הנרחב + תקציבים + עמותה + רבאיי (או רבה) לניהול ה"כותל" שלכם, אני סבור שזו ההזדמנות לנקות את רחבת הכותל המערבי, המקום הקדוש והיקר לנו, מכל מה שהעמסתם עלינו בשנים האחרונות.

    כך למשל, בטח נשמח לשמוע שטקסי ההשבעה של חיילי צה"ל יועברו לרחבת הכותל המעורבת והשוויונית, כיאה וכיאות לצבא מעורב ושוויוני.

    כך נשמח לדעת שכל הטקסים הממלכתיים והחילוניים שמתקיימים ברחבת הכותל המערבי יועברו מהמקום הקדוש שלנו היהודים, למקום המעורב של הרפורמים, הקונסרבטיבים וממשלת נתניהו.

    נ.ב. אני בטוח שציבור מסורתי גדול מאד יתנגד להצעה הזו, ולו בגלל הרגשת הקירבה לשכינה שלא זזה מעולם מהכותל המערבי. לא לחינם גברים ונשים מסורתיים מגיעים לכותל המערבי, ולא מוכנים לראות דבר כזה "כותל מעורב". הם ימשיכו תמיד לעמוד מאחורי המחיצה עם סידור התפילה וספר התהלים, כי הם יודעים לכבד. זה מה שמחמם את הלב, זו הסיבה שההצעה לעיל לא תיושם, כי העם חזק מאד, חזק הרבה יותר מאלה שנכנעים לרפורמים. וזו גם ההוכחה על הניתוק ההולך וגובר של האוחז בהגה השלטון, מרחשי לב הציבור במדינה.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אדון מימרן, חזור בך!!
      בעקבות הסערה שעוררו דברי הגרש"מ עמאר שליט"א, הייתי מבקש לחדד איזו נקודה קטנה, זוית-ראיה נוספת, שיש בה גם כדי להשמיע מקולם ומרחשי-ליבם של רבים מהציבור שכאבו את בזיון כבוד התורה של רבה הראשי של ירושלים שליט"א.​
      צאו וראו באיזה עולם שקר אנו חיים: הרב האמיץ היחיד שמדבר ונלחם נגד הרפורמים אותו הופכים לרפורמי…!!
      האם מישהו פה השתגע?

      אגש ישר לעצם הענין, חשוב להבין שהכל ענין של מבט והסתכלות. הכל תלוי אם אתה המאזין אוכל את מה שהשדרן המנוסה והמתוחכם מנסה להאכיל אותך שהרב עמאר הוא "סתם אברך" במקרה הטוב, או ת"ח ממוצע במקרה היותר-טוב, ולכן מיד כל מי ששומע מה אמר הרב, מתקומם ומזדעק איך נאמרו דברים שכאלו על-ידו.
      אבל אם נסתכל על הגאון הרב עמאר, במבט שראוי לו, וכפי שאותם שדרנים עצמם היו מסתכלים עליו שנים רבות, עד רגע לפני ה"משבר" עם הרב מרן זצ"ל, כגדול בתורה בקנה-מידה לא רגיל, בעל שיעור-קומה שמאחוריו עומדות 35 שנות פסיקה והוראה בנושאים הכבדים ביותר בתורה, הרי שפתאום נבין שהרב עמאר כרב וגדול בישראל יכול לחוות דעה אחרת מאשר חשב רב פלוני או אלמוני, והדרך שלו להגיד את מה שהוא חושב לא חייבת להיות לפי "ההבנה" וסגנון החשיבה של השדרן והמראיין, אלא אך ורק לפי מה שהוא בגדלותו חושב, ואם הוא חושב שדברי אותם רבנים שפסקו להתיר תמוהים, לו זכות הביטוי לומר שהדברים צ"ע, ושכנראה אותו רב אמר את הדברים בשעת חולשה או חולי. וכפי שגם בגמ' מצאנו לא אחת ולא שתיים שימשו לשונות שכאלו, בין החכמים, ומה בכך אם הגרש"מ עמאר השתמש בביטוי תלמודי ידוע. כל שדרן מתחיל אם רק היה רוצה, היה מבין לבד שפירוש הדברים של הרב עמאר, הוא בעצם ביטוי עתיק שמובא בגמ', כאשר רב אחד ביקש לחלוק על דברי חברו או אפילו רבו, שהיו נראים לו תמוהים ומופקעים, בזה הלשון: אמר רב ששת: אמינא, כי ניים ושכיב רב אמר להאי שמעתתא (יבמות כד:).
      רב ששת היה כידוע תלמידו של רב, ועכ"ז הוא "מעיז" להתבטא ולומר שרב פסק דבריו מתוך עייפות ובחוסר ריכוז, איפה מימרן שיקים קול זעקה???
      אכן, לא כל תגרן בשוק או שדרן ברדיו יכול להתבטאות כך, אבל הראשון לציון שנסמך עוד ע"י גדולי הדור הקודם כאב בית הדין הגדול וראב"ד, יכול להתנסח בדרך שהוא בוחר. ותו לא מידי.
      ומה שהכי הפליא אותי בשידור שלו במהדורת הערב, שדוקא אותו שדרן שחירף נפשו בעבר עוד ב"קול ברמה" כנגד הבליהם והגיגיהם של רבינוביץ&ובלוי בשעתו כשתקפו את הרב עמאר [ומרן הרב עובדיה] על הגיורים לפני שלש-ארבע שנים, פתאום מסכים איתם לגמרי, מקשיב בשתיקה וממלא פיו מים.
      והכל כמובן תוך חיפוי יפה-יפה, שהוא כמובן בכלל לא מתערב ומקפיד שלא לדבר על גדול"י, הוא כמובן איש טוב, לא תוקף ולא עוקץ ולא מתערב, בסך-הכל רק משמיע את הרב עמאר הלוך-חזור 3 פעמים, ומביא את אלקסלסי לפינה, והכי מעצבן שהוא בן-אדם שבדרך-כלל נזהר [או מציג עצמו ככזה] שלא לדבר על גדול"י, אבל פתאום כשזה מגיע לרב עמאר, הוא שכח, ונותן לעיתונאים ריקים לתקוף רב בישראל. בשידור. דבר שלא היה לו תקדים!!!

      אז לסיכום, הרב עמאר, בסך-הכל אמר, שדברי הרבנים שהתירו (מי שזה לא יהיה, הרב נבנצל, או אפילו הרב שטיינמן) מאוד תמוהים לפי דעתו והבנתו, והדרך שלו לחלוק עליהם, היא לא לבוא ולומר: "אני חולק עליהם" וזהו, אלא להשתמש בסגנון תלמודי מקובל, ולומר, "כנראה אמרו זאת בחוסר שימת לב".
      יכול להיות שזה ישמע תירוץ עלוב, אבל ברור שהכל לפי ההסתכלות שלך על הרב עמאר. אם הרב עמאר בשביל הוא סמל התורה, הענווה והצדקות, הרי שאז הכל היה מ צא וחשוב, אילו ביטוי זה היה יוצא מפיו של מרן הרב עובדיה, הרי שמימרן עצמו היה נעמד על הרגליים האחוריות, כדי להסביר את מרן, אז מה עכשיו, בגלל שהרב עמאר לא הולך בתלם שלך, אדון מימרן, מותר לך לבזות ולהשפיל בצורה שאין ולא היה לה אח ורע, עד כה בתקשורת החרדית?

      ועוד משהו, יכול מאוד להיות, ואני אומר זאת אך ורק על דעתי, שהרב עמאר, רוצה, מתכנן, חושב להוציא מכתב הבהרה שהדברים לא הובנו כראוי ולא התכוון חלילה וכו', ובכך לסגור את הסיפור, האם אתם אנשי התקשורות הנכבדים, לוּ הייתם רוצים, לא הייתם יכול לדאוג שיצא מכתב כזה עוד לפני שהדברים יצאו משליטה?! או שהיה לכם מאוד נח ונעים ונחמד באוזן שהדברים יצאו משליטה וסוף-סוף מישהו יכול לבוא ולתקוף קצת את הרב העקשן הזה שלא הולך ב"תלם" של דרעי…

      אחתום ואומר: לא זכיתי להיות תלמידו של הגר"ש עמאר, וגם לא מקורבו. ולכן למי שקרא וחשב שהדברים נכתבו ובאו מזוית של "תלמידו", אז כדאי שיקרא שוב. כי זה ממש לא כך. ואפשר לומר שאני מקורב לרב יצחק יוסף, יותר מאליו.

      אני ספרדי שעוקב אחרי הציבור הספרדי ומנהיגיו הרבה שנים, ולכן פשוט נדהמתי לשמוע את מימרן שידע טוב מאוד להסביר אותו בשעתו בעידן גיורי צה"ל, מחפש ומוצץ בכח היום את אותם אשכנזים שחירפו את מרן בשעתו, האם הכל עובד לפי הזמנת הבוס…?

    2. 3

      כותב יפה מאד, איזה רהיטות, איזה נועם. מיוחד

    3. 2

      טעות חמורה. אחד התנאים בהסכם הוא שלא יהיה שם מצלמות כדי שאף אחד לא ידע מהם, וכעת אתה רוצה בכוח לפרסם אותם? הרי זה מה שהם רוצים!!