הגר"מ מאיה: "החילונים גרמו לחורבן והתיקון שלהם – שיבנו את הארץ"

    דוד לזר 1 Comment on הגר"מ מאיה: "החילונים גרמו לחורבן והתיקון שלהם – שיבנו את הארץ"
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת חכמי התורה רבי משה מאיה התייחס הערב (חמישי) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' להסדר שקיבל את אישור הממשלה על חלוקת רחבת הכותל המערבי והענקת מקום קבוע ל'נשות הכותל' ולרפורמים.

    לדברי הגר"מ מאיה, "התוכנית הזו לא תצלח, אין מה לדאוג, הקב"ה שומר על ארץ ישראל", לדבריו, למה בחו"ל הרפורמים מצליחים ובארץ ישראל אין להם דריסת רגל? כי כאן זה מקום שהתפתח שלא כדרך הטבע, וזה בגלל מה שכתוב שהמשיח לא יכול לבוא על ארץ ריקנית, ולכן ארץ ישראל תבנה ותהיה יפה פורחת בכדי שנקבל את המשיח, אבל לרפורמים לא תהיה כאן דריסת רגל".

    בהמשך הביא הרב מאיה את דברי הזוהר שלדבריו אומר כי "החילונים היו בחורבן והם גרמו לחורבן, והתיקון שלהם הוא שיבנו את ארץ ישראל, ככה כתוב בזוהר על הבריונים ששרפו את האוצרות ואת המחסנים בכדי שהעם ירעב ויצא לקרב".

    עוד הוסיף על הרפורמים כי "הם הורסים את היהדות, והארץ תקיא אותן והם לא יצליחו, ולא משנה כמה ינסו לשחד את ראש הממשלה".

    האם לנו הציבור – כדאי לעשות פעולות למניעת כניסת של הרפורמים? "להרבות במחלוקות לא מועיל כלום, רק תפילה לקב"ה תועיל, ואז כולם יבינו שאין להם מקום בארץ ישראל, כאן זה ארמון המלך ובארמון לא מתחילים עם המלך", אמר הרב מאיה.

    מה דעת הרב על הטענה שהמתווה שאושר הוא הרע במיעוטו וכי זה עדיף מאשר הענין יבוא לבג"צ? "תעשה לי טובה אל תתן לי לדבר על הבג"צ, ותשאיר אותנו במה שדיברנו", עוד הוסיף כי "תדע כלל, אין בכלל דעת תורה בכל בתי המשפט ואם אדם דן לפי ראות עיניו לפי המצב רוח שלו באותה שעה, הוא לא יכול לכוון לאמת, כי השוחד יעוור עיני חכמים".

    בהמשך עסק הדיון עם הרב מאיה סביב סוגיית 'אמונת חכמים', ועלתה טענותיהם של אנשים שגדולי ישראל לא יכולים חלילה לברר את האמת לגמרי וכי הגבאים לא מדייקים בפניהם, "זו פגיעה קשה בדעת התורה, לא יעלה על הדעת שרב יפסוק דעת תורה מבלי שהוא יודע את כל הצדדים. הרב שך פעם אמר 'כשהייתי צעיר בדקתי את כל הצדדיים אבל כעת כשאני זקן אני לא מחליט", אמר הרב מאיה.

    "כמה הרב עובדיה חקר, הוא היה 40 שנה דיין, חקר את כל הצדדים ואחרי הכל בקושי הוציא פסק", מספר הרב מאיר, "פעם באתי עליו, והיה עסוק בהיתר עגונה, והוא אמר לי "כעת אני מחייך אבל 10 לילות לא ישנתי, הייתי על הספרים", כל גדולי ישראל ככה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זאת הכותרת? מה אתם מחפשים רבנים כמו אתרים חילונים?