"צדק מאוחר" • בגרמניה נפתח משפטו של נאצי בן 93

    "בקשתה האחרונה הייתה שאשרוד ואספר את האמת על מה שקרה לנו. אין בי שנאה, אך זה מרגיש צודק לראות את האדם הזה, שעבד שם בזמנו, עומד למשפט"
    ישראל פריי No Comments on "צדק מאוחר" • בגרמניה נפתח משפטו של נאצי בן 93

    ריינהולד הנינג הוא אחד מתוך ארבעת נאשמים שיעמדו בקרוב לדין על חלקם ברצח היהודים בשואה • "בקשתה האחרונה הייתה שאשרוד ואספר את האמת על מה שקרה לנו", מספרת ניצולה שהגיעה להעיד

    "בקשתה האחרונה הייתה שאשרוד ואספר את האמת על מה שקרה לנו. אין בי שנאה, אך זה מרגיש צודק לראות את האדם הזה, שעבד שם בזמנו, עומד למשפט"
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ריינהולד הנינג, שומר לשעבר באושוויץ, היה בן 18 כשהתנדב ל-SS הנאצי. שמו נקשר ברצח של לא פחות מ – 170 אלף בני אדם. בתקופה הקרובה, שרידים ממחנות ההשמדה יגיעו מכל העולם בכדי להעיד נגד הנאצי הקשיש, באחד המשפטים האחרונים שיתקיימו לפושעי מלחמת העולם השנייה.

    העמדתו לדין של הנינג, הוא חלק ממשפטם של שלשה גברים ואשה אחת, קשישים שחצו את גיל ה – 90, שעומדים בימים אלו לדין בגרמניה, בגין חלקם ברצח יהודים בשואה, בשירות המפלגה הנאצית. המשפטים צפויים להימשך זמן רב, וגילם המתקדם של הפושעים מקשה על ניהול משפט תקין.

    הנאשם הראשון, ריינהולד הנינג, היה בן 20 כשהחל את שירותו הפעיל כשומר במחנה ההשמדה אושוויץ. הוא העיד שהתנדב מרצונו לשרת כלוחם SS שנתיים קודם לכן, וכי השתתף בקרבות במזרח אירופה בשלבים הראשונים של המלחמה לפני שהועבר לשרת באושוויץ בחורף 1942.

    "אני ניצלתי, אך עד היום אינני יודעת בוודאות כיצד נהרגה אימי", אמרה ארנה דה-ווריאס, אחת מתוך 38 ניצולים וניצולות שהצליחה התביעה הגרמנית לקבץ, "בקשתה האחרונה הייתה שאשרוד ואספר את האמת על מה שקרה לנו. אין בי שנאה, אך זה מרגיש צודק לראות את האדם הזה, שעבד שם בזמנו, עומד למשפט", אמרה.



    0 תגובות