גפני: "גם אני הייתי ח"כ צעיר, את המוניטין לא קניתי מלהגיד בדיחות"

    "כשאנחנו מטפלים בכלל הציבור יש לזה השלכות גם על הציבור החרדי. גם כי יש לזה השלכה על כולם, מכשירי m.r.i. הורדת מיסים, אלו דברים שנוגעים לכולם"
    ישראל פריי 4 Comment on גפני: "גם אני הייתי ח"כ צעיר, את המוניטין לא קניתי מלהגיד בדיחות"

    גפני התייחס להתקפות של גואטה נגדו: "להוציא מהרצאה רצינית בת שעה וחצי אמירה מבודחת – זה לא רציני" • על הנושא המדיני: "אמרתי לנתניהו, אל תיסחף אחרי הקיצונים, יש את ארה"ב, אנחנו לא לבד" • מתווה הכותל והחלטות בג"צ על הרפורמים שווים כקליפת השום

    צילום: דוברות הכנסת
    "כשאנחנו מטפלים בכלל הציבור יש לזה השלכות גם על הציבור החרדי. גם כי יש לזה השלכה על כולם, מכשירי m.r.i. הורדת מיסים, אלו דברים שנוגעים לכולם"
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני העניק ראיון נרחב ב"מהדורת הבוקר" של 'קול חי' בהגשת מרדכי-מוטי לביא, בו התייחס למגוון נושאים בוערים, כשה"חשוב" ביניהם הוא – איך לא – התקפותיו של ח"כ יגאל גואטה נגדו.

    מה קרה שאתה פונה קדם את התהליך המדיני?

    "היה דיון 40 חתימות, שזו מסגרת בה ראה"מ נמצא במליאה במהלך כל הדיון. לפני שעליתי לדוכן, אמרו לו נציגים מהקואליציה: תילחם, תעשה, תקצין עמדות, ואז עליתי מיד אחרי זה וביקשתי לנהוג במתינות. יש את ארה"ב, אנחנו לא לבד! צריך להודות לה' על כל החסדים שיש לנו, וא"א להילחם בכל העולם. אנחנו רותחים מזעם על המצב הנורא ואיום, הטרור משתולל, ילדים נשים וגברים נטבחים, צריך להילחם בטרור בכל הכוח, ויחד אם זה לא להקצין עמדות. בס"ה אמרתי לנתניהו שלא להיסחף אחרי חברים שנמצאים בעמדה קיצונית".

    צרמו לי קצת הדברים, הרי בדר"כ אמרו שהחרדים לא מתייחסים לנושא המדיני, אנחנו לא משרתים ואולי אין לנו זכות: חל שינוי?

    "אלו עמדות שנאמרו תמיד, מי לנו יותר ממורה דרכנו מרן הרב שך שהביע עמדות מדיניות ברורות, נחרצות וחד משמעיות. היה לי גם ויכוח בשעתו עם ח"כ מהימין, אני לא רוצה מלחמות אני רוצה שהתהליך המדיני יתקדם".

    לביא הקריא מכתב מלא מחמאות לגפני שפרסמו חקלאים על פעלו הרב למענם, בעצירת גביית מס לחקלאים כהוראת שעה. הרי האנרגיות שלכם – הנציגים החרדים – מוגבלת, האם מוצדק לדאוג כ"כ לכל הציבור?

    "זאת שאלה רצינית. ראוי לעשות יום עיון עם ח"כים ועיתונאים בנושא הזה. אני סבור מזה שנים שהנציגים החרדיים חייבים לעזור לכלל. מוטלת עלינו חובה, גם בקירוב מול הציבור המסורתי וגם החילוני. אנחנו עושים מאמץ אנרגטי וכספי להביא סיוע לאנשים שאינם חרדים בלי לבדוק איזה פתק הם משלשלים לקלפי".

    "כשאנחנו מטפלים בכלל הציבור יש לזה השלכות גם על הציבור החרדי. גם כי יש לזה השלכה על כולם, מכשירי m.r.i. הורדת מיסים, אלו דברים שנוגעים לכולם. אנחנו נמצאים כיום בתפקידים בכירים – אנחנו גם מביאים כסף לציבור החרדי ולראשונה אין הסתה. כי אף אחד לא יכול להאשים אותנו שאנחנו דואגים רק לציבור החרדי".

    יצאתי מבולבל מהמתווה בכותל המערבי: מי נתן "הכשר" להכשרת הרפורמים והקונסרבטיבים?

    "אין שום הכשר ותהליך. אנחנו נגד הרפורמים. לא קרה שום דבר. אותם אלה שמחבלים בכרם ישראל נשות הכותל התפללו בתוך מקום שלא בתוך הרחבה, גם עכשיו באות לשם, חושב שצריך לסלק אותם בכוח, הן עוברות על החוק".

    אני נגד הרפורמים, נגד נגד נגד. מעולם לא ישבתי בוועדה או אירוע שהיה בו רפורמי או קונסרבטיבי. יש מציאות לצערנו שהם מוכרים ע"י המדינה והבג"צ, אנחנו ממשיכים במלחמה. נכון שאם היינו עושים משבר ההחלטה אולי הייתה מתבטלת, ואז בג"צ היה אומר שמגיע להם להיות בתוך הרחבה. זה אולי בלם את החלטת בג"צ. אבל מבחינתנו אין שום שינוי, ההחלטות האלה, גם החלטות בג"צ שוות כקליפת השום".

    כשמסכמים את השבוע, אי אפשר להתעלם מהמתקפה של גואטה על האמירה המבודחת שלך.

    אני עסקתי השבוע בנבחרת הדירקטורים שאין בה אף לא חרדית אחת, בניצולי שואה, כשאני סוקר מהלך השבוע שלי מבחינת הפעילות הענפה והגדולה, אין שם כל דבר נוסף. על כל אחד מהנושאים אפשר לדבר בהרחבה, לי לא הייתה אף סערה אחרת".

    "להוציא מהרצאה רצינית של שעה וחצי איזו בדיחה – זה לא רציני. היו שם הרבה נושאים שאפשר לקיים דיון אינטלקטואלי, מצטער שמה שהוצאת מהדיון ההוא זו בדיחה שאין לה ערך. תראה, אני גם הייתי ח"כ צעיר, עשיתי עבודה סיזיפית, עבדתי קשה, לא קיבלתי מוניטין מזה שאמרתי בדיחות. עבדתי קשה גם בלפתור בעיות פרטניות של אנשים וגם בניהול המערכה הציבורית, אני כיום לא עוסק כיום במחלוקות, יש לנו מספיק מהם".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בס"ד

      כלל לא בטוח שאין הסתה בגלל שדואגים לכלל
      יש קצת פחות הסתה בגלל שמובילי הקו האנטי חרדי בתקשורת
      רואים לעת עתה תהליכים ושינויים בציבור החרדי שמצננים את כעסם!
      כאשר מתכנסים מנהלי מוסדות רבים כל כך לפני כשבוע
      וזועקים הן מבחינה רוחנית והן גשמית האמנם האם תמנו לגווע?
      זה עושה טוב לרודפי החרדים ומשהה קצת את ההתקפות,
      השאלה למה לא נשמע קולו של גפני לאחר זעקת המוסדות?
      למה הוא לא השתתף? ומה בכוונתו לעשות? איך יתכן שהחכי"ם החרדיים (מיהדות התורה כמובן, החכי"ם של ש"ס בכלל לא בפרשה) כאלה נינוחים נוכח
      המצב החמור ביותר של מוסדות החינוך?
      לפני זמן לא רב השוותה המדינה את תקציב מוסדות הערבים הנוצרים שבמסגרת המוכש"ר ל – 100% תקצוב תוך אפליית המוסדות החרדיים, כל זה בלי הסכמים קואליציוניים אלא רק בשביתה קצרה של מוסדות אלו, האם להבדיל זה מה שצריכים מוסדות חרדיים לעשות? האם עלינו להשבית את הלימודים??
      הגיעו מים עד נפש!

    2. 3

      אין על הרב משה גפני חד בדרג שיהיה בריא תמיד וימשיך להצליח

    3. 2

      אמור לי מה בדיחתך ואומר לך מי אתה
      באמת גפני העוקצנות החצופה שלך ידוע לא מהיום
      אז כדאי שקצת תשים רסן בפיך
      ותפסיק ללכלך על כל הטובים ממך

    4. 1

      גפני אתה יכול להמשיך לחלום שיהיה תהליך מדיני טמבל